allergie voor cocamidopropyl betaine...?! HELP

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyT, 27 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyT

LadyT Fanatiek lid

10 jun 2011
    1.042
    1
    38
    Hallo allemaal,

sinds vanmiddag weet ik dat ik allergisch ben (contacteczeem) voor een aantal stoffen die veel voorkomen in cosmetica en verzorgingsproducten, waaronder cocamidopropyl betaine en triethanolamine. Ik ben helemaal nieuw op dit gebied en vind het zó stom dat je naar huis wordt gestuurd met een lijst met deze namen en succes met de zoektocht..

In veel van mijn shampoos en douchegels blijkt er wel dat coca.. in te zitten en ik zie even door de bomen het bos niet meer. Is hier iemand die hier ervaring mee heeft en mij wat handvatten kan geven?

Het lijkt er namelijk ook op dat één van mijn favoriete shampoos wel mag (elvive anti-haarbreuk). Iemand enig idee of dit klopt? Ben nog niet zo'n expert in die ingrediënten aflezen..

Weet iemand welke shampoos aan te raden zijn?

En wat weten jullie van mascara's? Ik kan dus nergens de ingrediënten vinden van mijn mascara (maybeliine).

pfff... hoop dat iemand hier is met wat herkenning, voel me nu wel even wat onthand moet ik zeggen... :(

liefs, LadyT

2. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik kan je helaas niet helpen, hoop voor je dat er wat andere dames reageren. Misschien kun je je licht eens opsteken in een goede parfumerie?

3. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik ben er ook allergisch voor. Je kunt sommige producten gewoon nog gebruiken. Ik kan bijvoorbeeld slecht tegen andrelon, daar zit het ook in. Maar wel tegen idd elvive of fructis, daar zit het niet in. Als je het steeds even nakijkt, is er best mee te leven. Haarlakken, gels etc heb ik altijd wel problemen mee, daar zit het bijna overal in. Ik gebruik het daarom weinig tot niet, maar gebruik dan bijvoorbeeld een shampoo die pluizig haar tegen gaat.

Ik loop altijd de ingrediënten lijst even na als ik iets nieuws koop.
    Mascara weet ik zo niet, ik heb daar geen last mee, dus kijk ook niet op de verpakking.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Is die puur natuur andrelon niks?

5. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    Ik lees mee. Kan tegenwoordig ook tegen geen enkele crème meer

6. LadyT

LadyT Fanatiek lid

10 jun 2011
    1.042
    1
    38
    Dank je wel voor je positieve bericht! Ik heb hier mousse en haarlak staan van taft, en hier zit het volgens mij niet in!

7. LadyT

LadyT Fanatiek lid

10 jun 2011
    1.042
    1
    38
    Kreeg wel hoop door de reclame, maar heb het in de winkel even nagekeken...helaas...ook hier zit het in!

Wel bedankt voor het meedenken! :)

Het zit zelfs in Neutral shampoo, 100%zero van Sanex, Sebamed en babyshampoos!

8. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    Weet niet of deze stofjes erin zitten maar heb na maanden eindelijk een goede crème gevonden. Tot nu toe gaat het goed ( pas 2 dagen), geen branderig of prikkend gevoel

Op de site.staan de ingrediënten. Ik gebruik toleriane ULTRA van la roche posay, voor de intolerante hui

Deel Deze Pagina