Ben jij getrouwd of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Williie

    Williie Fanatiek lid

    2 jul 2016
    1.190
    1.038
    113
    Assen
    Wij zijn niet getrouwd. Heb altijd gezegd dat het voor mij niet hoeft, maar sinds 2 jaar denk ik daar anders over. Maar heb gezegd dat ik dan wil trouwen als ons gezin compleet voelt. Dus het zal nog wel even duren.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  2. VrouwtjeTheelepel

    VrouwtjeTheelepel Actief lid

    14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Ja, dit inderdaad ook. Als ik onze bruiloft over zou doen, zou ik ‘t gemeentehuis gratis op maandagochtend doen, was voor mij echt een administratieve handeling.

    Voor ons was trouwen aan de ene kant logisch in onze kringen (hoewel samenwonen ook meer voor komt), maar natuurlijk ook wel een heel bewuste keuze. Wij horen bij elkaar, en verbinden ons ook door het huwelijk aan elkaar. Niet dat een relatie minder sterk is zonder huwelijk en ook als je niet getrouwd bent kies je voor elkaar en voor je gezin, maar ik vind het voor mij wel toegevoegde waarde hebben.

    Toen we 17 waren kregen we verkering, getrouwd met 22 en straks vlak voor onze 7e huwelijksverjaardag het eerste kindje. Kom maar op met die seven year itch. :D
     
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind het zo bijzonder te lezen dat zoveel mama's trouwen om de naam van hun man en kinderen te hebben. In België wordt dat totaal niet gedaan, getrouwd of niet. Ook de overweging dat je dan dezelfde achternaam hebt als je kinderen, heb ik hier nog niemand horen benoemen.

    Grappig hoe dat zo kan verschillen op een paar kilometer.
     
    Rozemarijn33 en Iertje81 vinden dit leuk.
  4. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.291
    2.218
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    We zijn getrouwd, voor het feest, de achternaam. En ik wilde de wereld laten zien dat wij bij elkaar horen.Maar we waren al voor eeuwig aan elkaar verbonden want de kinderen waren er al.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  5. Silinde

    Silinde Fanatiek lid

    8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik zou wel gewild hebben maar de wederhelft niet. Gaat ook niet meer gebeuren denk ik. 18j samen maar officieel wonen we zelfs niet op hetzelfde adres.
     
  6. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    16 jaar relatie gehad met de vader van mijn kindjes, maar nooit getrouwd geweest. Was ook prima zonder het papiertje.

    Nu al weer paar jaar single en eigenlijk best een beetje verdrietig dat ik dat waarschijnlijk nooit zal meemaken. Het lijkt me toch wel bijzonder, getrouwd zijn, man en vrouw zijn.
     
  7. Eke84

    Eke84 Actief lid

    17 apr 2015
    255
    25
    28
    Wij zullen dit jaar 10 jaar getrouwd zijn. Het was iets wat we beiden wilden. Ook voor de kerk vanuit Christelijk oogpunt. Dus zowel voor de wet als voor de kerk.
    We wilden beiden onze beloftes aan elkaar uitspreken.

    Mij maakt het niet uit wat anderen denken of willen doen, je moet het gewoon eens zijn met elkaar. En bij ons kwam trouwen er dan wel bij.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  8. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Niet getrouwd, het voelt voor mij niet als een meerwaarde.
     
  9. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Waarom niet als ik vragen mag?
    Ik snap het als je net bij elkaar bent, maar na 18 jaar zou ik het wel fijn vinden als in ieder geval de adreswijziging er doorheen is.
     
  10. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.162
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ook Nederlandse vrouwen kunnen het onzin vinden, haha. ;)
     
    spruitje80 en Shakes vinden dit leuk.
  11. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ja ik weet het, ik zeg het ook weleens, maar vind het ook niet de lading dekken, te zakelijk in mijn ogen. Persoonlijk dan he.
     
  12. Ann85

    Ann85 Bekend lid

    15 okt 2011
    689
    289
    63
    Ja getrouwd! En alleen om de romantiek en de liefde. :)
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  13. Flan82

    Flan82 Lid

    13 jan 2019
    95
    45
    18
    Vrouw
    Getrouwd samen met onze oudste twee kinderen. Op maandagochtend gratis voor de wet en op zaterdag door mijn schoonvader voor ieder die ons dierbaar is.
    Country style, buiten op strobalen. Een droom die werkelijkheid werd.

    En doordat mijn schoonvader ons opnieuw trouwde kon het half Nederlands en Frans voor onze Franse vrienden.

    Voelde me daarna als gezin meer 1. Dezelfde naam als mijn kinderen en een fantastische dag. Kers op de taart is onze derde liefdesbaby.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  14. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Wij zijn niet getrouwd en inmiddels vind ik het ook niet zo erg. Ik had het wel gewild, maar mijn vriend heeft er niet veel mee (zijn ouders zijn gescheiden en hij vindt trouwen geen toegevoegde waarde, de kinderen vindt hij de beste verbintenis die je kan hebben).
    Zelf zou ik op zich best willen trouwen, maar ik heb er het geld gewoon niet voor over. En als ik trouw wil ik het wel doen inclusief mooie jurk en feest enzo, dus echt de mooiste dag uit mijn leven als het ware. Maar voor nu heb ik genoeg andere dromen waar we het geld goed voor kunnen gebruiken, dus deze ' droom' is ergens onderop het lijstje gekomen.
    Denk dat als ik het perse zou willen dat mijn vriend ook wel toe zou geven, maar voor nu is het voor beide dus geen prioriteit. Misschien ooit in de toekomst, maar misschien ook niet.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  15. Lils

    Lils Bekend lid

    11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Wij zijn nog niet getrouwd, maar gaan wel binnenkort trouwen.

    Vooral mijn vriend wil dit heel graag. Ik heb hier een paar keer de achternaam van de kinderen als reden voorbij zien komen en dit is ook een reden waarom mijn vriend graag zou willen trouwen.. De kinderen hebben nl mijn achternaam en mijn vriend zou dus ook mijn naam aannemen zodat hij dezelfde heeft als de kinderen:).
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  16. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    #96 Elinetjeee, 22 mrt 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2019
    Wij zijn wel getrouwd. Op het moment dat we het huis kochten :) ik vond het prachtig en het was voor ons echt een nieuw hoofdstuk in ons leven. Zou het voor geen goud hebben overgeslagen :)
    Heeft nu ik zwanger ben ook voordelen. Hoeven we geen vaderschap te erkennen enzo :)
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  17. schorpioen79

    schorpioen79 Fanatiek lid

    16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Niet getrouwd, wel geregistreerd partner. Manlief wilde niet trouwen (veel poespas en hij houd er niet van om in de belangstelling te staan) en ik droomde van een groot feest. Maar omdat met geregistreerd partnerschap ook alles geregeld is, hebben we dit gedaan. Ik heb ook zijn achternaam, zo ook onze kinderen.
     
  18. Babynummer2

    Babynummer2 Actief lid

    10 sep 2018
    468
    511
    93
    Vrouw
    Nee niet getrouwd. Wel een samenlevingscontract, dit is voor ons beide genoeg. Ik vind trouwen onzin tegenwoordig en van het geld wat ik daar aan uitgeef ga ik liever van op vakantie ofzo :).
     
  19. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Bijna vijf jaar verloofd. Drie kinderen. Een huis. Ik mis niks en het is ook niet onhandig zo. Af en toe denken we aan een bruiloft maar ik word daar eigenlijk alleenmaar moe van. Het geplan enzo. Nee dit is zo prima.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  20. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    We zijn bijna 8 jaar samen. Voor onze zoon iets meer dan een jaar terug geregistreerde partners geworden. Voor mij heeft het niet echt toegevoegde waarde. Mijn man is van buitenlandse komaf, ik heb als achternaam eerst mijn meisjesnaam en dan zijn naam. Hoor ik er toch een beetje bij :p
     
    Iertje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina