Ben jij handig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Emsy, 28 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Ik zie vaak leuke diy projecten voorbij komen. Een ombouw voor je wasmachine, mooie zithoek boven je radiator maken etc.
    Maar verder dan een muur schilderen of wat ophangen kom ik niet. Misschien is het ook gewoon een kwestie van doen en proberen. Mijn man is niet bepaald handig dus van hem hoef ik het niet te verwachten.

Hoe handig ben jij? En heb je het jezelf aangeleerd of meegekregen in je opvoeding.

2. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Ik ben wel handig.
    Mijn man totaal niet.

Ik heb het wel van huis uit mee gekregen, maar het is ook vooral een kwestie van durven.
    Met gewoon doen kom je vaak een heel eind.
    Niet teveel verwachten de eerste keer en dan gewoon 'oefenen'.
    Veel dingen zijn echt niet lastig, vooral. Niet als je een handleiding hebt.

Kanarie en Emsy vinden dit leuk.
  3. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Ik ben best handig. Meeste heb ik mijzelf aangeleerd. Zowel op handwerk gebied als op echt klussen ( in dit geval echt timmeren, behangen, verven etc:D)
    Ik ga wel naar naailes .Maar dat is voor hulp bij de lastige projecten. En echt moment voor mezelf.

Emsy vindt dit leuk.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Niet heel handig. Ik kan wel een band plakken etc en een lampje indraaien maar voor de rest heb ik twee linker handen ;)

Salentein en Emsy vinden dit leuk.
  5. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Ik kan beter met een boormachine dan met een naaimachine overweg. Van huis uit meegekregen en door gewoon te doen.

Emsy vindt dit leuk.
  6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Ik ben op zich wel handig. Maar mijn man moet ook iets te doen hebben! Dus ik laat hem lekker de DIY projecten maken die we samen bedenken. Verder kom je ver met youtube filmpjes! Voor alles kun je wel een “ how to “ filmpje vinden.

Emsy vindt dit leuk.
  7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Absoluut niet. Een ikea kast in elkaar zetten kan ik dus niet, evenals een gat boren en iets ophangen:p

Luna86 en Emsy vinden dit leuk.
  8. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik ben best wel handig. Van huis uit moest ik alles eerst zelf proberen van mijn vader, en als het niet lukte wilde hij wel helpen. Maar hij nam het nooit over. Toen was dat een hel, want hij kon best boos worden als ik domme dingen deed of fouten maakte. Maar daardoor kan ik nu wel heel veel zelf. Én hij gaf me ook wel vertrouwen, hij liet me bijvoorbeeld de muur van de woonkamer schilderen toen ik 12 was, en ik heb voor het eerst alleen gekookt toen ik 8 was. En als meisje van 15 heb ik buiten op een steiger gestaan met hem om het houtwerk boven te schilderen.

En daarnaast ben ik heel bedreven in mezelf dingen aanleren door te googlen en YouTuben.

Emsy vindt dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

#9 GossipGirlxoxo, 28 okt 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 okt 2019
    Ik ben wel handig en vooral creatief. Ik kluste als kind samen met mijn opa en vader. Bijv. zelf pennenbak en gereedschapskist maken, dit timmeren en daarna schilderen, bekleden enz. Oh ja en altijd beginnen met een bouwtekening maken, dat vond ik het allerleukste. Die ging wel 20 keer overnieuw met een cm meer hier of een cm minder daar. Op de middelbare school was ik ook altijd goed in techniek, haalde altijd de hoogste cijfers van de klas. Mijn nadeel is dat ik een pietje precies ben en mijn projecten daarom altijd meer tijd kosten dan ik van te voren bedacht heb.

edit. Ik ben ook degene in familie en vrienden kring die bij iedereen ikea / leenbakker en andere meubels met heel veel plezier in elkaar zet. I love bouwtekeningen!!

Ysabella en Emsy vinden dit leuk.
  10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.608
    8.359
    113
    Vrouw
    Tsja wat is handig? De naaimachine laat ik links liggen want daar heb ik vooral ruzie mee, naaien doe ik met de hand of ik lijm iets. Een huurhuis op orde maken heb ik al een aantal keer alleen gedaan. Vloer leggen, gordijnen maken ed, maar ik heb nooit een muur geplaatst of de boel betegeld. Ik heb houtbewerking handmatig en machinaal gehad. Ik heb een peuterbed omgetoverd tot zandbak. Via youtube leer ik dingen over taarten maken en fotografie. Maar ik ben absoluut niet goed met typische vrouwelijke diy versieringen. De dingen die ik doe doe ik vooral om praktische redenen. Er moet eerst een probleem zijn dat opgelost kan worden.

11. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Dit ook :p
    Mijn man is gelukkig wel handig en vind het leuk om te doen :thumup:

12. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Jahoor, doe veel zelf. En ook veel samen met man. Waaronder ook tegelen bijv. Maar naaien bijv vind ik vreselijk. Kan het niet maar wil het ook niet kunnen. Is gewoon puntje interesse denk ik. Knoop eraan zetten en gordijn inkorten lukt nog. Rest breng ik naar moeders of schoonmoeder geef mij maar het groffere werk

13. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ja ik ben handig, maar mijn man is ontzettend perfectionistisch dus ik mag nooit wat doen niet eens schilderen.:roflmao: En eigenlijk vind ik dat dikke prima.

Salentein, Madelie en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Met klussen in en om het huis doe ik ook niets zelf, ja bedenken hoe het moet worden en zorgen voor koffie en broodjes :roflmao:
    Ik stop mijn creatieve handigheid alleen in projectjes die ik zelf leuk vind.

15. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik ben gezegend met 2 rechter handen, wat ik zie kan ik maken, auto’s, taarten, kleding, simpele meubels, vloeren leggen, klein elektra, schilderen en gewoon klussen.

Van huis uit een groot deel, geen man in huis dus we moesten het zelf doen, als ik een nieuwe kast wou moest ik hem zelf in elkaar zetten, nieuwe kleur op de muur, zelf doen.

Mijn ex is timmer man en handig met auto’s... maar deed nooit iets in huis, dat moest ik zelf doen.

zelf mijn meiden van 6 en 9 jaar zijn best handig, van naaien, tot schilderen.
    En de jongste met bijna alles, geef haar een schroeven draaien en ze doet het, nieuwe bel op haar fiets geen probleem voor haar.
    Lege accu, staat ze al klaar met startkabels, vandaag heeft ze geprobeerd te straten, maar dat verliest ze natuurlijk op kracht.
    Deurklink los, doet ze ook zo ff.

van partner denk dat hij niets kan, maar ik daag hem vaak uit en blijkt het niet zo moeilijk als hij dacht haha

NiVa0230 vindt dit leuk.
  16. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    O ik heb trouwens ook op een groen school gezeten, daar moest je lassen en straten voor een cijfer... menig man kan het niet uitstaan dat ik kan lassen en dat ik nog goed ben ook haha

Madelie en Zonnestralen vinden dit leuk.
  17. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Ikea kastje in elkaar zetten was hier ook geen succes :p
    Ik ben helemaal niet handig. Het enige wat me goed lukt is schilderen zonder af te plakken.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ja ben wel handig, doe allerlei klusjes in het huis, weet ook niet beter, mijn moeder deed en doet ook veel.
    Alleen de klopboor laat ik liggen, maar dan door dat vreselijk geluid.

19. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Misschien zou ik het wel kunnen, maar mijn man is timmerman op papier. No way dat ik dan dat soort dingen zelf doe. 1 het wordt mooier als hij het doet en 2 het gaat 10x zo snel. Hij is echt letterlijk een alles kunnen.

qua schilderen doe ik juist veel, veel kneepjes van het vak geleerd van mijn vader (schilder).

20. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ja ik ben behoorlijk handig.
    Als ik op mijn vriend moet wachten voordat er iets gebeurd is het een jaar later nog niet gebeurd.
    Als ik iets nog nooit gedaan heb probeer ik het en zie ik wel of het lukt.

Deel Deze Pagina