Het enigste wat ik kan zeggen is dat ik super gelukkig ben met de allerliefste geweldigste man En dat ik nog zwanger van hem mag zijn maakt het helemaal compleet!
Hoewel ik tig persoonlijke redenen heb om niet gelukkig te zijn, ben ik het wel. Ik ben chronisch ziek, heb een niet goed functionerende arm, we zijn op ICSI aangewezen, mijn zusje is ernstig ziek, etc... Maar ondanks mijn ziekte kan ik wel 2 tot 3 dagen het werk doen wat ik geweldig vind en waar ik heel veel van terug krijg, iets wat men 7 jaar geleden nooit verwacht had. Hoewel mijn arm niet goed functioneert, is er een tijd geweest dat de artsen zeiden dat ik alles met links moest leren doen, omdat rechts teveel beschadigd was, maar met een half jaar revalidatie heeft het gelukkig niet zover hoeven komen. We zijn op ICSI aangewezen, maar zijn al heel erg blij dat er iets dergelijks bestaat en dat vriendlief in ieder geval wel zaadcellen aanmaakt. Mijn zusje is ernstig ziek en hoewel ze het momenteel zwaar heeft, is er een tijd geweest dat men haar opgegeven had en daar is nu geen sprake meer van! Ik denk dat het heel relatief is, want wat de een nodig heeft om gelukkig te zijn, kan voor de ander nog veel te weinig zijn. Ik ben heel nuchter en reëel en kijk vooral naar wat ik wel heb om gelukkig te zijn. Het heeft in mijn ogen geen zin om in zak en as te gaan zitten om wat ik niet kan of heb. Ja, met vlagen ben ik heel ongelukkig en dan vraag ik me af of ik ooit wel echt gelukkig zonder kindje zou kunnen zijn. Maar zover is het nog lang niet en dan bedenk ik me weer waar ik me allemaal al doorheen heb geslagen en dat ik me wel red met mijn geweldige vriend, onze beesten en onze familie en vrienden. Als je echt ongelukkig bent, dan moet je daar iets aan doen. Zoek voor jezelf uit wat je nodig hebt om echt gelukkig te zijn, neem je genoegen met minder, wordt je daar ook gelukkig van of ga je toch voor datgene wat je nog denkt te missen? Soms heb ik het idee dat mensen niet lijken te beseffen wat ze eigenlijk hebben om dankbaar en gelukkig voor te zijn. Waardeer de kleine dingen in het leven, dan komen de grote vanzelf!
Ja ik ben heel erg gelukkig. Heb een hoop ellende meegemaakt, maar dat verwerkt. Nu ben ik getrouwd met een man die alles voor me overheeft, en we krijgen ons tweede kindje. Kan me niet voorstellen dat alles nog beter kan En verveling... Daar hebben we zo onze oplossing voor
Ja ik ben gelukkig! Er zijn genoeg dingen die ik nog zou willen, zoals: een lieve vriend die voor de 100% voor mij en mijn zoontje gaat, genoeg geld om me geen zorgen te maken of we het eind van de maand redden. Maar als ik erover na denk houd het daar ook bij op. Ik heb een prachtig zoontje die me elke dag weer laat inzien hoe dankbaar ik mag zijn voor wat ik heb. We hebben een mooi huisje. Ik haal goede studieresultaten, lieve vrienden en familie en ga zo maar door! Ik mag niet klagen, en dat doe ik dus ook niet. Ik ben blij met het leven wat ik nu leid, en al het goede wat erbij komt zie ik als iets extra's!
Ook al heb ik een lieve vriend, twee heerlijk kids, een mooi koophuis, een ondeugend hondje ben ik niet gelukkig. Iedere dag voelt als overleven. Ik loop ook bij een psych hiervoor. Hopelijk vind ik binnenkort de kracht om gelukkig te zijn met wat ik heb. En wat ook tegenwerkt zijn de financiële tegenslagen afgelopen jaren, we krabbelen er langzaam uit maar dat heeft tijd nodig. En de slechte band met m'n schoonouders drukt ook op onze relatie. En dan niet te vergeten dat onze kids niet doorslapen en heel vroeg wakker zijn. Maar ik zal niet te veel neerzetten want anders word het hier een depressieve boel..
Ik ben gelukkig.. Mijn zoontje heeft op de achtergrond de eo opgezet met van dat vreselijke kerkelijke gejammer.. (dat is dan weer jammer) Maar ik heb een geweldige man. Een super kindje en een goede familie...Als er iets is wat ik zou missen is het een broertje of zusje voor Mini erbij... Maar dat komt wel (al weet man dat nog niet)
Ja, ik ben gelukkig! Ik heb alles wat m'n hartje begeert... man, kinderen, mooi huis, geen financiele problemen en het belangrijkste, we zijn allemaal gezond! (ook m'n familie enz) Het enige gevoel dat me af en toe bekruipt is dat ik niet alles uit het leven haal wat er in is... ik ben een persoon wat nogal snel beren op de weg ziet en dan denk ik, laat maar... dat kunnen over kleine dingen gaan en kan dan enorm gaan doemdenken. Ik vind dat jammer... want je leeft maar 1x en dat is NU!
Ik ben ontzettend gelukkig. Ik vind het wel vreselijk om te lezen dat er zoveel meiden zijn hier die dat gevoel niet mogen ervaren. Voor jullie allemaal: dikke knuffel.. Ik heb een mooi groot huis, vaste baan, vriendlief ook, geen financiele problemen, een prachtige dochter, een leuke hobby, goede vrienden en geen last van verveling. Mijn vriend en ik zijn echte kletsers, we zitten avonden achter elkaar te praten met z'n 2en, en dat al 5 jaar lang. Dat maakt ons echt gelukkig, omdat we goed kunnen praten en delen. We zijn gezond, onze familie is gezond en is er altijd voor ons en we maken er elke dag een feest van om samen te zijn...
Ik heb geen recht om ongelukkig te zijn (ondanks mindere gezondheid) want ik heb heel veel, zoniet alles waar een mens gelukkig van moet raken. Maar wat mij af en toe ongelukkig maakt is dat ik het idee heb af en toe te verzuipen in het leven. Ik kan het allemaal niet bijbenen in deze tijd. Partner, moeder, werknemer, vriendin, dochter, zus, al die rollen wil ik perfect uitvoeren en dat lukt natuurlijk niet. Ik ben ook wel een type glas-half-leeg. Wat ik ook niet fijn vind dat ik zo ben, zo ben ik helaas gebakken denk ik. Natuurlijk heb ik ook momenten vol van geluk, dat je denkt: dit is het! Zo'n warm gevoel, heerlijk. De geboortes van mijn kindjes bijvoorbeeld. Dus ik moet eigenlijk gewoon niet klagen.
vind het zo erg om te lezen dat sommige toch niet gelukkig zijn met het leven wat ze leiden, terwijl ze als ik dat zo lees zoveel hebben om gelukkig van te zijn! Ik ben alleenstaand mama, moet van een minimum inkomen rondkomen (heb het financieel behoorlijk zwaar). Maar ik ben zo gelukkig! Zo ontzettend blij met mijn ventje, mijn huisje (ook al is t klein, en ingericht met 2e hands meubeltjes, en zijn de muren toe aan een behangetje en een verfje) Met mijn huisdieren, en alle lieve mensen om mij heen! Nee... ik kan echt niet zeggen dat ik ongelukkig ben! Ook al zijn er dingen die ik anders zou willen, of wat anderen wel hebben wat ik niet heb.. Ik ben gelukkig.. Veel gelukkiger dan de periodes in mijn leven hiervoor!
Ben ondanks mjn zwangerschap niet gelukkig. - Kwam er achter dat mijn vriend een half jaar lang heeft gelogen over wat hij werkelijk deed voor werk (wietgebeuren) - Hij blijkt gigantische schulden te hebben, we moeten de schuldsanering in - We hebben geen geschikt huis voor een kind, we kunnen ook NIKS vinden - Ik zit nu dus tussen vieze alcoholisten en junkies.. geen eigen douche, keuken of wc. - Daar word ik echt niet gelukkig van. Maar ik heb wel een prachtig mooi mannetje in mijn buik..
@fruitypebbles, misschien een domme vraag, maar waarom blijf je bij hem? (ik kom uit zon zelfde situatie..)
Over het algemeen ben ik gelukkig. De kleine drama's in mijn leven laten me beseffen wat ik allemaal heb en dat ik daarvoor dankbaar ben.
Same here... Fruitypebbles, wat moet je in hemelsnaam met zo'n man? On topic: ben nu wat minder gelukkig, omdat ik ontslagen ben. Samen met de instanties hier ga ik kijken of ik zzp'er kan worden met behoud van uitkering. Een leven als thuisblijfmoeder is niet voor mij weggelegd, ik heb meer nodig.
Dat, en niemand kan constant gelukkig zijn, zo is een mens gewoon niet. Ik heb een heerlijke (gezonde) familie, lieve vriend, super beste vriendin, prima werk+collega's, ben gezond! en we hebben genoeg geld om rond te komen. Maar natuurlijk wil ik wel dingen anders.. wil graag een koophuisje wat nu nog niet mogelijk is, ik zou willen dat mijn familie niet 3 uur van me vandaan zou wonen, en ik wil heel graag een kindje wat nog niet gelukt is. Maar tja.. daarom ben ik wel gelukkig met wat ik heb, maar herken heus wel het: is dat alles, moet ik niet meer, moet ik niet anders gevoel af en toe. Ik denk ook dat mensen die 'alles hebben' (alsin: relatie, kids, gezondheid, geld etc) niet perse gelukkiger hoeven zijn dan iemand die iets daarvan niet heeft. Het ligt ook heel erg aan je persoonlijkheid en je doelen en wensen in het leven.
Ik ben gelukkig met mijn vriend, hond en ons prachtige huis en 2 auto's maar ik ben ook heel ongelukkig aan de andere kant omdat we nog altijd maar geen kindje hebben! Wel een lief sterretje aan de hemel die ik altijd zal koesteren maar we willen ook zo graag een levend kindje!! Dat is het enigste wat nog ontbreekt in ons leven! En ja we zouden ook graag uit de schulden van me vriend zijn maar daar begint het einde gelukkig ook van in zicht te raken dus dat is ook super fijn!