Ben jij een koopjesjager?

Discussie in 'De lounge' gestart door Prettykitty, 25 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

ja met sommige dingen wel en met andere dingen totaal niet.

Als ik iets wil hebben (zoals jouw voorbeeld van de parfum) dan koop ik het meteen en wacht ik niet op een aanbieding. Ik zal hoogstens even op internet checken waar deze op dat moment het voordeligste is.

Luiers, billendoekjes, wasmiddel, verzorgingsproducten, koffie koop ik altijd in grote hoeveelheden in de aanbieding (en dan minstens een 50% of 1+1 gratis actie) zodat ik voldoende heb tot de volgende aanbieding. Zo heb ik 2 weken geleden weer 60 pakken billendoekjes bij etos gekocht (6 pakken voor 5 euro) tegen de tijd dat dit bijna op is komt er weer een nieuwe actie voorbij.

Kleding voor de kinderen, ik kijk vaak in het uitverkooprek 1 of 2 maatjes groter voor de kinderen maar hang het vaak terug omdat ik lastig kan schatten welke maat ze in welk seizoen zullen hebben.

Kleding en schoenen voor mezelf, in de uitverkoop word ik hebberig. Koop ik gelijk 2 of 3 kleuren van iets dat ik leuk vind en dat praat ik in mijn hoofd dan goed met de gedachten dat ik dat geld ook kwijt was geweest als ik 2 weken geleden binnen was gestapt en het niet in de uitverkoop had gekocht.

Hopsatee vindt dit leuk.
  2. rums

rums Niet meer actief

Nee, totaal niet. Vind het teveel gedoe om uit te zoeken en dan naar allerlei winkels te moeten.

3. DastyQueen

Ik zit nu in dubio over een "koopje" heb voor de winter een winterjas gekocht van bijna €1000. Hij is zo warm en zit zo lekker dat ik al zeker weet dat ik hem volgend jaar weer koop maar dan in eem andere kleur. Nu heeft de winkel waar ik hem gekocht heeft een deal met de leverancier dat hij dit jaar 1 malig de jas voor 30% korting in de sale mag hangen om het merk wat naamsbekendheid te geven. Wat deze maand niet verkocht word in de sale gaat straks terug het magazijn in en hangt volgend seizoen weer voor de volle prijs in de winkel. Aan de ene kant denk ik doen scheelt toch bijna €300. Maar aan de andere kant denk ik dan heb ik deze winter wel heel veel geld aan jassen uitgegeven en straks komt er volgend jaar en andere jas die ik nog mooier vind. Lastig lastig lastig... en aan mijn man heb ik niets in deze keuze want die zegt op alles altijd "moet je doen!"

4. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Maar als je voor deze winter een mega dure winterjas hebt gekocht hoef je volgend jaar toch niet weer een nieuwe?
    Ik doe minstens 5 jaar met een winterjas

On topic: ja ik ben een koopjesjager. Koop veel vooruit in de sale en wacht op aanbiedingen. Vind ik echt een sport.
    Vanmorgen toevallig een nieuwe winterjas voor de meiden voor volgende winter al gekocht met 50% korting.

5. DastyQueen

Ging me meer om de kleur. Heb nu een olijf groene jas en vind een zwarte jas erbij wel fijn omdat dat overal bij "kan".

6. DastyQueen

Hoeveel maten groter koop je dan voor een jaar later? Ik durf het nooit aan omdat ik bang ben dat het dan weer te groot of te klein is tegen de tijd dat ze het passen.

7. Marchella

Marchella Niet meer actief

Ik koop altijd 2 maten groter dan dat ze op dit moment hebben. Heb me nog nooit vergist :) (kwestie van geluk hebben waarschijnlijk hahaha).
    Dus voor zoon (nu 104) kijk ik naar kleding in 116 en voor dochter (nu 140) kijk ik naar kleding in maat 152.

DastyQueen vindt dit leuk.
  8. DastyQueen

Bedankt voor de tip! Ga het gewoon eens een keer proberen!

Marchella vindt dit leuk.
  9. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Oudste draagt nu winterjas 116, jongste 110.
    Heb een 122/128 genomen, 1 van beiden gaat hem dan vast passen.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.235
    6.095
    113
    Dat zou hier inderdaad niet opgaan hihi. Ten minste niet voor al mijn kinderen.
    Maar je zou de groeilijn in hun eigen grafiek wel kunnen doortrekken natuurlijk.

On topic. Het wisselt hier. Ik kijk wel naar aanbiedingen, maar als het een keer niet uitkomt dan betaal ik ook gewoon de volle prijs.
    Kinderkleding koop ik niet vooruit, heb eerder paar keer een miskoop gedaan en dat vind ik dan weer zonde.

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.235
    6.095
    113
    Dan zou ik het gewoon doen. Lekker als je dat gewoon kunt doen. En volgend jaar dan streng zijn voor jezelf :p

12. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Ja ik let wel vaak op de koopjes

Zo heb ik nu 2 nieuwe Le Chic winterjassen voor mijn dochter gekocht voor €80
    (2 maten groter zoals hierboven word geschreven gaat hier ook niet op..
    Ze had vorig jaar 104 ..heeft nu 110 en ik heb nu 116 gekocht)
    Wel altijd lang model jas trouwens

Ook wasmiddel/ therme deo / koffie /tandpasta/shampoo enz koop ik altijd in de 1+1 gratis actie

Luiers heb ik ook nog nooit de volle pond voor betaald..

Speelgoed ook niet.

Kleding voor dochter koop ik gerust vooruit..
    Ze heeft onder een kleinere maat dan boven..dat is al vanaf haar geboorte zo..
    Dus ik volg dit lijntje altijd en nog nooit mis gekocht!
    Laarsjes / Schoenen koop ik ook gerust een maat vooruit

Ook voor kleding man (Gstar/ Tommy/Replay) broeken en t shirts betalen we nooit de volle pond)
    Schoenen ook vaak in de sale!

Geldt voor mij precies hetzelfde zo..

Maar zie ik tussentijds iets leuks dan koop ik het wel..

13. Phloxx

Phloxx Niet meer actief

Ik zou het niet doen, omdat ik niet 2 keer dezelfde jas hoef. Voor dat budget is er genoeg keus. Op zich zou ik wel een jas voor volgend jaar kopen als er nu zoveel korting op zit.

14. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Yes, net originele Timberlands besteld voor mijn zoon voor 65 euro :thumup:. Weliswaar twee maten te groot maar ik zie die oranje nooit afgeprijsd en ben al een tijdje op zoek! Moest het ff ergens delen :D!

Luna86 vindt dit leuk.
  15. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Zoals velen koop ik shampoo, luiers, wasmiddel, vaatwastabletten, tandpasta altijd in de aanbieding.
    Vind dat anders zo zonde van mijn geld.

Kinderkleding van de kinderen koop ik ook voor 75% in de sale.
    Heb de winterjassen voor volgende winter al klaar liggen. Met 50 tot 75% korting gekocht en dat doe ik al jaren.

Mooie Vingino jas van €90 voor €27,-. Zit nu nog echt te ruim, maar moet van het najaar zeker passen.

Stel dat ze die niet past, krijg ik die op MP echt wel verkocht.

tassie1980 vindt dit leuk.
  16. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.085
    12.043
    113
    Ik merk nu dat een maat wel veel langer wordt doorgedragen, maar kinderkleding vooruit kopen gaat hier ook altijd wel goed tot nu toe. Ik volg zijn lijn en dat klopt goed, alleen vallen sommige merken anders, dan moet je het even op een ander shirtje leggen.

Ook drogisterij producten koop ik altijd 1+1 gratis. Voor mijzelf en mijn man koop ik kleding ook altijd in de sale, maison scotch/ scotch & soda had laatst -50% met additioneel -20% korting, daar word ik heel blij van!

Ook een kijkje op marktplaats voordat ik iets nieuw koop is vaak de moeite waard. Maar dat doe ik niet met alles.

Deel Deze Pagina