Roept u maar cadeaus voor vaders en schoonvader of in het algemeen cadeaus voor mannen ?! Ik vind het elk jaar lastiger dus hopelijk doe ik hier weer een nieuw idee op voor dit jaar!
Speciaalbier pakket, fles jenefer/whisky oid, bon van een kluswinkel, gezamenlijk uitje mooie portemonnee, boek(enbon)..
Schoonvader wil altijd een boek. Mijn vader meestal bier of port of iets specifieks, voor de tuin of gereedschap of iets van electronica. Soms geef ik een pakketje met bier en zoutjes, lekker kaasje etc. Man krijgt een uitje, een boek, weekendje weg, kaartjes voor een muziek evenement, diner van dat soort dingen. Of hij koopt iets wat hij zelf graag wil. Algemeen zijn portemonnee, nieuw telefoonhoesje of horloge ook vaak prima. En kleine kado’s als sokken, doen het hier ook goed, als de kinderen die geven.
Jeetje het ligt heel erg aan de man in kwestie en de gelegenheid. Het is vaak handig uit te zoeken wat hij ‘nodig’ heeft. Want alle dingen die hierboven worden genoemd zou mijn vriend niet echt om staan te springen. Ja een leuk boek misschien. Mijn pa wordt altijd gelukkig van een uitbreiding voor zn gereedschapskist. Die heeft in de jaren een uitzet bij elkaar verzameld waar de gemiddelde klusjesman stik jaloers op zou zijn.
Voor mijn man kies ik meestal een leuk uitje. Dit jaar gaan we met z'n tweeën een escaperoom doen en heb ik via een raadselspeurtocht en brief met rebus in onzichtbare inkt (citroensap) verteld wat het uitje zou worden. Dat vond hij echt heel erg leuk, terwijl cadeaus van hem niet zo hoeven. Hij heeft ook eens een bouw-het-zelf cajon gekregen (percussie instrument), dat was ook een schot in de roos. Voor mijn vader doe ik ook liever een ervaring dan een product, ook omdat ik weet dat dat gewoon beter bij hem past. Dit jaar hebben wij als kinderen hem mee uit eten genomen (we zijn al járen niet meer als gezin uit eten geweest).
Hebben schoonvader rondleiding gegeven bij Grolsch, moet alleen nog steeds gepland worden bierpakket of goede wiskey valt ook altijd in de smaak Man en ik geven elkaar nooit cadeautjes. Ben nu alleen in het geheim aan het sparen voor een andere motor voor hem.
Zo lastig altijd! Hier gaan luchtjes er altijd hard doorheen, dus met regelmaat een flesje parfum.. verder gereedschap, planten voor in de tuin, horloge (houten horloge was een groot succes!), leren bbq schort, wever bbq accessoires, leuke sokken.. Verder heb ik nog op mn lijstje staan om te geven een houten wekker. Zo af en toe gaan we eens winkelen, dan heeft hij af en toe iets in handen wat hij mooi vindt, graag wil hebben maar niet koopt. Dat noteer ik tegenwoordig.
Boeken, geurtje, bbq accessoires, speciaal bier was het meest gegeven cadeau. Nu doen we alleen nog maar wat lekkers, iets van de zuivelhoeve of zelf gemaakt pakket. Niemand wist meer wat en zo krijg je dingen die je zelf niet haalt en geen zooi in huis omdat het op gaat. Ideaal voor onze familie.
Mijn vader is dol op de geuren van rituals, ook de scheerschuim en douche foam vind hij heerlijk, maar te duur om alleen die producten te kopen, hem zou je dus echt blij maken met een rituals pakketje. Mijn schoonmoeder zou een rituals pakketje juist weer bewaren en zelf geven aan iemand want zij vind het zonde en geuren van bijv de action net zo lekker Vinden Ik denk indd kijken naar wat iemand nodig heeft en leuk zou vinden