Ben jij een keer bijna dood gegaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 24 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    toen ik een jaar of 11 was bijna verdronken. (ik kon niet zwemmen).
    Het was een zwembad dat van 1,5m plots zonder waarschuwing een duik nam naar 2,5m.
    Ik herinner mij dat ik over die rand stapte en het volgende dat ik herinner is dat ik op de zwembadrand zit en enorm aan t hoesten ben. Daartussen is alles gewoon weg.

Mijn broer zei dat hij mij met mijn haar omhoog getrokken had en hij toonde mij de hele strengen haar in zijn hand. Niets van gevoeld.

Wel herinner ik mij dat ik mijzelf zag zweven in het water.

2. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Waar zijn al die badjuffen en meesters die we zo hard nodig hadden:(
    Gebeurd best veel dat er kinderen verdrinken of bijna verdrinken...

3. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    wel het was in een stedelijk zwembad en het waren jobstudenten die badmeester waren.
    En deze bij mij vond het veel leuker om een meisje af te lebberen dan op t zwembad te letten

4. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

ja ik 7 dagen nog op de ic maar ik voelde niks gelukkig. Weet alleen doordat ze door het vocht kreeg ik zou een buis in m'n nek voor het bloedprikken. Dat voelde k wel

5. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Ik niet, maar mijn man wel een paar keer zware ongelukken gehad.

6. jupke

jupke Niet meer actief

#126 jupke, 26 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 sep 2013
    Een apgar score van 0 kan niet. Dan ben je dood. En dan heb je echt niet een minuut later ineens 4.

7. sandra

sandra Fanatiek lid

#127 sandra, 26 sep 2013
    Laatst bewerkt: 26 sep 2013
    Mijn zoontje had ook apgar score 0, had geen hartslag, ademde niet, was blauw reageerde dus nergens op. Gelukkig hebben ze hem bij kunnen brengen.
    Dus het bestaat wel degelijk ;)

8. sandra

sandra Fanatiek lid

image.jpg

9. Soto

Soto Bekend lid

22 sep 2013
    823
    528
    93
    Vrouw
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    Toen ik 6 was ben ik bijna verdronken, in het zwembad waar ik vanaf m`n 4de zwemles kreeg. Een grote speelmat klapte om, hieronder kwam ik terecht en toen zat ik vast met mijn hand tussen de kant en de mat. Ik kreeg de mat niet omhoog geduwd en mijn hand niet los getrokken:$. Maar goed dat ik als kind belachelijk lang m`n adem kon inhouden, want het duurde even voordat de badmeester zag waar ik was gebleven. Gelukkig hebben ze me net op tijd er onderuit gevist, had net in flinke hoeveelheid water "ingeademd". De schrik zat er goed in en ik kan me het voorval haarscherp herinneren...

10. jupke

jupke Niet meer actief

Zonder de foto had ik je ook geloofd hoor. :)

Sorry, ik dacht echt dat dat niet kon.

11. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
  12. plinkie

plinkie Nieuw lid

25 sep 2013
    3
    0
    0
    NULL
    provincie utrecht
    Ik ben tot 2 x toe in de buurt geweest en tot 2 x toe "gered"door mijn zus.
    De eerste keer sprong ik van de duikplank en bleef ik op de bodem liggen (zwem trauma als gevolg) en de tweede keer gebeurde toen ik de ziekte van pfeiffer had, ik ging toen de treinrails oversteken en schijnbaar gingen op dat moment de slagbomen naar beneden (ik kreeg dat gewoon niet binnen omdat ik te traag van begrip was.) ik hoorde iedereen wel mijn naam roepen maar ja... ineens kwam mijn zus van achteren gerent en die heeft mij net op tijd mee getrokken.

13. Pfff... wat een heftige verhalen hier soms zeg.. Hier bij mijn weten nog niet een bijna dood ervaring gehad..

14. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik ben ook bijna gestikt in een salmiak bal, zo'n hard zuigsnoepje zeg maar. In het handarbeid lokaal, hij schoot in m'n keelgat en vervolgens zat iedereen inclusief docent me aan te gapen. Ik weet nog de machteloosheid dat ik dacht: nu ga ik dood en niemand doet iets! Ben voorover over een stoel gaan hangen en toen kwam het snoepje eruit met een vaart.

Deel Deze Pagina