hallo dames, ik kom er net achter dat mijn moeder een trage schildklier heeft nou kan dit dus erfelijk zijn kom ik net achter zelf ben ik al 2,5jaar onder behandeling geweest bij de gyn om zwanger te worden en ik kreeg dus de stempel pcos mijn schildklier is nooit gecontroleerd kom ik net achter nou lees ik dat pcos en een trage schildklier vaak samen voorkomen ik heb al 2 miskramen gehad wat dus ook eventueel gevolg kan zijn van een trage schildklier nou is inmiddels de paniek toegeslagen want een trage schildklier kan gevolgen hebben op me kleintje ik lees dingen zoals: verstandelijke beperkingen, adhd, autisme etc. ik ben dus inmiddels bijna 15weken zwanger en eventuele behandelingen voor me kleintje zijn dus al te laat heb net de vk gebelt morgen daar een afspraak staan en krijg gelijk een formulier mee om bloed te laten prikken stiekem maak ik me best zorgen en vind ik het gewoon belachelijk dat de gyn dit nooit heeft laten controleren geen idee wat ik hiermee wil zeggen maar moest het echt even kwijt
Je kan ter geruststelling je schildklier laten controleren bij de huisarts of gyn. Maar dat jouw moeder het heeft wil niet zeggen dat jij het ook hebt. Stel dat jij het wel hebt, wil het niet zeggen dat het een negatieve invloed heeft op de gezondheid van jouw baby. Daarnaast kom je er zelf pas net achter, dus kan ik mij voorstellen dat een gyn/ha dat niet bij het begin van de zwangerschap heeft laten checken. Dat het niet gecontroleerd is bij het zwanger worden is wel raar. Zeker als het zoveel invloed heeft op zwanger worden en blijven. Ik ben zelf schildklier patient en ben inmiddels aan het voorbereiden op baby nummer 4 en nr 1 t/m 3 zijn gezond, hopelijk stelt dat je een beetje gerust. Heb je zelf symptomen die kunnen rijmen met een trage schildklier? Want je kan er eigenlijk bijna niet onderuit als je het hebt, het drukt echt een flinke stempel op je leven....
@klavertje de verloskundige geeft morgen een formulier mee om me te laten testen ik ben 2,5jaar onder behandeling geweest bij de gyn wegens pcos en na wat ik lees word normaal gesproken de schildklier ook gecontroleerd na wat ik heb gelezen van de sympthomen zijn er wel een paar dingen die op mij slaan vooral droog haar, brose/gerimpelde nagels etc. verder heb ik geen overgewicht maar voor de grote boodschap hoef ik maar 2x per week ofzo naar de wc bedankt iedergeval voor je antwoord woensdag mag ik bloed laten prikken hopelijk heb ik snel de uitslag
Fijn dat het iig gecontroleerd wordt ! Bij mij is het meestal dezelfde middag nog bekend, maar dan laat ik het wel in het ziekenhuis prikken dus niet in een poli. Hoop dat je snel antwoord hebt.
klopt ik moet er ook voor naar het ziekenhuis hopelijk is alle paniek voor niets heb ook geen idee hoe groot de kans op een miskraam nu nog is als ik idd die trage schildklier blijk te hebben
Ik heb zelf ook een trage schildklier (ziekte van hashimoto), maar ben de enige in ons gezin die het heeft alleen een nichtje van mijn moeder heeft het ook. Goed om je waarden te laten checken en eventueel je laten doorverwijzen naar een internist als je bloedwaarden afwijkend zijn. Succes in elk geval!