Ben jij gevat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 4 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.395
    796
    113
    Vrouw
    #1 Yeuu, 4 jan 2023
    Laatst bewerkt: 4 jan 2023
    Of het 'gevat' is weet ik niet echt...

    Komt ie: Leuke man. Bekende van vroeger.

    Ik had hem bericht i.v.m. een product wat hij verkoopt. (Je moet ergens een openingszin vandaan halen :roflmao: )
    Enigszins geïnteresseerd in het product, maar zeker ook in hem. Maar zo'n gesprek val dan toch gauw stil...

    Serieus, waarom kan je dat soort voorbeelden nooit vinden op Google. :confused::roflmao: Ik ben hier dus te voorzichtig voor... Of niet gevat genoeg.. Duidelijk maken dat je interesse in iemand heb, zonder te duidelijk te flirten.. Maar ook gewoon een gesprek op gang houden..

    Hoe makkelijk praat / flirt jij met iemand? En wie heeft een tip? :D
     
  2. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.307
    5.922
    113
    Vrouw
    Ligt eraan hoe de verhoudingen zijn. Hoe goed je hem al kent, of hij er überhaupt open voor staat. Dat soort kennis en gevoelens spelen wel mee met wel of geen flirterig bericht. Hoe is dat met deze bekende van vroeger voor jou?
     
  3. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.571
    7.397
    113
    Wat wil je dan? Product van hem kopen of flirten/ofzoiets? o_O sorry, ik snap je OP niet helemaal :)
     
  4. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.395
    796
    113
    Vrouw
    Haha snap ik. Nou ik heb dat product meer gebruikt als 'opening' van het gesprek. Heb enigszins interesse in het product, maar ging me meer om hem;), maar geen idee wat zijn status is. En of hij ervoor openstaat. En nu dus ook spijt van dat bericht over dat product, want ook zo stom om ineens te vragen 'hoe is het verder?'

    Maar ik bedoelde met mijn topic ook, dat ik me vaker zo klungelig voel in een gesprek.
    Vanmiddag toevallig een kennismaking op werk en behalve over beetje koetjes en kalfjes, vind ik het lastig een gesprek op gang te houden...

    - Heb mijn OP ietsje aangepast.
     
  5. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Als het zijn werk is en je niet serieus bent om iets van hem te kopen vind ik het ronduit schandalig dat je hem op deze manier denkt te kunnen benaderen.

    Maar er vanuitgaande dat je echt wat wilt kopen zou ik het flirterige iig niet combineren met het zakelijke. Dat is zoiezo een no go.
     
  6. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Ronduit schandalig? Kun je dit toelichten?
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  7. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.395
    796
    113
    Vrouw
    Ik was zeker geïnteresseerd in het product. Alleen de prijs viel me ietswat tegen.
    Ik heb hem overigens niet zakelijk benaderd, maar prive, via zijn prive social media account. Hierop staat overigens ook niks vermeld van deze producten.

    Nu jij dit typt kan het ook raar overkomen inderdaad. Ik zag via een bekende op Instagram dat hij een product aan het maken was. Hierna heb ik hem persoonlijk benaderd over dat product.

    Hoop dat het zo duidelijker is.
     
  8. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.571
    7.397
    113
    Ah, oke, op die manier!

    Ik herken het wel, die irritante stiltes die dan vallen en ik in m'n hoofd maar nadenken "waar moet ik het nu in vredesnaam over hebben" o_O wat natuurlijk voor geen meter helpt :roflmao:
     
    Yeuu vindt dit leuk.
  9. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.395
    796
    113
    Vrouw
    #9 Yeuu, 4 jan 2023
    Laatst bewerkt: 4 jan 2023
    Ik snap dit wel . Iemand werkt hard voor een bepaald resultaat en het is dan vreemd als iemand geïnteresseerd LIJKT, maar een ander doel heeft.

    Het gaat hier overigens niet om werk, maar een hobby. En zoals ik hierboven aangaf. Ik heb hem persoonlijk benaderd, niet zakelijk.
     
    hibiscusje vindt dit leuk.
  10. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.189
    2.401
    113
    Maar zou je iets met hem willen beginnen? Of alleen flirten?
    Ik begrijp het nog niet helemaal.
     
  11. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.395
    796
    113
    Vrouw
    Nou de eerste stap is een gesprek gaande houden. :roflmao:
     
    Bellybell vindt dit leuk.
  12. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.189
    2.401
    113
    Ik zou dan gewoon een berichtje hebben gestuurd in de trant van , he kwam je op en tegen en vroeg me af hoe het met je gaat
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik ben erg gevat al zeg ik het zelf. Ik heb nooit moeite een gesprek aan de gang te houden. Flirten vind ik leuk maar niet gepast dus verpak ik vaak in grapjes waardoor een gesprek niet snel stil valt.
     
    Yeuu vindt dit leuk.
  14. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Als je nu toch al in gesprek bent en je hem van vroeger kent kan je toch gewoon iets vragen van, Hey maar hoe is het eigenlijk met je? Lang niet gesproken. Etc etc. En dan merk je vanzelf wel of het gesprek op gang komt en hij ook geïnteresseerd is in jou :)
     
    Syane en Yeuu vinden dit leuk.
  15. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.958
    15.265
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja zo zou ik het ook doen, ik ben altijd bijzonder nieuwsgierig en daardoor ook nogal gevat, denk achteraf ook weleens man man je was weer aardig op dreef ;)
     
    Linnidee, soovi en Yeuu vinden dit leuk.
  16. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.395
    796
    113
    Vrouw
    Zo'n eigenschap ben ik jaloers op.
    Ik bedenk dan altijd een uur later "ohja zo had ik moeten reageren", en dan is het nog niet eens direct met flirten, maar in het algemeen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.838
    14.164
    113
    Bij mij hangt het er heel erg vanaf of iemand me bij kan houden. (Hak op de tak em sarcasme) Gelukkig trekken nerds andere nerds aan en is dat doorgaans geen probleem.

    Maar gewoon koetjes/kalfjes bij t schoolplein ofzo...nou echt niet, dat is serieus een algeheel sociaal drama. Heb al geroepen dat ik bij een andere mama in de leer kom want ik bak er serieus geen bal van.

    Tegelijkertijd zie ik t ook maar als een soort filter. Als ze me niet bij kunnen houden in een gesprek wordt een relatie m ook echt niet. En als ik een gesprek niet overeind kan houden (al helemaal met typen, dat gaat me nog aardig af) dan ziet het er redelijk somber uit.

    Zakelijk en prive mixen zou ik zelf niet doen. Dan duidelijk het zakelijk afronden en dan pas weer verder. Anders wordt t een soort van hengelen (als verkopende zijn dat soort potentiele klanten werkelijk stront irritant).

    Dan zou ik gewoon duidelijk aangeven dat de prijs v.s. huidige product je iets te hoog ligt en dat dat over gaat.

    Maar mocht hij trek hebben in een bak koffie bij dat leuke tentje [x] om bij te kletsen, dus niet over het product (tenzij het zn passie is en hij t dolgraag er over wil hebben en jij er over wilt horen) is dat altijd een optie.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.358
    7.274
    113
    Hier juist de andere kant op; iets té. Ik geef m'n bek ook maar een douw (leuke uitspraak van m'n man hahaha) en bedenk veel later pas dat het misschien niet handig was. Ook met typen van mails oid.
    Ik zeg meteen wat ik denk en kan ook heel snel inschatten wie ik tegenover me heb en daar gevat op reageren. Vaak gaat dat gepaard met humor.
    Ik denk dat dat echt iets is wat in je moet zitten? Een gevatte opmerking komt toch vaak spontaan en als het te lang duurt of je bent duidelijk aan het nadenken dan is de spontaniteit zo gauw weg en komt het ook niet meer oprecht over ofzo.

    Ik zou alleen maar willen zeggen; blijf dicht bij jezelf, en ben eerlijk. Dan kom je het meest oprecht over bij de ander. Ik zou dus in jouw geval iets zeggen als: 'ik ben een beetje een kneus in dit soort dingen, maar wilde eigenlijk ook weten hoe het met je gaat en je laten weten dat ik je interessant vind. Waarschijnlijk ga ik nu heel hard een deksel op m'n neus krijgen :D'. Zo geef je ook een opening voor hem om jou netjes te zeggen dat hij getrouwd is bijvoorbeeld als hij dat is haha.
     
  19. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Uiteraard.

    Deze persoon heeft een hobby/bedrijf waarmee hij geld verdient.
    Als iemand interesse faked in het product om zo een praatje te maken neem je deze persoon zijn/haar bedrijf niet serieus.

    Bij een leuke dokter ga je ook niet een ziekte faken om maar langs te kunnen komen.
    Een loodgieter ga je ook niet bellen voor een kapotte leiding die je niet hebt omdat je dan het gesprek maar kan starten.
    Je boekhouder geef je ook geen opdracht als je eigenlijk niet van plan bent zijn diensten te gebruiken.

    Stukje respect.
     
    citroenrasp en Yeuu vinden dit leuk.
  20. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Je hebt een privé benaderd over een zakelijk product.

    mijn advies zou zijn om duidelijk te zijn dat je je verkeken hebt op de prijs van het product maar dat je het wel leuk vond hem weer te spreken en of hij het leuk vind een keer af te spreken.
    Zo ben je duidelijk over zijn product en hou je m niet aan t lijntje
     
    zwaaistaart en Yeuu vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina