Hallo meiden, Vorige week was ik 14 en een halve week zwanger en moest ik naar de vk. Ik vertelde haar vol trots dat ik al echt een buik kreeg. Ze zei dat dat alleen nog maar darmen zijn. Ik was best wel teleurgesteld want dacht echt dat ik mijn groter wordende baarmoeder kon zien en voelen. Ze gaf ook aan dat de kleine nog steeds niet boven het schaambeen uit komt. M.a.w. met 14 a 15 weken kun je nog niet dikker zijn van de baby. Indirect natuurlijk wel maar het zijn nog steeds allemaal je darmen. Is dit echt zo? En zo ja...wanneer word je dan dik van de baby? Wanneer zit je baby onder je dikker wordende buik? Wanneer komt de baby boven het schaambeen uit? Ben benieuwd naar de antwoorden. Groetjes
Met 14 weken komt je baarmoeder wel iets boven het schaambeen uit...maar echt maar 2 cm ofzo. Maar het zal nu hard gaan. Ik zit nu op bijna 18 weken en baarmoeder zit nu 3 cm onder mn navel. Aan mn buik zie je echter nog helemaal niks. Broeken zitten nu een week niet lekker als ik zit.
Vanaf 12 weken komt je baarmoeder meestal voorbij het schaambeen. Bij de een wat eerder, bij de ander misschien wat later. Maar vanaf die periode begon mijn buik overduidelijk harder te groeien hoor! En als ik plat lag kon ik mn baarmoeder ook heel goed voelen. Dus daar was het echt wel van. De onderste helft van mn buik dan hè, met mn darmen daar bovenop
ik was laatste keer bij gyn en toen zat bm ook al 3 cm onder navel.. dus bij de 1 is dat met bijna 18 weken bij mij met 16..
je buik wordt toch dik van de baby?? wie denk je dat die darmen opzij duwt?? zonder baby zou je die buik niet hebben dus ik zeg: babybuik!
Nou ik heb ook het idee dat het bij mij sinds een week of 2 heel hard gaat. Kan me niet voorstellen dat het alleen maar darmen zijn. En het kind is (volgens de boeken) nu zo'n 11 cm en dan heb je nog het vruchtwater enzo. Kan toch bijna niet dat je daar nog niks van ziet?
wat het ook is wat je buik dik maakt, uiteindelijk is de baby er de veroorzaker van! En iedere vrouw is anders dus iedere baarmoeder ook. Mijn baarmoeder zat met 14 weken al bijna bij mijn navel. Maar dat was een hele hoge baarmoeder, want daaronder zat niet zoveel haha was lastig meten voor de VK dus Daarna is hij in eerste instantie naar beneden gaan groeien en ligt nu min of meer op schema. Dus wie weet is dat bij jou ook wel zo en kun je daarom wel iets van een buikje zien? Maar ach...uiteindelijk is het toch een babybuik!
Dank jullie wel voor jullie reacties Zoals ik ook aangaf, indirect ben je toch dikker door de baby, dat is logisch. Maar ik wil graag weten wanneer je baby onder je dikke buik zit. Af en toe wrijf ik over mijn buik maar daar zit dus nog geen baby onder, alleen darmen.
Rond de 20 weken zal je baarmoeder ter hoogte van je navel zitten. Dan zal je dus lekker over je kindje kunnen aaien, maar als je baarmoeder pas net boven je schaambeen uit komt, duwt het wel darmen omhoog, maar kan je nog niet je kindje aaien. Wel een beetje een onaardige reactie van de verloskundige!
Waarom onaardig, het is gewoon hoe het is. Mijn verloskundige is precies zo, heerlijk dat nuchtere . Ben gelukkig zelf ook nuchter wat dat betreft
Weet niet meer wanneer het precies was, maar helemaal eerlijk is het ook niet bij mij. Mijn baby+baarmoeder liggen heel hoog, kwam met 18 weken al ruim boven mn navel uit. bij de 20 weken echo zat ze zo'n beetje met het echoapparaat bij mn ribben... Maar mijn "echte baby-buik" is begon bij een week of 17, denk ik.. en daarna ging (gaat!) het hard!
Met 14/15 weken kon ik zelf de bm al heel duidelijk voelen, zo'n 4-5 cm boven schaambeen ofzo? Maar dit is wel mijn tweede zwschap en het gaat een stuk sneller naar mijn idee. Volgens mij komt de bm vanaf 13 weken naar boven. Maar een vk zal het beter weten Je darmen zetten ook uit in het begin, en je kan vocht vasthouden. Die echte babybuik komt vanzelf