Hoi Meiden, Ik heb last van bekkeninstabiliteit. Nu zo erg dat lopen, zitten en bewegen echtpijnlijk is. S' nachts draaien in bed......pfff...... auw Ik vroeg me af of je hier ook last van ervaart tijdens de bevalling. Ben dr erg bang voor namelijk. Mijn eerste is geboren in 4 uur na het eerste kleine steekje. Eigenlijk maar 2 uurtjes een beetje pijn/last gehad en 1 uur echt pijn. Ben bang voor een snellere bevalling. En daarbij dus ook voor mijn bekken. Zijn er meiden met ervaring? Groetjes Annemarie
Vanaf ee week of 14 had ik enorme last van bi. Kon aan het einde nauwelijks meer lopen ed, maar met de bevalling echt 0,0 last van gehad. Ben heel vlot bevallen, maar erna was het wel weer even in alle hevigheid terug en heb echt tot ruim een jaar na de bevalling nog last gehad (wel in mindere mate). Dus moest er goed om denken met traplopen en lange wandelingen etc.. Hopelijk heb je een straks een soepele bevalling en voorspoedig herstel!
Hier idem, met de zwangerschap van mijn dochter ook BI. Maar met bevalling niets van gemerkt. Wel paar weken na de bevalling dat ik weer pijn kreeg. Bleek dat mijn bekken gekanteld waren tijdens de bevalling. Heb even manuele therapie gehad, en daarna nergens geen last meer van gehad.
Hoi, Ik heb ook bi gehad. Ze erg dat ik ben ingeleid met 38.1 weken. Tijdens de bevalling heb ik vreselijke last gehad van de bi... Mijn benen waren door de pijn helemaal verkrampt. Ik heb een ruggenprik gekregen en die hielp eerst niet, later met een hogere dosis en toen was het te doen. Na de bevalling was het meteen beter. Zomaar ineens geen pijn meer aan mijn bekken. Nu is het soms nog een beetje gevoelig.... Succes en heel veel sterkte.
Ik heb 3x last gehad, ook nu bij nr 4 weer heel erg last. Ik heb krukken en rolstoel dus dat zegt ongeveer hoeveel last. Ik heb bij geen van mijn bevallingen last gehad van mijn bekken in de zin van pijn of iets. Het was allemaal lekker soepel zeg maar waardoor ik binnen 4,5u/ 3,5u/1,5u ben bevallen. Ik word met 38 weken ingeleid omdat ik dus niet veel (lees nihil) meer kan.....ben beniewd welke tijd er aan deze bevalling komt te hangen Heel veel succes iig en laat je vooral niet gek maken, zodra de kleine op je buik word gelegt ben je het echt ff vergeten!
Ik had ook bi vanaf een week of 20. Ik ben ingeleid (niet daarom) en had een heftige korte bevalling van 3,5 uur. Tijdens de bevalling heb ik geen last gehad en er na was het bijna meteen over. Ik hoop dat dat voor jou ook zo is!
Bij onze dochter met 14 weken BI gekregen en aan het einde kon ik bijna niks meer. Spontaan bevallen met 36+6. Tijdens de bevalling geen last gehad, alleen met persen kon ik tussendoor echt niet mijn benen neerzetten. Ging door de grond van de pijn. Kon alleen mijn benen laten rustig bij de zusters in hun zij. Nooit goed hersteld van mijn BI Bij mijn zoontje gestript met 39+4: Kon niks meer van de BI (had ik met 4 weken al last van). Al verschillende keren in het ZKH geslapen met pijnstillers en slaapmiddel, mijn man liep fulltime thuis om voor onze dochter te zorgen. Ook nu alleen met persen last gehad van mijn BI. De eerste week kon ik nog minder als voor de bevalling. Wat een hel was dat. Daarna rustig hersteld, en het gaat nu veel beter. Zo goed als pijnloos en dat ben ik na de bevalling van mijn dochter nooit geweest.
Ik had bij mijn middelste en jongste BI. Tijdens de bevalling heb ik er weinig last van gehad, alleen als ik aan het CTG moest (op mijn rug liggen was nou niet echt mijn favoriete positie met mijn bekken). Na de bevalling was het eigenlijk gelijk over. Een tip, probeer na de bevalling zeker de eerste 48 uur heel goed te rusten en zoveel mogelijk op bed te blijven. Ik ben na de laatste bevalling thuis gekomen, naar bed gegaan en pas de volgende avond naar beneden gegaan en dat heeft echt geholpen bij het herstel.