Ben jij graag alleen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Magnolia29, 3 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Zolang t momenten zijn en ik genoeg dingen om handen heb, heeeeeeeerlijk!!!

Kan daar echt naar uitkijken hoor! In bad ga je me dan weer niet treffen dat vind ik echt helemaal niks, ik moet wel wat om handen hebben wat resultaat oplevert. Ben wel altijd bezig.

Maar zoals nu een stil koffiemomentje voordat t hele span zich meldt, is ook wel genieten.

2. Havermout

Havermout Niet meer actief

Ik weet het niet zo goed :roflmao: Ik ben wel graag alleen zonder kinderen dus dat ik even niks hoef dus in dat opzicht fijn als die er eens niet zijn of in bed liggen en ik mijn eigen ding kan doen. En ik ga graag alleen in bad, alleen wandelen, alleen winkelen, alleen sporten, alleen naar de sauna.

Maar ik vind het ook prima als mijn man thuis is. Dan doen we ons eigen ding maar kan ik toch even kletsen als ik wil. En uitjes doe ik echt liever met vriendinnen of mijn man.

Dus combinatie denk ik: niet te lang en teveel.

Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  3. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.853
    4.104
    113
    Ja heerlijk om op mijn 2 vrije dagen in de week alleen te zijn. Even gewoon niks, ongestoord voor de TV zitten of juist vanalles in huis rommelen en koffie leuten met een vriendin.
    Heb een drukke baan waarbij ik de hele dag moet praten en 'socializen' dus die momenten rust zijn heerlijk.
    Maar als dan in de middag de kinderen weer thuiskomen en mijn man eind van de dag, ben ik ook weer blij dat ze er zijn.

4. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ja, ik kan van de momenten alleen echt genieten. Sinds we kinderen hebben, heb ik die momenten echt te weinig. S avonds geniet ik dan echt even van de rust en het niks moeten.
    Ik hou ontzettend veel van mijn kinderen, maar de rust heb ik ook nodig om op te laden! Over 8 maanden gaat de jongste naar de psz 2 ochtendjes, hoe veel ik ook van haar geniet lijkt het me ook echt heerlijk die 2 ochtenden even niet opletten, het moeten zorgen en gewoon alles een paar uurtjes op m’n eigen tijd doen!

Golden1213 vindt dit leuk.
  5. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ja en ik heb het ook nodig om regelmatig even alleen te zijn. Zeker aan het einde van de dag moet ik echt even ontprikkelen. Altijd al gehad en nu met kind nog erger eigenlijk.

6. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ik vind het heerlijk om alleen te zijn, al heb ik in de nacht wel graag iedereen thuis. Anders slaap ik niet rustig :oops:

7. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.917
    8.095
    113
    Ja heerlijk! Maar alleen omdat er een juiste balans is aan prikkels. Altijd alleen zou ik vreselijk vinden, maar manlief zo af en toe optreden in de weekenden vond ik altijd fijn! Hij zei dan: ga toch lekker naar vriendinnen of je moeder toe. Ik dacht o_O nee joh. Heerlijk alleen thuis, doelloos TV kijken en chips eten!

Nu al bijna 6 maanden niet alleen geweest, merk het wel aan m'n hoofd hoor. Constant aan en constante prikkels. Ik hecht ook veel waarde aan stilte. TV staat bij mij altijd heel zacht. Maar sinds L geboren is met een stridor, zit ik altijd in het lawaai. Dat is vooral even wennen; geen momenten van stilte meer om je heen.

Kolibrie2 vindt dit leuk.
  8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.299
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Same here! Vriend werkt altijd 's nachts. Slaap ook veel beter in mn eentje. :D

9. Haje32

Haje32 Bekend lid

4 sep 2019
    583
    383
    63
    Vrouw
    Ik ben heel veel alleen en kan er goed tegen. In de zomer ben ik ook een midweek alleen thuis en met hemelvaart een weekend. Ik vind het heerlijk om even op pauze te kunnen en bij te kunnen komen. Ik vind het na die dagen ook wel weer leuk om mijn gezin om me heen te hebben.

10. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Ja! Ik woon alleen met mijn dochter die ook nog 3 dagen per week bij haar vader is. Ben dus veel alleen en vind dat heerlijk. Altijd al gehad!!

Ben wel benieuwd hoe ik dat over een aantal jaar vindt als mijn dochter echt haar eigen leven gaat krijgen en meer weg is als nu....

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.615
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind het een beetje dubbel.
    Mijn man is vaak voor zijn werk naar het buitenland en dan vermaak ik me goed maar ik vind het soms ook wel eenzaam als ik in de avond alleen op de bank moet zitten. De jongste ligt dan op bed en de oudste kinderen zijn of werken of ze zijn op stap.
    Toen de kinderen kleiner waren kon ik er meer van genieten maar nu in een andere levensfase vind ik het ook wel gezellig om ze bij me te hebben en te weten wat er een beetje speelt in hun leven. Volgens mij word ik echt zo'n moeder met het lege nestsyndroom ;)

chrystel73 en Havermout vinden dit leuk.
  12. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.918
    1.506
    113
    Vrouw
    Soms wel. Even ontprikkelen, heerlijk!
    Netflix kijken of film kijken in een heet bad. Of even zonder gedoe om me heen schoonmaken.
    Woensdag gaat de jongste naar de psz, dit meteen met 2 jaar gedaan om ook een ochtendje rust te hebben :oops:

13. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.755
    18.865
    113
    Vrouw
    Overdag wel.
    Vanaf dat het donker word heb ik graag dat iedereen thuis is.

14. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.282
    1.443
    113
    Ik niet! Ik ben echt een gezelschapsdier en moet mensen om me heen hebben. Mijn man was vorige week een weekendje weg en eerst denk ik dan oh lekker het rijk voor mij alleen. Maar als hij weg is voelt het heel leeg/kaal. Normaal zitten we vaak op de bank ieder ons eigen ding te doen en zeggen we misschien de hele avond nauwelijks iets tegen elkaar maar als ie weg is vind ik het toch wel erg stil.

Fruity90 vindt dit leuk.
  15. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Heel graag, ik kan de kinderen soms de deur uit kijken. Komende week heb ik ook een dag helemaal alleen en ik verheug me er nu al op. :roflmao:

16. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.590
    3.934
    113
    Vrouw
    Ja, echt wel. Kan helemaal niet goed tegen drukte of teveel prikkels. Als ik ergens geweest ben moet ik echt ontprikkelen in mijn eentje, mijn hoofd kan dan echt nog uren nabonken/lawaai horen inwendig.
    Man werkt in shiften dus ben veel alleen thuis ofwel om op te staan ofwel savonds. Kan daar wel echt van genieten, alles op mijn gemak, badje nemen enz. Al mis ik man wel als hij weg is (lekker cheesy haha)
    Maar wel de kanttekening dat ik door mijn ziek zijn al meer dan 4 jaar thuis ben, ik zie soms weken niemand anders dan man (en dokters/fysio) en dat al dat alleen zijn dus soms ook wel echt heel erg eenzaam kan voelen. Gelukkig wonen we nu langs mijn ouders, en dat helpt al wel een beetje, maar zo echt goede vrienden mis ik wel.
    Dus ik ben graag alleen, maar soms iets minder alleen zou ook fijn zijn.

chrystel73 vindt dit leuk.
  17. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.511
    8.437
    113
    Ja hoor, ik werk 3 dagen, dus 2 dagen onder schooltijd ben ik alleen, en ik doe dan niets bijzonders. Gewoon huishouden, de was, boodschappen etc. Maar soms ook eens lekker een stuk wandelen, of even een bakje koffie doen met iemand. Of toch nog even wat afmaken voor het werk :D

In de eerste corona lockdown ben ik daar wel achter gekomen, man man, wat was ik toe aan een dagje (dagdeel) weer het huis voor mezelf :oops: sindsdien waardeer ik het ook meer!

18. Novi

Novi Niet meer actief

Mijn man werkt ook veel vanuit huis, maar het is inderdaad totaal anders als hij weg is voor afspraken of dat hij op zolder zit. Vooral gevoelsmatig, maar ook dat ik het fijn vind om alleen te lunchen ofzo.

19. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.708
    113
    Ja en nee, ik vind het wel lekker als man tot laat weg is in de avond vooral voor werk. Maar op een gegeven moment is het genoeg en vind ik het samen toch gezelliger.

Door de weeks ben ik ook regelmatig alleen maar dan ben ik bezig met huishouden, afspraken etc dat voelt toch anders.

20. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.899
    4.176
    113
    Vrouw
    Ja, als ik weet dat vrouwlief weer thuis komt. Als zij een weekje weg is vind ik dat de eerste 2 dagen wel lekker en daarna wordt het saai.

We hebben onze vrije dagen express niet op dezelfde dag zodat we beide een rommeldag hebben. Alhoewel dat met het thuiswerken nu niet meer helemaal is wat het is geweest.

Ik vind het ook heerlijk om alleen te gaan hardlopen of wandelen en dan mag dat wandelen best 25km zijn. Toen ik daar wat fanatieker in werd en tegen mensen vertelden kreeg ik weleens : Ooh dan kunnen we wel samen. Neeee ik wil dat lekker in mijn eentje doen. In mijn tempo, met pauze als ik dat wil en geen gezeik naast me over zere voeten :rolleyes:.

NiVa0230 en cosdy vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina