Mijn dochter heeft boven stiekem met water gespeeld. Haar furreal Friends knuffel met batterijen moest in bad. Nu hangt hij aan de waslijn te drogen, met het 'schuifje' op 'off'. Maar wat als hij straks droog is? Kan ik dan gewoon kijken of hij nog werkt? Of moet ik de batterijen er uit halen en vervangen?
Oeh ik had het hele ding denk ik weggegooid. als batterijen in contact komen met water kunnen ze toch vlam vatten? Ik zou het niet meer aandurven die knuffel ooit nog aan te zetten eigenlijk.
In ieder geval de batterijen eruit halen. Hoeveel kon de knuffel? Ik zou na een week ofzo weer proberen er nieuwe batterijen in te doen en kijken of de knuffel het nog doet. Zo nee, dan is de knuffel voortaan stil, zo ja, dan nog even een week dagelijks controleren of de nieuwe batterijen ook niet gaan lekken.
Nu al er uit? Of na het drogen? Dat ding was super duur (die tijger), dus gelijk weg gooien vind ik ook wel heel zonde.
Maar kan dat veilig? Kan ik ze aanraken bedoel ik? Hij staat nu uit hè, dus ik weet ook niet wat er gebeurt als ze gaan lekken..
Batterijen er nu uithalen, daarna lat n drogen met het kapje open. Als hij ver droog is in een bak met rijst leggen, dit neemt nog extra veel vocht op. Daarna nieuwe batterijen erin en kijken wat het nog kan. Weet niet hoe duur de knuffel was maar misschien dat je iets met de verzekering kan?
Batterijen eruit halen en de knuffel goed laten drogen, bak rijst oid en dan later nieuwe batterijen erin.
Bedankt voor de tips! Dat ding was een cadeau van mijn ouders en wel rond de 100 euro geloof ik, daarom vind ik gelijk weg gooien zo zonde. Ik hoop dat hij het na goed drogen weer doet. Nu eerst een hele tijd geen batterijen er in..
Batterijen sowieso meteen ergens uit halen als het nat is geworden. Als het er goed droog uit ziet (en dan zou ik hem echt een week in de zon leggen) zou ik het zelf nog wel proberen. Bij twijfel toch weg doen of zonder batterijen mee laten spelen, je wilt ook niet dat hij bv ontploft ofzo als z ermee speelt.. Hoe zonde ook van het geld.
Ah nee joh, er ontploft helemaal niks. Gewoon goed laten drogen en niks aan de hand. Mij moeder gooide dat soort dingen altijd gewoon in de wasmachine. Die poppen met geluid. Goed laten drogen en ze deden het daarna gewoon weer hoor Ik heb er pas ook nog 2 gewassen. Wel een zakje om het batterij doosje gedaan maar er zat alsnog water in. Doen het gewoon.
Gewoon goed drogen en batterijen die erin zaten wegdoen. volgens mij ontploffen ze heus niet zomaar hoor. En tja, als hij het niet meer doet dan jammer. Verzekering inschakelen zou ik niet doen. Het is bewust gedaan en ook al is het een kind dan is dit toch gewoon pech.
Ik ga het ook niet op de verzekering verhalen hoor, het is haar eigen schuld. Stuk is pech.. Maar zonde vind ik het wel.
Weet ik zelf ook nog niet. Hij is hopelijk allang droog, maar ik heb er nog geen nieuwe batterijen in durven doen. Die andere batterijen hadden wel al aanslag, roest of gelekt..