Wij zijn getrouwd, vooral omdat het praktisch was. Wij kregen een kindje en gingen samenwonen dus voor ons een mooi moment om te trouwen.
Wij zijn 11 jaar getrouwd. Allebei kinderen van gescheiden ouders, dus we stonden er realistisch in. Maar we zijn inmiddels 20 jaar samen, wat al veel langer is dan onze ouders van beide kanten getrouwd zijn geweest, en nog steeds hartstikke happy. Onze voornaamste reden om te trouwen was dat ik nogal een ingewikkelde familie heb en ik wilde dat mijn man mijn erfgenaam zou zijn en niet familieleden die ik niet ken (halfbroers en zussen). Plus dat we al 9 jaar gelukkig samen waren, was dit de beste manier voor ons. Ik heb wel mijn eigen naam aangehouden. Voor mij persoonlijk (dus geen kritiek op anderen!) is de naam van je partner aannemen alsof je impliciet zegt dat je zijn eigendom bent. Alsof hij een sticker met z'n naam op je plakt. Voor mij is mijn achternaam, net als mijn voornaam, wie ik ben. Mocht deze zwangerschap goed blijven gaan dan krijgt ons kindje ook mijn achternaam (vanwege familieredenen).
Ik hoor dit wel vaker, maar waarom stuur je hints of vraag je of/wanneer hij jou gaat vragen enz? Als jullie van elkaar weten dat je beide wilt trouwen, waarom trouwen jullie dan niet gewoon?
Wij zijn getrouwd, we waren vier jaar samen toen hij me romantisch en onverwacht ten huwelijk vroeg. Wij zijn allebei een product uit slechte scheidingen, maar beide sterk gevoel dat wij het anders kunnen. Nu zijn we 15 jaar getrouwd en 20 jaar samen, een aantal kinderen verder en ik vind het net zo leuk( oké meestal dan) Grappig is dat ik nu nog geen 40 ben en als je nu zegt dat je 15 jaar getrouwd bent kijken mensen je aan alsof je bent uitgehuwelijkt
Wij zijn getrouwd. Voornamelijk omdat we dat graag wilden, omdat we van elkaar hielden/houden. Daarnaast wilde ik graag dezelfde naam als mijn kinderen en is het nog steeds praktisch met een koophuis ed.
Ja ik ben getrouwd.. dit jaar tikken we de 20 jaar aan (en al 24 jaar samen). Waarom getrouwd? Omdat wij dat graag wilden en ook beide vonden dat dat hoort Uiteraard respecteren we wel een ieders mening om ongetrouwd te zijn (met of zonder kids )
Wij zijn getrouwd toen mijn man 21 was en ik 20 we hadden net ons eerste huis gekocht en zijn jeugdliefdes van elkaar. We worden altijd aangekeken of we gek zijn  want we hebben daar door scheinbaar veel van het leven gemist als ik anderen moet geloven
Nee nooit getrouwd geweest. Heb nu sinds 1,5 jaar een hele leuke vriend en als we zo gelukkig blijven mag hij het me best tzt vragen. Vind dat je daarvoor toch ook wel samen moet wonen en dat is voorlopig niet aan de orde. Heb wel altijd heel graag willen trouwen. Geen idee waarom want ik kom uit een familie waar daar nul waarde aan gehecht wordt. Dus als hij het ooit zou vragen lijkt me dat helemaal geweldig. En zo niet ja eh dan niet. Hij weet hoe ik erin sta en dat ik het hem in elk geval niet ga vragen.
Wij zijn wel getrouwd! Ik ben nog traditioneel, eerst kiezen voor de liefde voor elkaar en dan voor kinderen (de wens hebben om ze te willen, maar krijgen blijft een geschenk)
Omdat ik denk (dat zei hij ook eens) dat hij me op een speciale manier wil vragen. Maar ja, dat blijft dus een beetje uit. En het is ook niet zo dat ik zit te trappelen van ongeduld hoor. Ik wil het supergraag, maar ben nu wel op zo’n punt van als hij het niet vraagt: ook goed. Ik heb het allemaal al een keer meegemaakt en ik wil niet zo’n vrouw zijn die ergens op zit te wachten en ontevreden is
Wij waren al getrouwd voordat we onze zoon kregen. We zijn dus echt getrouwd omdat we dat samen graag wilde. Juist voor we ouders werden zodat we een knalfeest konden geven en nog 1 mooie verre reis samen konden maken.
Hier hetzelfde. GP gratis op maandagochtend. Of dinsdagochtend, dat weet ik niet eens meer, haha. Zie het nut van trouwen echt niet in.
Ja wij zijn getrouwd. Heel recent; 08/02/2019. Voor beiden tweede huwelijk. Samengesteld gezin; hij drie kinderen en ik vijf. En dat is dan ook primair de reden van trouwen; we geven daarmee het signaal af aan de kinderen dat we blíjven. Secundair ook omdat we dan direct alles geregeld hebben voor het kindje dat we samen op komst hebben.
Ik zou echt nog wel nog een keer willen trouwen. Met dezelfde man hoor, maar toen wij trouwden 15 jaar geleden hebben we het toch anders ingevuld als dat ik nu zou willen. Maar zo zoet renewel of the vows zit ik dan ook niet op te wachten.