corona en afspraak verloskundige

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door chaarr, 15 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chaarr

chaarr Actief lid

16 sep 2019
    127
    17
    18
    Vrouw
    Hi dames,

Zojuist van de vk een lange mail gekregen mbt corona virus waarvan ik dit stukje even specifiek eruit heb geknipt:

• Op de praktijk willen we zo kort mogelijk fysiek contact maken en zo min mogelijk mensen in de wachtkamer hebben. Dit betekent dat we bij voorkeur alleen je bloeddruk meten en je buik onderzoeken. Kom alsjeblieft alleen en stipt op het afgesproken tijdstip naar het spreekuur om zoveel mogelijk contact tussen mensen te beperken. Partner en kinderen mogen dus helaas niet meekomen.
    Nu heb ik dus over 4 dagen mijn 20 wk echo en begrijp ik dat de partner niet mee mag? :( vind dit wel heel vervelend mocht er slecht nieuws zijn.
    Heeft iemand hier meer info over?

2. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    In mijn brief staat dat er bij de termijn echo en de 20 weken echo wel de partner aanwezig mag zijn. De andere afspraken en controles niet idd. Zou even bellen voor de zekerheid.

3. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Ik ben allang blij dat de 20 weken echo überhaupt door mag gaan. Tuurlijk is het niet ideaal.. maar hoor ook dat partners niet tijdens het bevallen in het ziekenhuis mogen zijn, lijkt me nog vele malen moeilijker.

Ik heb morgen mijn 20 weken echo in het ziekenhuis. Ben erg benieuwd of ik nog word afgebeld of nadere info volgt.

4. chaarr

chaarr Actief lid

16 sep 2019
    127
    17
    18
    Vrouw
    Lees dit toevallig net ook op een ander forum, ik ga maandag even bellen.

5. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.914
    1.505
    113
    Vrouw
    Bij ons staat dat er alleen zwangeren in de praktijk mogen komen. Echo is bij ons in dezelfde praktijk. Dus ga ervan uit dat m'n man niet mee mag.
    Over 3 weken de echo
    Over 2 weken nog een afspraak met VK, die niet doorgaat. Maar VK belt geloof ik wel. Ik zal het dan toch voor de zekerheid vragen.

6. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Ik heb een GUO in het AMC volgende week. Mijn vriend mag gelukkig mee maar ik weet dat er heel wat praktijken zijn en ziekenhuizen die je alleen laten komen.

Ik zou even bellen, dan weet je het zeker.

7. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Jemig, ik vind dat haast onverantwoord. Alsof die extra partners tijdens bevallingen het verschil gaan maken tav het coronavirus. Ik snap wel dat het zoveel mogelijk beperkt moet worden, maar niet bij een bevalling vind ik wel heel extreem...

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wat dat geen miscommunicatie van die partners? Ik las ergens dat er 1 persoon bij mocht zijn en iemand interpreteerde dat als ‘alleen de vk’ - dat werd echter niet zo bedoeld.

Beausecret vindt dit leuk.
  9. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Partner mag idd gewoon mee, andere personen zoals je moeder, schoonmoeder, zus, tante, fotograaf, buurvrouw, weet ik veel wie, niet.

Beausecret vindt dit leuk.
  10. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw

Partners met hoest, koorts of andere symptomen mogen het ziekenhuis niet in. Tenminste is het hier zo. Maar dan mag de vrouw iemand anders meenemen, die niet ziek is.
    Lijkt me vreselijk!
    Het beste even met jouw ziekenhuis bellen hoe het daar zit

11. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Ja echt horror als je partner er niet bij mag zijn :( Voor jezelf, maar ook voor de partner die dan gewoon de geboorte van zn kind moet missen! Ik ben blij dat ik voorlopig nog niet uitgerekend ben en vooralsnog gezond genoeg ben om thuis te kunnen bevallen!

12. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Ja klopt, sorry!

13. chaarr

chaarr Actief lid

16 sep 2019
    127
    17
    18
    Vrouw
    Hi dames, heb met de vk gebeld, partner mag niet mee naar echo of controles, ook niet in de wachtkamer. moet dus echt alleen :(:(

14. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Hier belde ik of ik wel naar afspraak moest gaan eind maart. (Extra groei echo Ivm groot kind) ik werd met klem verzocht langs te komen op 30 maart en als ik symptomen heb van Corona moest ik van te voren bellen en via een aparte ingang naar binnen komen. Ik zie er zo tegenop. Doe maar gewoon een inleiding met 38 weken ( staat al vast) ik blijf wel ver van het ziekenhuis vandaag aangezien er al 20(!) werknemers besmet zijn. :eek:

En als je het virus hebt, komen er dus geen verloskundige naast je bed zitten en word je op afstand in de gaten gehouden pas bij de pers fase komen er gynaecologen en verloskundigen de kamer in. De horror. :cry:

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Bij ons moet de 20 weken echo (en termijnecho) ook zonder partner. Niet leuk maar het is niet anders. Het is voor de veiligheid van ons, de vk, andere zwangeren, kraamvrouwen en hun gezin....

16. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik werd ook gebeld. Afgelopen maandag ging mijn extra suikertest al niet door. Nu aankomende maandag de extra echo wel, en dan moet ik alleen mijn bloeddruk bij de zuster laten nakijken en dan naar huis. De VK gaat me dan bellen voor een telefonisch consult.

Deel Deze Pagina