Ben jij materialistisch?

Discussie in 'De lounge' gestart door DastyQueen, 27 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Oh maar dat heb ik ook. Maar dat werd wel duidelijk uit dat kinderkleding topic. Ook als ik zo ruim als @nan1984 zou zitten zou ik nog geen 600 euro aan een jas voor mn zoon uitgeven :D.

DastyQueen en Hopsatee vinden dit leuk.
  2. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ons zijt zuunig materialistisch dan:p

Blijdorp, fafa, Marchella en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    600 euro voor een jas?!?! Voor een kind? :eek:o_O:confused:

Blijdorp, Marchella en DastyQueen vinden dit leuk.
  4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

:roflmao: wel een mooie jas... door hem zelf uitgezocht dus eigenlijk heel positief nav het andere kleding topic. Ik laat hem kleding dragen waar hij zichzelf fijn in voelt :D:oops:

Madeliefke, Cloud9, Blijdorp en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik ben nog steeds zo blij als een klein kind mijn nieuwe Michael Kors tas die ik zaterdag gekocht heb. Dus ja ik denk dat ik wel materialistisch ben:roflmao:.
    Andere kant, we hebben het geld er nu voor dus ik kan mij dure spullen veroorloven.
    Er zijn tijden geweest dat we het financieel zwaar hadden en toen hoefde ik ook absoluut geen dure spullen.

Vitamientjuh en DastyQueen vinden dit leuk.
  6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Ja, absoluut. Ik hou van mooie spullen, meerdere keren per jaar luxe op vakantie etc. En daar schaam ik me ook niet voor. We werken er allebei hard genoeg voor.

Blijdorp, Hopsatee en DastyQueen vinden dit leuk.
  7. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Een beetje dubbel.
    Ik hecht heel veel waarde aan mooie vakanties en kan daar ook veel geld aan uitgeven.
    Daarnaast vind ik het ook prettig om te kunnen kopen wat we nodig hebben (naar mijn mening dan :p) en daar niet teveel over hoeven na te denken.

Aan de andere kant, dure kleding, tv's, meubels etc. interesseren ons geen biet.
    Veel kopen of krijgen we tweedehands en qua duurzaamheid ben ik daar ook wel blij mee :)

Nescio en DastyQueen vinden dit leuk.
  8. Neilia

Neilia Niet meer actief

Deels wel.
    Ik hou van mooie en het liefst nieuwe spullen.
    En heb in mijn hoofd altijd 100 ideeen qua nieuwe inrichting van de woonkamer.

Maar als het hier niet zou kunnen en ik zou moeten kiezen tussen tijd thuis met de kinderen of werken zodat we mooie spullen kunnen kopen zou ik voor het eerste kiezen.

Roanna en DastyQueen vinden dit leuk.
  9. Tienn

Tienn Niet meer actief

Ik denk wel een beetje. Ik hou van mooie spullen en kan er echt van genieten als ik het heb gekocht. Daarnaast koop ik teveel kleding etc. voor de kinderen. En regelmatig weer een paar sneakers voor mezelf, ook al heb ik genoeg. Maar ik geef ook veel weg dus weet het niet echt eigenlijk:D.

Ik geef dan weer echt helemaal niks om vakanties.

Nescio en DastyQueen vinden dit leuk.
  10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben ook materialistisch ingesteld, helaas.
    Koop het liefst ieder jaar een nieuwe auto, koop/bestel iedere week kleding en andere spullen... beetje koopverslaafd.

DastyQueen vindt dit leuk.
  11. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Nee helemaal niet. Spullen en kleding boeien me niet. ik heb wat ik gebruik en dat is genoeg. Ik heb een 4 jaar oude smartphone die nu wel wat gebreken gaat vertonen, maar ik ga echt geen 800 euro uitgeven voor een nieuwe. Ik zoek naar een goedkope die doet wat hij moet doen. Kleding is bedoeld om me warm en droog te houden, en dat doet een jas van 50 euro net zo goed als een jas van 600.

lies276 en DastyQueen vinden dit leuk.
  12. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Ja absoluut. Ik hou van mooie meubels, nu we akkoord hebben voor het blijven in de UK hebben we een giga verbouwing gepland, luxe vakanties meerdere keren per jaar, lekker vaak uit eten, mooie kleding..
    Wil ook altijd persé de nieuwste iPhone hebben :D

Schaam mij er ook niet voor. We werken er hard genoeg voor.

Sue87 en DastyQueen vinden dit leuk.
  13. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Yep. Guilty

14. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Eigenlijk precies dit.

We zouden best wat minder kunnen uitgeven dus maar dat willen we niet.

Ik ga als ik uit de ziektewet ben weer 24 uur werken en dan kunnen we fijn leven

Miss M en DastyQueen vinden dit leuk.
  15. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Oja hoor heel materialistisch en ik schaam mij er ook niet voor. Ik hou van mooie spullen, hecht waarde aan een groot huis en mooie auto’s op de oprit. Ik word gelukkig van mooie kleding zowel voor mezelf als voor de kinderen. We hebben het geluk dit allemaal te kunnen maar ik besef mij echt wel dat dit niet vanzelfsprekend is. Mijn vriend moet er hard voor werken en met zijn zeer hoge inkomen hebben we het geluk dat ik maar 10 uur per week hoef te werken omdat ik ook een beetje onder de mensen wil komen. We genieten volop van het leven en van onze mooie spullen en ik voel mij daar absoluut niet schuldig over. Het komt hier echt niet zomaar aangewaaid.

Kimi1 en DastyQueen vinden dit leuk.
  16. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ja!! Vooral voor mijn huisinrichting.en dan bedoel ik niet persee meubels maar frutsels planten e.d. Dat hoeft niet persee duur te zijn of merk daar heb ik weinig mee.ik kan daar erg gelukkig van worden dat het van mij is.

Kleding voor mijn kids ook leuk. Ik kan wel blij zijn met iets kleins

Vakanties heb ik dan weer niks mee af en toe ergen uitje is wel leuk

17. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.228
    28.201
    113
    Ja ik ben wel materialistisch. Ik wou dat ik het niet was, maar nieuwe kleding, spullen of uiteten gaan maken mij blij.

Als ik mijzelf vergelijk met mijn omgeving ben ik niet meer of minder materialistisch. Ik vergelijk omdat ik vind dat het wel belangrijk om een beetje realistisch te blijven.

18. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Dit eigenlijk wel!
    Wij werken allebei om lekker te kunnen leven. Maar niet decadent of extreem. Geen dure merkspullen. Daar heb ik niets mee.

Miss M en DastyQueen vinden dit leuk.
  19. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Absoluut niet in de zin van dure kleding(veel in de sale), nieuwe auto, groot huis.
    Vindt het leuk om ons huis mooi aan de kleden, maar ook dat is vaak met goedkoop spul. Dus daar geven wij absoluut niet veel aan uit.

Waar we niet echt op besparen zijn dagjes, weekendjes weg en vakantie. Daar gaat denk ik toch wel het meeste geld naartoe. En afgelopen en dit jaar veel naar het huis, verbouwen en energiezuiniger maken.

20. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.121
    113
    Home
    Zeker
    Mooie kleding
    ons huis
    Spullen voor in huis