Klinkt heel heftig. Kan mij gewoon bijna niet voorstellen dat het nog gebeurd! Wel fijn dat je nu getrouwd bent met je huidige partner, na zo'n ervaring!
Ik ben getrouwd toen ik 18 was, Schoonmoeder en schoonzus lieten beide met veel liefde weten dat mocht mijn toen nog vriend wat overkomen hun alles zouden erven en ze mij het huis uit zouden zetten, mijn man was hier niet van gediend en zei terpkekke schat wij gaan trouwen ! Morgen bellen we het gemeente kantoor we pakken de eerst beschikbare datum en dan trouwen we gratis, over een paar jaar als ons gezin compleet is doen we het nog een keer en dan goed ! Trouwen met jou ben ik toch al van plan ! Dus zo geschiedde het dat ik op 18 jarige leeftijd getrouwd ben, nu zijn we 11 jaar verder en 4 kinderen rijker maar zie ik een extra trouwerij niet zitten, kost me zo veel geld die we ook lekker aan vakantie kunnen besteden en ondanks dat het sneller was dan gepland was het wel omdat we heel veel van elkaar houden en samen oud wouden worden dus de juiste redenen om te trouwen waren en zijn er nog steeds. Ik vind het goed zo, ik ben gelukkig met mijn gezin. En ondertussen kan ik ook met schoonmoeder door 1 deur haha
Nee, nog niet! Maar wanneer we daadwerkelijk in verwachting zijn denk ik wel wat sneller, alhoewel we eerst voor een huis aan het sparen zijn, dus nog niet zoveel haast.
Getrouwd! Omdat we geloven dat God het zo bedoeld heeft. En ook nog eens heel traditioneel (van huis uit... En ja, dus ook een echte huwelijksnacht) en jong (20). Dit jaar tikken we de 15 jaar aan.
Jazeker.. 9 jaar dit jaar! Wilden we beide graag! Huisje, trouwen, hondje en toen kwamen na lang geduld te moeten hebben de kindjes Zou zo weer met hem trouwen ♡
Hier ook getrouwd. Mijn man wilde breken met zijn familie en echt bij de mijne horen. Dus zijn we getrouwd en heeft hij mijn achternaam aangenomen
Ja getrouwd! Ruim 7 jaar samen en bijna 5 jaar getrouwd. Getrouwd zijn hoefde van mij niet. Maar mn man vond het een pre als we kindjes wilden maken. En hij ging het leger in, dus dit vonden we wel handig.
Ik was getrouwd, voor de burgerlijke stand en voor God. En die laatste, het verbond met God en m'n man was voor mij het allerbelangrijkste. Helaas vond mijn man het prima om ervandoor te gaan met een 15 jr jongere collega en ach dat was niet erg want ons huwelijk van negen jaren lang was toch al slecht. Dit had ik nooit voor ogen toen ik het huwelijksverbond sloot met hem en God. Dus nee, nu ben ik niet getrouwd maar gescheiden.
Ja wij zijn getrouwd. We wilden de volgende stap nemen samen en besloten samen om te gaan trouwen. Niet de een vraagt de ander, zijn wij te nuchter voor. We besloten dat juni wel een mooie maand is, kans op goed weer. En een vrijdag lekker makkelijk voor iedereen die komt. Ik heb daarom het gemeentehuis gebeld en ze hadden nog een plek op vrijdag 4 juni om 4 uur. Toen zei ik: ja doe dat maar! Wij zijn van t praktische dus...
Ja. Ik wilde het graag. En we zijn beide totaal niet gelovig. Maar ik wilde het wel graag voordat er kinderen kwamen. Als gezin dezelfde naam en in mijn ogen zijn je ouders getrouwd. Als we bij de 12.5 jaar zijn, dan een mooi feestje met de kinderen erbij. Dan zijn ze 10 en 8 jaar. Mooie leeftijd ervoor dacht ik. Samen met de geboortes van de kinderen, was het echt de mooiste dag van mijn leven!
Getrouwd, uit liefde voor elkaar, omdat we dat allebei een mooi idee vinden. We hebben een prachtige bruiloft gehad (op mooie locatie, niet voor de kerk, ik ben niet gelovig), met groot feest. Zo’n 9 maanden later kwam onze eerste zoon!
Dit jaar zijn we 23 jaar bij elkaar, waarvan 19 jaar getrouwd. Uit liefde en omdat wij dit graag wilden.