Voor het eerst iets kopen op MP... hoe aanpakken?

Discussie in 'De lounge' gestart door DeeLighT, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hoi mensen,

ik heb iets gevonden op Marktplaats wat ik wil kopen maar geen idee hoe ik het moet aanpakken. Het gaat om een klein bedrag (5 euro).
    Heb dus wel al geboden en zijn op een prijs an 5 euro uitgekomen. Het artikel moet worden opgestuurd.

Hoe weet ik nu of de verkoper betrouwbaar is?
    Moet ik eerst gegevens vragen ofzo? Of is het voldoende als ik een rekeningnummer heb stel dat het niet goed gaat?

Misschien dom maar heb werkelijk geen idee :)

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

of de koper betrouwbaar is weet je nooit voor 100% natuurlijk. gewoon zijn rekeningnummer varge. geld overmaken en afwachten. meer kun je gewoon niet doen. ja je zou zijn evt naam in google kunnen intikken. of bv op hyves.

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    okee, een kwestie van "op goed geluk" dus....
    en dat voor een control freak als mij....

4. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Tsja het nadeel van versturen is dat of de koper op goed geluk zit als hij/zij gelijk over maakt, maar doe je het andersom zit de verkoper in goed geluk of het geld daarna wel over gemaakt wordt.

Voor beide kanten dus wikken en wegen, bij sommige dingen ga ik het ook echt halen, als het veel geld is of extra byzonder en in de buurt hihi.

Maar moet eerlijk zeggen ik doe het vaker, en heb nog nooit een mindere ervaring gehad.

5. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik koop heel vaak iets via marktplaats wat opgestuurd wordt. Zijn meestal bedragen tot 10euro. Nog nooit iets mis gegaan. Blijft idd vertrouwen. En als het fout gaat is 5euro sonde van het geld maar het is 'maar' 5 euro.

6. Only me

Only me Niet meer actief

De naam Googlen van die persoon wilt ook wel eens helpen. Zo hebben wij al 3x een persoon gevonden die eigenlijk de boel belazerde :)

Maar verder is het op basis van vertrouwen. Zonder dat, kan je de site eigenlijk niet oprichten :)

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Thanks voor de reacties.

Heb het geld inmiddels overgemaakt en grvraagd of ze wil laten weten als ze het ontvangen heeft (dan weet ik of het goed is gegaan).
    Das toch niet overdreven?

We zien wel, ben erg blij als ik het "object" binnen heb... tis een reserve knuffel voor mijn dochter die ik nergens anders heb kunnen vinden. :)

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    als je bang bent om je geld te verliezen bv als het om een hoger bedrag gaat. Dan kan je verzoeken of de verkoper een paypall account heeft. Daar heb je de garantie dat als je je product niet binnen krijgt jij je geld terug krijgt van die persoon. Daarvoor moet die persoon die verkoopt ook een klein bedrag afleveren aan paypall. (op een bedrag van 50 euro was dat 1,50....)

Zo doen wij het altijd...

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    O, van die paypall is wel een goed idee, wist ik niet, ik betaal zo 80 euro voor iets, nooit fout gegaan maar toch..

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Vaak op goed geluk.

Ik google altijd wel even de naam en het rekeningnummer ( in geval dat ze bekend zijn bij internetoplichting)

In de ruim 5 jaar dat ik actief ben op MP is het maar 1 keer niet goed gegaan.

Bedragen onder de 50 euro laat ik het opsturen daarboven niet. Dan alleen ophalen.

11. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik ben ook al een hele tijd actief op mp
    ik koop maar ook verkoop zal nooit iemand oplichten en hoop dat het anders om ook niet word gedaan
    daarom vraag ik eigenlijk bijna altijd de gehele naam
    dat ga ik eerst uitpluizen en dan bedrag overmaken

Deel Deze Pagina