heeeeeel voorzichtig: een bepaald bedrag op mijn spaarrekening hebben, niet over de balk smijten, een leuke dag uit afwegen tegen een paar verstandige stevige schoenen. redelijk voorzichtig: mijn spaargeld is er om uit te geven aan leuke dingen, maar je houdt wel iets achter de hand voor bv een kapotte auto/wasmachine. niet voorzichtig: spaargeld, wat is dat? ik leef nu, ik geef mn geld rustig uit aan een concertkaartje en als de wasmachine t morgen begeeft, heb ik ff pech, moeten we wachten op salaris of lenen.... ben gewoon eens benieuwd......... en was je vroeger anders, ben je verandert daarin?
redelijk voorzichtig dan. we sparen willen wat achter de hand hebben, maar smijten is ook geen probleem hier
Veel te voorzichtig.. Kan er niks aan doen maar ik ben een vrek. In alle opzichten Altijd zo geweest. Mijn moeder, broertje en zusje zijn allemaal het tegenovergestelde. Mijn oma is daarentegen ook weer net als ik ( ik ben zoals zij)
ik was nooit voorzichtig. Gaf mn geld uit klaar. Maar sinds 2 mnd is de knop om en heb ik al 450 euro gespaard haha en ben daar zo trots op en probeer er echt niet aan te komen!
redelijk voorzichtig.. maar soms geven we wel te veel uit hoor! Maar we hebben wel geld achter de hand en nog een leuk bedrag wat er aankomt. Ik zou niet kunnen leven met het fijt dat ik geen geld achter de hand zou hebben..soms kan het niet anders hoor. Maar nu bv mijn verlof is afgelopen en heb geen werkgeven ik ben op dit moment ziek maar het duurt een eeuwigheid bij het UWV dus moet je zelf wel geld achter de hand hebben mijn vriend verdiend goed maar niet genoeg voor alle lasten!
Ik ben niet voorzichtig, maar geef ook geen geld uit wat ik niet heb. Dus éérst geld opzij voor alle verplichte uitgaven, daarna pas leuke dingen kopen die niet per se nodig zijn. Er is genoeg buffer om vanavond nog een nieuwe wasmachine te kopen, mocht deze het begeven. Toen ik nog studeerde stond ik bijna permanent rood. Gelukkig zit ik nu niet meer zo in elkaar, zou stijf staan van de stress of ik de rekeningen nog wel kon betalen.
Ik was echt een big spender, dik salaris en gewoon thuiswonend (en later samenwonend) Heb genoten van verre vakanties, veel uitgaan en dure kleding, had wel wat spaargeld maar niet superveel. Tot ik ging samenwonen voor de tweede keer, toen ging de hand op de knip.. Wij leven gewoon normaal, letten op de kleintjes, doen geen gekke dingen maar gaan wel gewoon twee keer per jaar met vakantie, geven geen onnodig geld uit aan dure gadgets nieuwe auto's etc. Sparen doen we zo veel mogelijk maar lukt nu ik niet/weinig werk niet heel goed iedere maand. Aan de andere kant lossen we wel behoorlijk bedrag af op de hypotheek en dat scheelt natuurlijk over aantal jaren ook weer.. Wij sparen in hoofdzaak voor ons nieuwe huis en voor vakanties. (en voor onze dochter natuurlijk op haar eigen rekening) Wij zitten tussen optie 1 en 2 dus
ik ben echt heel erg daarin nl, wilde geen kind op de wereld zetten zonder een x bedrag aan buffer (ook het geluk gehad, dat dit een mogelijkheid was, zeg ik erbij) nu nog, ben erg kritisch op mn spaargeld, en wordt zenuwachtig als er iets af moet.... moet er niet aan denken 'maar' 500,- achter de hand te hebben, wat als de wasmachine en auto t beide begeven? soms wilde ik dat ik iets makkelijker was...
Redelijk voorzichtig, we sparen wel (voor de bijv. kapotte wasmachine ) maar geven ook graag geld uit
Wees tevreden met wie je bent. Liever ´te´ zuinig, dan met je handen in het haar omdat je wasmachine stuk is en je geen geld hebt voor een reparatie of een nieuwe. Ik denk dat je beter af bent dan mensen die het ene gat met het andere vullen.
Redelijk voorzichtig denk ik, ik geef heel graag geld uit aan kleding voor mij en de kleine meid. Als ik in een winkel iets zie en ik vind iets leuks (binnen redelijke prijzen) geef ik het makkelijk uit. Maar we hebben ook een goede spaarrekening achter de hand voor noodgevallen of duurdere aankopen. Dat vind ik wel heel belangrijk.
Ik ben redelijk voorzichtig maar ook niet altijd Ik zorg dat er genoeg geld is om dingen op te vangen. Maar ik geeft gerust een keer 400 euro uit aan kinderkleding Of ik boek een last minut CP of iets dergelijks daar ben ik dan niet heel moeilijk in. Geld is geld en geld moet rollen! Die hele crisis in nederland komt voor uit dat mensen steeds verder de hand op de knip houden daardoor is er minder geld in omloop en zo onstaat die hel crisis
Ik ben redelijk voorzichtig. Ik wil graag een bepaald bedrag op mijn spaarrekening hebben voor onverwachte uitgaven. Hier spaar ik elke maand voor. Ik spaar ook nog elke maand voor als mijn hond of paard iets krijgt en ik een hoge dierenartsrekening krijg. Maar aan de andere kant vind ik ook dat ik moet kunnen leven, ik werk hard genoeg en moet ook kunnen genieten van mijn geld.
Te zuinig is misschien ook niet goed Je leeft maar 1 keer ( denk ik) en je kunt je geld ook besteden aan leuke dagjes weg. Genieten van het leven Dat zou ik meer moeten doen.
Ik zit een beetje tussen 1 en 2 in denk ik zo. Aangezien wij een eigen huis hebben, wil ik wel een redelijk bedrag apart hebben staan voor het onderhoud enzo. Verder vind ik het ook belangrijk om een periode (min. 6 maanden) te kunnen overbruggen als er 1 inkomen wegvalt.