Ben jij ook 'afhankelijk' van bepaalde dingen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nescio, 18 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Schoon huis is hier ook, zodra ik wakker ben, aangekleed en wel ga ik eerst mijn dagelijkse ronde in het huis doen. Kan dat echt niet uitstellen, blijft aan me vreten/

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Nijntje, exactly me!! Erg he ;)

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dit toch zeker wel! Dit is nummer één, vind ik. Blij dat er iemand is die dat ook heeft - ik voelde me al egoïstisch omdat ik niet continu aan andermans eisen voldoe maar duidelijk strikt tijd voor mezelf vrij maak. Ik kan echt compleet uitgeblust zijn en zelfs overspannen raken als ik die tijd niet krijg. Meestal ga ik dan bloggen ofzo.

Wat Bubblez zegt herken ik ook wel; die stilte. Heeeeerlijk als mijn kleine ventje een slaapje doet. Als dan die grote kerel die hier in huis rond loopt ook eventjes zijn mond houdt en geen herrie maakt (koptelefoon ofzo opzet) dan kan ik intens genieten.

Koffie is ook een goede, ik kan wel zonder - maar ik doe het liever niet ;)

4. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Pfff, ik ben ook al zo bewerkelijk hoor...

Ik haat haasten 's ochtends, daar wordt ik erg chagerijnig van. Ik moet zorgen dat ik regelmatig eet en drink, anders ook chagerijnig. Als ik 's avonds ga slapen dient het donker en volledig stil te zijn. En ik moet gewoon dagelijks tijd in mijn eigen hoofd hebben, kan voor mijn part op de fiets ergens naartoe, maar gewoon even tijd waarin je gedachten alle kanten op kunnen gaan.

Koffie kan ik dan weer wel uitstekend zonder. Geen probleem. Maar ik heb wel een kleine iphone/ipad-verslaving :).

5. Aylen

Aylen Niet meer actief

-Douchen, met stip op 1. Ik kan echt niet naar buiten zonder een douche, ik voel me dan intens smerig.
    -Eyeliner en mascara
    -Koffie
    -Horloge om

Telefoon kan me gestolen worden, internet en televisie ook. Maar een muziekje (op de radio) moet er toch wel zijn.

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Inderdaad, ik moet douchen voor ik me aankleed.. Anders voel ik me heel smerig.
    En ja ontbijten moet ik ook. Maar op schooldagen breng ik mijn dochter eerst weg, evt beneden verdieping stofzuigen en dan rustig ontbijten in een schoon huis. Dan kan ik rustig aan mijn werk beginnen.. (ja, luxe als je veel thuis kunt werken)

7. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Een schoon huis. Ik kan ook niet denken : ik ga eerst even dit en dat doen en dan vanavond schoonmaken. Nee het moet eerst opgeruimd/schoon zijn dan kan mijn dag beginnen.

Ik wordt chaggie als die meid eerder wakker is als mij. Ik vind het heerlijk om even een uurtje in alle rust even op te ruimen en dan met koppie thee wakker worden achter de tablet.
    Als die meid eerder wakker is dan heb ik het idee dat ik me moet haasten ofzo heel stom.

Op me gemak kunnen douche. Zonder dat er 100 x binnen wordt gelopen of vragen worden gesteld of iets dergelijks...

8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik moet ook naar buiten en ik moet iets te doen hebben, kan niet de hele dag niets doen.
    Ook vind ik het prettig om mezelf op te maken elke dag.

9. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Dit!
    Plus dat ik gedoucht moet hebben om me goed te voelen. Ik voel me anders zo'n slons. Zelfs als ik ziek ben.
    En zonder make-up, hoe weinig ook, ga ik de deur niet uit.

10. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier ook echt een gewoontedier. Word bijna gevaarlijk in de omgang als ik daar van af moet wijken ;)

- Ik MOET goed ontbijten 's ochtends. Als ik dat niet doe is mijn hele dag niet goed
    - ik MOET ook echt even een frisse neus halen op dagen dat ik vrij ben. Wel grappig dat zoveel vrouwen dat hebben. Mijn man snapt daar niks van, van die onrust. Die kan rustig de hele dag in huis rommelen zonder zich aan te kleden. Al ga ik maar even op de fiets naar de AH, dan is die onrust al weg. Dan heb ik een doel gehad.

11. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ik moet s,ochtends als ik de kinderen naar school heb gebracht even op de computer, even wat tijd voor mezelf.

12. Imensa

Imensa Niet meer actief

Sporten en goed eten.

Als ik dat een dag niet doe kun je je beter bergen.
    Ik moet elke dag iets doen qua sport is het cardio is het kracht. Anders voel ik me ontzettend onrustig en heb ik geen voldaan gevoel.

Bij een slecht lichamelijk sportloze week kun je ook maar beter niet in mijn buurt komen.

13. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Mijn medicijnen twee maal per dag :(.

Een knuffel en kus van mijn man (meerdere knuffels en kussen mogen ook :)).

5 minuten tijd tussen mijn wekker en 't moment van opstaan. En liefst ook nog een nieuwsbericht op de radio, zodanig dat ik weet wat er in de wereld aan de hand is (het belangrijkste nieuws dan toch).

Gezien ik 's ochtends nogal gehaast ben als ik naar 't werk moet: Niemand die in mijn weg loopt dan!

14. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Hier:

- huis moet opgeruimd en schoon zijn
    - ochtendkoffie is erg belangrijk
    - vanaf 20.00 / 20.30 uur me-time
    - iedere avond 20-30 minuten mediteren/ontspanningsoefening
    - in de ochtend met z'n allen fris, fruitig, en fluitend de deur uit gaan

15. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Koffie en een sigaret smorgens, ja ik weet het heel slecht!!

16. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn ontbijtje terwijl ik de krant lees. Mijn zoon zit dan ook echt voor de tv te ontbijten en dat werkt in zijn geval ook het beste, dus dat scheelt.

En gewoon even rustig wakker kunnen worden, dat gaat vaak ook wel goed.

17. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Elke ochtend douchen en haar wassen. Ik hou echt niet van ongewassen haar. Ik weet dat het niet goed is, maar mijn haar is er nu zo aan gewend dat als ik het een dag niet was het helemaal vet is. Verder moet ik mijn make up op hebben, anders voel ik me niet lekker. Als ik thuis werk, moet het huis netjes zijn...anders kan ik niet goed nadenken.

18. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Eten en slapen zijn hier wel vrij essentieel.

(en dat klinkt heel 'duh', maar ik word dus echt chagrijnig als ik niet op tijd eet en/of niet genoeg geslapen heb. Mijn man kan daar veel beter tegen.)

19. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Dit, en mijn kopje koffie tegenwoordig.
    Dochter is erg vroeg wakker en moet echt even bijkomen.

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    's Morgens moet ik koffie hebben. Mijneerste sigaret neem ik pas als de kids gewassen en aangekleed aan hun ontbijt zitten. Maar als we haast hebben, rook ik gerust pas als ik op mijn werk ben.

Maar mijn kopje koffie moet ik al snel na het opstaan hebben, anders ben ik een paar uur chagrijnig :) op het werk weet mijn baas het ook, zolang ik geen twee koppen koffie heb gehad, moet iedereen zich gedeisd houden. Erg eigenlijk.

Sowieso ben ik verslaafd aan koffie. Als ik weinig drink op een dag heb ik serieus hoofdpijn.

Deel Deze Pagina