Lieverd, Ik heb het al vaak weggestopt het afgelopen jaar, omdat er tig andere energievretende zaken op mijn pad kwamen en ik bang was om het intense verdriet toe te laten, maar er is nu geen ontkomen meer aan. MH17 beheerst weer de media en ik word overspoeld door herinneringen van die noodlottige 17e juli 2014... en enorme nasleep ervan. 36 jaar was je toen je uit de lucht geschoten werd en wreed uit ons leven gerukt werd. Ik ben nu ook 36 jaar geworden, terwijl jij altijd de oudste van ons was. Iemand anders heeft nu je baan, iemand heeft je huis, je kat heeft ook een ander thuis gevonden. Je huisraad en je kleding is vergeven en van jouw bestaan op deze wereld rest alleen nog onze gekoesterde foto's en filmpjes, je graf en talloze herinneringen in ons hart. Het is nog steeds moeilijk te bevatten hoe een leven zo abrupt kan eindigen. We hebben nu een jaar 'de eerste keer' zonder jou gedaan, verhuizingen, geboorten, verjaardagen, feestdagen... Maar het meest mis ik onze gesprekken, die arm om mijn schouder, die opbeurende woorden, die lach, die humor, door dik en dun. In dit hectische, loodzware jaar was je vriendschap en liefde zo welkom geweest. Ik kijk naar mijn kinderen en besef dat jij nooit het wonder van moederschap zult kunnen ervaren. Wat had ik je graag een lieve man gegund waarmee je dat diepe verlangen van een gezinnetje kon vervullen. Ergens leek het alsof het vanzelf wel zou komen, als niet nu dan wel later, maar 'later' is niet meer voor jou. Lieverd, er is nog zoveel dat ik tegen je had willen zeggen, zoveel dat ik met je had willen delen. Ik mis je zo. Waar je nu ook bent, weet dat ik aan je denk. Jouw plaatsje in mijn hart blijft voor altijd bestaan. Liefs
Heel veel sterkte, meid. Ook al is mijn broer op een andere manier gestorven (hij is verongelukt), ik weet hoe zo'n eerste jaar (en de jaren erna) voelt. Het is zo oneerlijk! Ik leef met je mee. Dikke knuffel.
Sterkte, wat een moeilijke tijd moet dit zijn. En waarschijnlijk komt er elk jaar weer die aandacht hiervoor. Knuffel en veel sterkte voor elk momentvdatvt weer moeilijk zal zijn.
Met een grote brok in mijn keel en tranen in mijn ogen, wil ik je enorm veel sterkte wensen. Wat een onbeschrijflijk gemis moet het zijn 😔
Op dit moment kijk ik naar sbs ook. Alles wordt opnieuw herleeft, heel veel sterkte! Ik denk an iedereen die een dierbaar persoon heeft verloren vorig jaar tijdens de ramp.
Tranen in mn ogen na jou bericht gelezen te hebben. Vreselijk en niet te bevatten, hele dikke knuffel en heel veel sterkte