Ben jij getrouwd of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    #201 EdN, 25 mrt 2019
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2019
    Wij zijn getrouwd, gewoon omdat wij dat erbij vonden ‘horen’ als stap in onze relatie voor we aan kinderen begonnen. Wij houden erg van tradities en vinden het idee mooi om onze relatie ‘vast te leggen’ op dezelfde manier waarop vele generaties voor ons dat ook hebben gedaan. Wij waren al 10 jaar samen voor we gingen trouwen (inmiddels ook weer 10 jaar geleden) en ik dacht eerlijk gezegd niet dat het gevoelsmatig verschil zou maken, maar eigenlijk is dat toch wel het geval geweest. Gewoon het idee dat wij formeel bij elkaar horen en niet meer gewoon vriend/vriendin zijn maakte toch wel uit. Moeilijk uit te leggen. Los van dit alles vond ik het ook gewoon leuk om een bruiloft mee te maken, puur als ervaring die je eens gehad moet hebben. Wij hebben een heerlijk ontspannen en kleinschalige bruiloft gehad. Eerst met wat goede vrienden en familie gezellig geborreld en geluncht met tapas en ‘s avonds met onze directe familie (ouders, zussen + aanhang) lekker uitgebreid ergens wezen eten. Geen verplichte nummers en alleen de mensen die wij belangrijk vonden, een hele leuke dag.

Er is hier overigens niemand gevraagd, wij hebben altijd wel idee gehad om ooit eens te gaan trouwen, en toen we begonnen na te denken over kinderen hebben we het er over gehad dat we dan graag eerst wilden trouwen en zijn we dat gaan regelen. Alles is vrij organisch verlopen.

Eefje00 en Iertje81 vinden dit leuk.
  2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Wow, ik geloof ook heel erg niet in het bestaan van een god, maar jij hebt wel een bijna christelijke zendingsdrang zeg...

Huismuisie en suus1983 vinden dit leuk.
  3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.952
    33.617
    113
    Ok. Dat mag ;)

4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.952
    33.617
    113
    Weer wat geleerd!

5. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Ik ben wel gelovig, maar zie een kerstboom ook niet als iets religieus. JUIST niet zelfs, want een kerstboom is zo heidens als wat.

Hier staat ie in de kamer als extra schemerlamp.

Huismuisie en Iertje81 vinden dit leuk.
  6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Jup, omdat we het beiden fijn vinden om allemaal dezelfde naam te dragen. En verder is het ook wat makkelijker met een aantal regelzaken.

Iertje81 vindt dit leuk.
  7. Neilia

Neilia Niet meer actief

Dat dacht ik dus ook.
    Een kerstboom heeft niks met het geloof te maken.
    Ik ken genoeg streng gelovige en die hebben echt geen kerstboom staan.

8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.215
    113
    Ik ken het ook juist als heidens. Vroegah toen ik nog in een hele strikte kerk kwam toen mochten we ook geen kerstboom want kerst draaide om Jezus en niet om de boom. De boom had de duivel verzonnen om ons af te leiden van het ware verhaal. Dus .. :o:

Huismuisie vindt dit leuk.
  9. Neilia

Neilia Niet meer actief

:roflmao::roflmao:

10. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik ben verloofd. Waarschijnlijk gaan we trouwen wanneer ik niet meer zwanger ben, dus wordt een langere verloving. Ik wil niet trouwen wanneer ik zwanger ben aangezien ik me dan niet optimaal voel en ik graag wil genieten van die dag.

Wel grappig om te lezen dat sommige mensen het dan geen verloving meer vinden.

Iertje81 vindt dit leuk.
  11. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Wij zijn getrouwd. Meer voor de leuk eigenlijk.

Niet willen trouwen omdat je ouders gescheiden zijn vind ik eigenlijk maar een stomme reden. Dan zou je ook niet moeten gaan samenwonen of aan kinderen beginnen. Je krijgt bij uit elkaar gaan evengoed dezelfde ellende als wanneer je wel getrouwd bent.

Iertje81 vindt dit leuk.
  12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Mijn vriend vind dan dat ie het ongeluk over de relatie afroept. Tja ik vind het dus ook een stomme reden :p. Het voordeel is wel dat het niet via een rechter ontbonden hoeft te worden, scheelt een hoop tijd en kosten. Dat dan weer wel.
    Maar de rest is net zo goed ellendig ja.

13. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Dat is vooral omdat een verloving officieel een voorbereiding op t huwelijk is.
    Vertaling verloven:
    De verloving zelf is een informele gebeurtenis,Als je verloofd bent, werk je toe naar je burgerlijk huwelijk. Tijdens je verloving vindt de verplichte ondertrouw plaats. 'In ondertrouw gaan' is in Nederland verplicht om te kunnen trouwen en wordt gedaan bij een Ambtenaar van de burgerlijke stand.

Dat sommigen dat anders gebruiken en het bijzonder vinden dat je dan niet van verloven kan spreken is dus net zo bijzonder :D.
    Officieel noem je het 'verloven' als je je gaat voorbereiden om te trouwen.
    Dat er mensen zich verloven met het idee om 'ooit' te gaan trouwen kun je dus zo noemen in deze tijd. Maar van oorsprong is t toch echt iets anders.
    Maar hé, ik vind t allemaal prima :D.

14. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Nee niet getrouwd.
    Mijn vriend wilt wel, maar van mij hoeft het niet.

15. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Ja, getrouwd! Inmiddels 9 jaar.

Ik wilde heeeel graag trouwen. Ik wilde gewoon heel graag zo'n mooie dag met alles erop en eraan! Zou 'm ook zo weer overdoen, het was geweldig!
    Mijn man hoefde niet perse te trouwen, vond wel/niet trouwen allebei prima. Maar hij gunde ons ook die mooie dag en heeft me uiteindelijk toen gevraagd :D

Iertje81 vindt dit leuk.
  16. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Wij zouden in 2016 trouwen, toen we 20 jaar samen waren. We hadden een huis gekocht en met 3 kinderen vonden we het toch wel mooi om alsnog te trouwen. Helaas werd mijn vriend/man vlak daarvoor ernstig ziek, waardoor het feest niet door ging. We zijn alsnog voor de wet getrouwd, mocht hij overlijden. Vorig jaar zijn we alsnog 'getrouwd' met het feest dat we wilden en al onze lieve familie en vrienden. Ik heb die dag wat afgejankt van geluk en opluchting dat mijn geweldige kerel naast me stond.

Nu heeft het feit dat we zijn getrouwd iets heel speciaals, terwijl ik er eerder geen waarde aan hechtte.

sleutelbloem, kikker1, Kolibrie2 en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina