Ik vind me zelf wel hygienisch. Altijd handen wassen na een toiletbezoek. Voor het eten maken ook altijd handen wassen. Ook was ik mijn handen vaak als ik thuis kom en voordat ik zelf ga eten. Douche iedere dag, soms 2x per dag. En qua eten bereiden ben ik ook hygienisch. Ook omdat ik voor de kleintjes kook dan denk je er toch een stuk beter om. En toch denk ik dat heel veel mensen niet hun handen wassen naar een toiletbezoek. En dan denk ik voornamelijk de mannen!
Nouwwwww..... ik herken me half in je verhaal hoor, smeerpoetsje! Dat van die bh's herken ik vooral en thuis was ik mijn handen ook niet na een kleine boodschap. Elders wel. Maar snijden gebeurt op een plankje en er wordt niet van de vloer gegeten. Reden: ik ben niet zo hygiënisch en hou niet van dweilen...
Ach ja, ik overdrijf natuurlijk wel een beetje . Ik ben echt geen vies persoon. Ik maak mijn aanrecht idd ook een paar keer per dag schoon, ik stofzuig mijn vloer elke dag en ik kook bijna nooit. En als ik iets buiten op de grond laat vallen eet ik het niet op en ik was mijn handen wel als ik een grote boodschap heb gedaan . Nu kom ik over als een ranzig wijf wat echt niet zo is! Maar ja ik ben idd eerlijk over dit soort dingen . Ik heb er zelf namelijk totaal geen last van dat ik niet elke dag zestig keer mijn handen was of geen snijplank gebruik
ik was mijn handen regelmatig maar niet altijd na het plassen moet ik bekennen. op mijn werk was ik mijn handen zo vaak en gebruiken we ook van dat onsmettingspul maar me handen zijn kurkdroog waardoor ik ze na het werk minder was . vlees snijden doe ik ook zonder plank maar gewoon op het aanrecht. zorg gewoon dat het aanrecht goed van tevoren en goed naderhand gereinigt wordt. als ik iets op de grond laat vallen ligt het eraan of ik het naderhand nog opeet. is het bijvoorbeeld voedsel dat nat is op plakt vind ik vies maar dingen zoals chipjes zou ik geen moeite mee hebben. als het speentje van de kids op de grond zou vallen en er is geen water stop ik hem ook in mijn mond en geef hem dan aan de kids. ook als hij op straat valt. enne als er na het broodsmeren nog boter op de mes zit gaat het gewoon via de rand van het kuipje van het mes af weer terug in het kuipje ik doe z'n 2 dagen met een bh omdat ik het zonde vind om hem elke dag in de was te doen. meeste is toch handwas. slipjes gooi ik wel elke dag in de wasmachine net zoals sokken. kleding draag ik max 1 dag (spijkerbroek soms 2) en de kinderen krijgen ook elke dag nieuwe kleding aan. ik douche elke dag net zoals heel het gezin. soms gebruik ik een handoek 2x om af te drogen. 9de enige hier in het gezin). verder worden elke avond de theedoek, keukendoek, vaatdoekjes en swiffers de was geduwt en hangen er elke morgen nieuwe. wat ik echt vies vind is bij sommige mensen z'n vies vuil vaatdoekje wat al meerdere keren en dagen gebruikt is en dan doen ze er het aanrecht mee af en gaan daar hun brood op smeren. dat vaatdoekje is dan op zoveel plekken geweest dat zelfs uitwassen geen zin meer heeft vriendlief is heel erg van het schone. het liefst zou hij heel de dag de handjes en snoetjes van de kids poesten en wast zeker na elke wc bezoek zijn handen. kwa huishouden let hij ook veel beter . voorbeeltje is dat ik de swiffer bijvoorbeeld 1x nat maak en daar heel de woonkamer met dweil. mijn vriend zou hem minimaal 5x uitspoelen voor de zelfde woonkamer . ook wat betreft de kids. als mijn zoontje was spuugt op mijn kleding doe ik het met een doekje af en loop er gewoon mee door. vriendlief gaat zich meteen omkleden zonder overdrijven. ook bij een heel klein beetje spuug
Oh ik recylce mijn handdoek ook hoor. De 1e dag gebruik ik 'm voor mijn lichaam, de 2e dag voor mijn haar
ik ben niet super hygienisch. zo houd ik ook een paar dagen achter elkaar dezelfde bh aan... ik was niet na ieder plasje mijn handen (dan ben ik een hele dag aant wassen op dit moment ) en ik durf ook gerust een chipje wat op de grond gevallen is terug op te eten... ik stofzuig iedere dag en dweilen gebeurd hier ook een keer of 3 per week...
Als ik moet plassen dan was ik ook niet altijd mijn handen. Zou niet weten waar me handen vies van moeten worden...plas niet over me handen heen Na een grote boodschap maak ik wel altijd mijn handen schoon. Wij hebben in de toilet helaas geen wasbakje, dus heb ik er desinfecterende gel staan. Vind ik schoner dan eerst 3 deuren aanraken om me handen te wassen met water. BH's draag ik vaak 2 en soms 3 dagen. Nu moet ik zeggen dat ik echt bijna nooit zweet. Topjes en truien en broeken gaan hier na 2 dagen de was in, ondergoed elke dag. Valerie heeft ook wel eens 2 dagen dezelfde kleding aan. Wel draagt ze elke dag een schone romper. Nu is mijn dochter ook totaal geen smeerpoets. Een snijplank gebruik ik wel altijd voor vlees.
hier precies hetzelfde ach, het is maar net waar je jezelf lekker bij voelt, ik kan me niet storen aan mensen die het anders doen of (in mijn ogen) minder hygienisch.
Nou ik ben ook niet superhygienisch hoor. Eigenlijk ben ik heel "krom" hierin. Een vaatdoekje gebruik ik nooit want dat vind ik te goor (mede omdat ik een man heb die ermee af veegt en hem dan laat liggen) dus gebruik ik alleen kant en klare doekjes. Aanrecht doe ik elke dag en placemat waarop ik de flessen voor dochterlief klaarmaak meerdere malen per dag. Na haar luier gebruik ik desinfectiegel. Handen wassen na wc-bezoek doe ik niet... wel als er iemand kijkt en als ik ergens anders ben. Was mijn handen wel voor ik eten klaarmaak! Kleding draag ik meerdere malen bh's ook heel vaak. Van de grond eten doe ik niet want er loopt een kat rond. Op mijn werk (met dieren) was ik mijn handen na elk dier en gebruik daarna alcohol.
,maar wat ik dan grappig vind, je poept toch ook niet over je handen heen ,maar toch wordt handen wassen dan wel gedaan? Bedoel dit trouwens eigenlijk voor iedereen, die wel handen wast na het poepen ,maar niet na het plassen.
Nou lieve TS dan zal ik je maar bijstaan in je smeerpoets topic! Voel je je niet zo alleen Ik was nooit mijn handen na het plassen, waarom? Ik raak mijn doos toch niet aan? Ik snij wel altijd op een plankje maar dat komt omdat mijn katten ook over aanreacht lopen. Mijn bh was ik veeelste weinig (heb dr ook maar 2) Broeken gaan 3 dagen mee ongeveer, truitjes 2. Sokken uit laksheid soms 2 dagen En heel soms ondergoed ook wel eens (dat is wel vies haha) Douchen doe ik 2-3x per week, voor de rest opfrissen aan de wasbak. Bedden verschonen 1x in 2-3 weken, ook te weinig dus. Iets wat gevallen is op de grond eet ik ook wel eens op, alleen niet als het een nat product is. Ik peuter in mijn neus (en eet het op) ja lekker gruwelen dames. En zelfs soms als ik net een peuk aan heb en moet even gauw een winkel in voor 1 dingetje leg ik mijn peuk bij de ingang van de winkel op een steen (en ben dus met 1 minutt weer buiten) pak ik hem weer op en blaas erop en rook hem op. Zo genoeg steun nou? haha lekker vies. Nooit ziek geworden hoor. Daarbij poets ik mijn aanracht ook zo een 3x per dag vind ik heel belangrijk. Doe ik elke dag wel een knijp bleek in de wc. Was ik mijn handen voor het bereiden van het eten en tijdens nog 3x dus in sommige dingen wel weer hygienisch.
Ik ben niet super hygienisch. Van de grond eten doe ik niet, maar bh's meerdere dagen wel. Kleding maximaal 2 dagen. Heb wel een tik,dat met die handdoeken, dat doe ik juist andersom. De ene dag mijn haar en de andere dag mijn lichaam. Ik vind het vies om eerst mijn lichaam te drogen en daarna mijn haar. Is echt heel raar, want je lichaam is schoon na het douchen zou je zeggen. Echt zo'n tik die erin zit.
oh, dat heb ik wel. Ik kan mensen heel vuil aankijken als ik zie dat ze de handen niet wassen na een wc-bezoek. Ook had ik op het kinderdagverblijf waar ik werkte een collega die tijdens de broodjes smeren voor de kinderen (en onszelf) haar mes aflikte en dan met datzelfde mes weer in een andere pot ging. Echt, ik walg daarvan. Vind het zo ontzettend goor. Ook had ik wel collega's die na een luier verschonen niet de handen wasten. Ook vies. En eentje die poep met haar blote handen uit de gootsteen viste en in de wc gooide. (daarna wel de handen wassen, maar toch). Kan me ook aan andere mensen en hun onhygiene storen. Iemand zei al: je doet het niet alleen voor jezelf maar ook voor de ander.
nou moet ik wel toegeven dat ik 1 keer heb gehad dat iemand hier thuis had gepoept en daarna niet zijn handen gewast, toen wou hij mijn dochtertje oppakken en heb ik hem wel gevraagd eerst zijn handen te wassen, erg he?
Ik herken het wel hoor Dat vlees snijden deed ik ook altijd zo... tot ik samen in ging wonen hahaha toen mocht dat niet meer. En iets van de grond eten, (binnen) doe ik ook en ben er nooit ziek van geworden en handen wassen na het plassen thuis doe ik eigenlijk ook niet altijd. En in openbare ruimtes gewoon liever niet omdat de kraan en droog manier vaak viezer is dan mn eigen... nou ja je weet wel. en het handvat van de deur en doortrekken ( in openbare ruimte) die ik wel altijd met wc papier.. dat dan weer wel hahaha. en neuspeuteren en stiekem aan de auto stoel smeren doe ik ook. ( wat een bekentenissen).
ik douche elke dag, soms 2 keer handen wassen word gedaan na elk wc bezoek en ook zogauw er iets met eten gedaan wordt, eerst handen wassen vlees op aanrecht word soms ook zo gesneden, maar aanrecht word ook altijd eerst afgesopt en ja, elke dag met nieuw doekje. Nee, ik dweil niet elke dag.. en wat op grond valt.. gaat of prullenbak in..of als het hard is.. een koekje of zo.. word het gewoon opgegeten ondergoed elke dag schoon ( al wilt het bij kids er wel eens bij inschieten en moet ik er echt achteraan), gewone kleren worden wel vaker dan 1 dag gedragen. nee, ik ontsmet niet dagelijks alles.. we hebben ook allemaal een behoorlijke weerstand opgebouwd vind ik ons viezig.. nee... maar ook niet overdreven schoon
@Draak86 Bedankt ik begon me al zorgen te maken!! Ik eet ook niks wat nat is hoor, alleen harde dingen die ik grondig kan afstoffen. En neuspeuteren doe ik ook, en stiekem denk ik iedereen . Wat er daarna mee doe verschilt per keer haha. @ DeeLighT: Ik deed dat dus ook altijd mijn handen wasen omdat er mensen keken. Vooral op school waar het altijd helemaal vol staat met meiden in de wcs. Maar op een gegeven moment dacht: krijg wat.Geen zin om voor de vorm water over mijn handen te laten stromen! Want ik denk altijd dat veel mensen dat alleen doen: water erover heen en klaar. Daar wordt het toch ook niet heel schoon van? Wat ik trouwens wel echt vies vind en dus ook nooit doe: een snoepje pakken uit een algemene pot. Bij de tandarts of bij een restaurant of zo. Iedereen graait daarin met zijn handen. Hypocriet van mij he!!!