Ja ik kan (en doe) veel grote en kleine klussen. Van lampebolletje vervangen tot complete lamp vervangen, verven behangen, plinten, snoeien in de tuin, (ikea)bouwpakketten. Wat ik zelf doe is beter man heeft weinig geduld
Ja ik ben aardig handig. Moet ook wel, ik ben alleen met amper netwerk. M'n vader is totaal niet handig, m'n moeder wel Toen ik m'n huurhuis kreeg heb ik praktisch alles zelf gedaan. Alles geschilderd, duo en gewone rolgordijnen, gordijnrails,.schilderijtjes en plankjes opgehangen. (IKEA) kledingkasten en de bedden in elkaar. Een aantal dingen moest eigenlijk met z'n tweeën. Best een opgave om in je eentje een halfhoogslaper of een kledingkast overeind te zetten Heb zelf laminaat gelegd maar heb nu wel ruzie met de plintjes. Ouder huis met veel scheve hoekjes dus dat wil even niet. Behangen is ook niet aan mij besteed. Heb het konijnenhok een nieuw houten dak met riggels gegeven en daar bovenop bitumen dak, nieuwe achterwand. Binnenkort planken in de voorraadkast en zeil op de grond en waarschijnlijk overtredes op de trap. Dingen naaien/ naaimachine/ knutsel en friemelwerk is niet aan mij besteed. Borduurwerkje wil nog wel lukken maar meestal geen geduld dus heb een la vol met half afgemaakte borduursels
Ja ik vindt dat ik wel handig ben, kan een hoop en doe een hoop en vindt het ook leuk om te doen, heb een tijdje in het buitenland gewoond en daar meegeholpen in de bouw was echt super leuk om te doen!! En doe thuis ook altijd alles zelf, van het weekend nog gaten geboord en planken opgehangen en nog andere dingen in huis gedaan
Ligt er maar net aan wat voor project je hebt. Een muur verven, gat boren dat kan ik wel net als een IKEA kast in elkaar zetten maar een ombouw maken of grote dingen van hout denk ik niet. Ook niet geprobeerd, durf misschien ook niet goed. Naaien, haken, breien, verschillende handwerk dingen lukt het mij vrij aardig. Ik ben creatief en handig maar niet bijzonder speciaal goed in dingen. Kan van alles een beetje. Haken heb ik geleerd via internet, naaien een deel van mijn moeder en de rest ook via internet. Internet is mijn grote hulp. Mijn man kan best dingen doen zoals verven, kasten in elkaar zetten en schroeven en boren. Geen dingen waar hij om staat te springen hahaha. Hij is wel goed in een fiets repareren, compleet uit elkaar halen en ook terug plaatsen hahaha. Het spuiten van eventueel dingen laat hij aan mij over.
Een muur schilderen of een meubel in elkaar zetten kan ik wel. Net als iets afmeten en zagen. Maar zelf bedenken hoe ik iets moet maken lukt mij echt niet. Ik heb echt bewondering voor mijn man dat hij dat inzicht wel heeft en zelf een constructie kan bedenken. Hij is echt heel handig en vind het leuk, dus ik laat ook veel aan hem over.
Hier het tegenovergestelde. Ik mocht niks, mocht nog geen kwast aanraken. Erg jammer want ik kan dus echt niks.
Ik heb 2 linkerhanden. Met vriendin een simpele boekenkast in elkaar gezet en heb de deuren gewoon omgekeerd erin gezet haha Je kan in t huis van mijn ouders ook nog wel het broddelwerk zien van de keren dat ik hielp. Ik kan geen band plakken, weet niet eens hoe de kap van de plafonnière moet en ik begin niet eens aan spijkers in muren slaan. Geloof me ze hebben mij het echt proberen te leren. Maar ik doe tegenwoordig wel de planning, tekenen en berekenen en t budget. En de catering. Ik ben andere kwaliteiten haha
Wij doen heel veel zelf. Van huis uit meegekregen en anders staat er genoeg op internet, in boeken en Youtube.
Hier absoluut niet handig. Een instructie bij een bouwpakket volgen gaat prima, maar om daarna bijvoorbeeld de deurtjes te stellen.... ARGG!!! Daar heb ik geen feeling voor
Ik ben best handig. Heb er ook plezier in. Laat mij maar lekker rommelen... Ik durft het alleen niet altijd. Ik heb met het speelhuisje van de kinderen hele capriolen uitgehaald om hem in elkaar te krijgen. Had de kracht niet haha. Uiteindelijk de veranda van dat huisje gekanteld en via het aanrecht mezelf met heel mijn gewicht erop laten vallen om een balk op zn plek te krijgen. Hahaha.
Er zit wss een draadje half los in mijn tablet. Die wil ik open gaan maken om te kijken. Maar ik vind het nog te spannend om te gaan doen.
Ja ik ben handig. Met klussen is mijn Pippi motto "ik heb het nog nooit gedaan dus denk dat ik het wel kan" Gewoon doen werkt goed. Afgelopen herfstvakantie zelf ons toilet gedaan. Gestuct en getegeld, toilet geïnstalleerd, waterleidingen voor wastafeltje verlegd. Het en der wat leidingen moeten solderen. Wastafeltje instaleren. Ja ik doe dat gewoon. En vind het leuk ook
Ja ben wel handig denk ik. Heb een bureau gemaakt van steigerhout, met wel wat hulp van m'n stiefvader. Echt een kolossaal gevaarte, heerlijk de ruimte om wat eraan te doen. En heb met mijn man zelf onze schutting gemaakt. M'n eigen schoenen rek. Ik klus niet heel graag, niet m'n hobby ofzo. Maar als er wat gemaakt moet worden dan doen we dat gewoon zelf. Hubby ging van 't weekend wat gaten boren en kzei dat ie ver genoeg was, maar eigenwijs dat hij is boorde hij nog even iets verder... En nu zitten er 2 kijkgaatjes in de muur tussen de slaapkamers van onze kinderen we kunnen beide klussen maar ik heb wel duidelijk meer inzicht hoe en wat. Heb zelf voor schutting bijvoorbeeld alles zitten tekenen en berekenen en ingekocht
Mwa, kleinde dingen gaan, ik kan kasten in elkaar zetten, banden plakken en andere dingetjes repareren. Verder niet veel. Oh ik ben wel erg goed in kitten ben ik achter gekomen toen we ons huis aan het verbouwen waren
Ik ben wel handig, manlief laat alles graag aan mij over, haha. Heb een kast gemaakt onder het terrarium, een schoenenkast, een verlenging op de vensterbank voor het kerstdorp... Ook een lamp ophangen, gordijnrail ophangen of laminaat leggen of zo draai ik mijn hand niet voor om, al gaan mijn rugklachten nu wel een beetje tegen me werken. Kleding naaien, breien en haken kan ik ook, maar weinig tijd voor. Alleen behangen zou ik nog wel willen leren, maar wat hierboven ook al een keer is gezegd, je moet vooral, durven, proberen en niet bang zijn om fouten te maken, daar leer je weer van.
Mijn man is lasser en heeft veel certificaten gehaald, daarbij was ook wel eens een dame (en écht een dame, met jurkje en roodgelakte nagels). Hij zegt ook dat vrouwen vaak beter kunnen lassen. Vastere hand, meer geduld....