Ben jij ook zo hygienisch????

Discussie in 'De lounge' gestart door CherryAyden, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland

Echt?!:$ Altijd? Grappig om te zien hoe iedereen zo anders denkt over die dingen he....

2. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

hi hi ja echt altijd
    ik heb echt erg vorm van smetvrees niet leuk om te hebben zeker niet
    maar ja heb er mee leren leven niet altijd leuk maar niks tegen te doen
    heb al van alles geprobeerd :(

3. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Kom je toch gewoon bij mij in de leer????:D:D:D

Nee hoor ff serieus is vervelend genoeg voor je denk ik, altijd nadenken hoe schoon iets wel of niet is...Lijkt me vreselijk....(Ik ben wel heel makkelijk hoor)

4. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

meis wees daar zuinig op hoor hi hi
    ik zou ook blij zijn geweest als ik dat allemaal niet had
    het is echt erg vervelend en echt niet leuk
    nu ook mijn lappie wel 100x schoon gemaakt pff handen kom ik te kort
    ook mijn kinderen o o dat is echt vervelend zo dra ze al een kruimel hebben worden ze gewassen en om gekled ook echt niet leuk voor hun
    dat wil ik echt wel afleren anders krijgen hun het dadelijk ook..
    :$:$en dat is zeker niet de bedoeling:$

5. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

hihi, ik pin alles....;) En als ik aan het shoppen of iets dergelijks ben geweest, dan was ik als ik thuis kom meteen mijn handen.
    Na toiletbezoek was ik mijn handen. Mijn eten snij ik op een plankje. Ik maak elke dag mijn aanrecht schoon en een aantal keren per week mijn wc.
    In openbare wc's pak ik ook met een doekje de klinken vast, heb dan ook altijd papieren zakdoekjes bij me.
    Ik vind niet van mezelf dat ik super steriel/hygienisch ben, of smetvrees heb.

6. fafje

fafje Niet meer actief

Nou nou wat een heilige maria's allemaal..alsof je nooooooit een x je handen bent vergeten te wassen hahaha...maak dat de kat wijs!

Nou goed toevallig probeer ik mn handen ook vaak genoeg te wassen...in openbare ruimtes ben ik juist heel vies uitgevallen...raak dara niets aan met blote handen, dus was alleen mn handen als ze van die kraantjes hebben wat op beweging van je handen aangaat! Wcbril is ook altijd vol met papier voordat ik ga zitten!

En we hebben een hond...en in het begin, nadat ik haar aaide liep ik altijd met mn desinfectie gel!...Wat een gedoe...na een gtijdje heb je gewoon niet meer door wanneer je haar een aai over dr bol hebt gegeven ( oke tijdens het koken is het NOT done haha, ze mag ook nooit in de keuken komen)

Maar heb mezelf vaak genoeg betrapt...nadat ik haar aai...dat ik mn broodje gewoon pak en lekker eet!

Bh verhaal komt me ook bekend voor...kheb er 100000, maar draag er 2...en die worden om en om gewassen...maarja...1 is blauw en 1 is zwart....dus je raad het al...die zwarte moet soms wat langer wachten hihi

Ach nobody's perfect...maar je gaat er ook niet dood van!

Ohja en roltrappen...gatver...die krijgt echt alleen mn mouw! :D

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Hier ook een smetmiep hoor. Manlief grapt weleens "of ik met de vatendoek getrouwd ben" Heb mijn doekjes altijd in de aanslag. Neem meerdere malen per dag tafels en aanrecht af (steeds schoon doekje) Wij trekken hier allemaal iedere dag alles schoon aan, dus nooit een bh ofzo 2 dagen. Bedden worden minimaal 1x per week verschoont, handdoeken dagelijks schoon.(tja en dan baal ik soms wel van die bergen was) Iedere dag stofzuigen en na ieder eetmoment met de kruimeldief, om de dag dweilen, al het natte werk 2x per week.
    Snijden doen we alles (ook brood bv.) op een plank.
    O ja, thuis doe ik na plassen desinfectie gel, na grote boodschappen wassen met water en zeep. In openbare ruimtes was ik nooit mijn handen maar heb wel altijd desinfectie in mijn tas

8. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    ik knuffel lekker met de hond en eet ondertussen heerlijk een snoeppie, zak chips of een boterham...HMMMMMm

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hier nog een smeerpoets geloof ik. ;)
    Ik verbaasde me altijd al over topics over hoe vaak het huis gestofzuigd wordt.
    Ik doe dat namelijk zo'n 2 á 3 keer per week, en dat vind ik meer als genoeg! (En ja, we hebben ook nog een hond.)

- Vaatdoekjes vergeet ik soms ook te vervangen.
    - Handdoeken gebruik ik 2 keer na het douchen.
    - Bedden verschoon ik met dit weer 1 keer in de 2 weken.
    - Wc schoonmaken wil er wel eens bij inschieten op mijn hele werkdagen (donderdag en vrijdag).
    - Iets wat op de grond valt eet ik ook gewoon op, en anders eet de hond het op.
    - Speen die op de grond valt doe ik ook soms in mijn mond als er geen water in de buurt is.
    - Bh's draag ik ook te lang, heb er op het moment eigenlijk ook maar 2...

- Maar wél was ik mijn handen na het plassen
    - Doe iedere dag een schone onderbroek en sokken aan
    - Douche me iedere dag

Mijn mening is dat het ook dat het niet té schoon moet worden allemaal.
    Mijn oma zegt altijd: "Vruuger wár 't amoal nie zo, en die van ons zén amoal gezond gebleven!" ;)

10. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Cherry, nog wat steun hier.

Ik vind die hele Nederlandse poetsdrift ook zwaar overdreven.
    Schijnt te zijn begonnen toen de zuivelproductie opkwam, toen moest alles ontsmet zijn, heb ik ooit eens gehoord.
    Handen wassen na het plassen? Zou niet weten waarom, urine is steriel als je gewoon gezond bent, en van mijn eigen lijf ben ik zeker niet vies.
    Natuurlijk zijn er overal bacterien, maar van die miljoenen bacterien waar je elke dag mee in aanraking komt zijn er toch echt heel weinig bedreigend voor je gezondheid.
    Zo is er toch een heel groot verschil tussen vies en onhygienisch.
    Ik gebruik zelf plankjes in de keuken maar dat is omdat ik het makkelijker vind om een klein plankje af te spoelen dan het aanrecht.
    Handen afvegen aan mijn kleren, ja hoor soms wel.
    Kleren langer dan een dag aan, ook zeker wel, wat een waterverspilling al dat gewas.
    Chloor in mijn toilet? Zeer zeker niet, dat vind ik dan weer 'vies' voor het milieu.
    Make-up afhalen? Gebeurt vanzelf als ik douche.

Zo zijn we allemaal anders, als je in andere werelddelen komt zie je ook dat het heel anders kan.
    Veel van hoe je dingen doet zal ook wel afhangen van hoe je het hebt gezien van je ouders denk ik.

Je bent niet alleen hoor Cherry ;)

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    lol :D.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Is ook wel zo, denk dat het hier meer gewoonte is. Heb vaak niet eens door dat ik WEER met een doekje rondloop. Ik kan ook gewoon niet stilzitten ;) Wat me hier wel verbaasd is dat vele zo lang een bh draagt. En sommige er ook maar 2 hebben. Hier wel 20 bh's in de kast ;)

13. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Oh en handdoek na het douchen gebruik ik rustig een week, ik kom toch schoon uit die douche, waar moet die handdoek dan vuil van worden, mijn net gesopte lijf?
    Verspilling van water, wasmiddel en electriciteit. :p

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik ben opgegroeid met een vader met smetvrees (en nog een paar leuek dwangneurosetjes), en dat was een HEL.
    Het 'afleren' is denk ik heel erg moeilijk als je dit hebt, daar kun je waarschijnlijk wel wat hulp bij gebruiken. Heel veel succes!

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nou, ik ben mijn 'zwangerschaps'kilo's nog niet kwijt, vandaar. ;)
    (Stiekem gewoon veel aangekomen in mijn verlof...)
    Ik draag dus nog steeds meegroeibeha's. :)

Leuk trouwens dat steeds meer mensen met onthullingen komen. :D

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nou dan ben ik er ook 1 hoor :p (Kan me bij je hele lijstje aansluiten)
    En ik laat me gewoon lekker de snoet aflikken door de hond tijdens een knuffelsessie:D

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Onze hond likt zelfs Kenji helemaal af als ie de kans krijgt. :D
    Alleen mag ie niet meer zijn handjes likken, dat vind ik dan wél weer vies. Die stopt ie de laatste maand continu in zijn mond.
    En om de hond te verbieden om hem helemaal niet te mogen likken vind ik ook niks, straks wordt dat beestje nog jaloers.
    (Maar das weer een ander onderwerp. ;))

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ben het met je eens hoor Jusi!
    Lekker laten likken die beestjes, bouwen ze een band op met je kleintje.
    En je kleintje bouwt weerstand op!

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Zo, en nu ga ik naar bed, die alweer 1,5 week niet verschoond is. ;)
    Welterusten!

20. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Uhm...
    Ik douche bijna elke dag (ligt er aan hoe ik me voel en of ik de deur nog uit moet)
    Ik trek elke dag een schone onderbroek aan, maar make up blijft zitten (slecht voor je huid!!) maar gelukkig draag ik dit niet veel.
    Spijkerbroeken draag ik wel eens meer dan 3 dagen, maar nooit meer dan 5, en meestal hangen ze tussendoor een paar dagen te luchten omdat ik dan een andere broek aan heb.

Kip en vlees, of groente, fruit, brood enz. snijden doe ik op een snijplank, om de simpele reden dat mijn katten overal rondlopen en het liefst op het aanrecht liggen.
    Wel gaat er eerst een doekje over het aanrecht voordat ik mn snijplank neerleg, maar dat doekje wordt niet elke dag vervangen (wel tig keer per dag uitgespoeld hoor!)

Ik was mijn handen altijd na het plassen, behalve als ik geen wasbak heb (zoals thuis) in de wc. dan pak ik desinfecterende handgel - of loop ik toch naar de keuken. Als ik niet thuis ben, was ik mijn handen altijd ! Maar heeft eigenlijk geen nut als je dan de deurgreep vastpakt terwijl je voorganger zijn/haar handen niet heeft gewassen.
    Ik betrapte mezelf erop dat ik laatst 1,5 week dezelfde bh aan had, omdat ie zo lekker zit!!! en de andere twee me te klein zijn :( Moet dus nog naar de Hema voor meer van dezelfde bhs!!!

Ja, ook ik smeer mn handen af aan mn kleding, maar ik eet niet van de vloer (katten verhaal - en daarnaast zijn zij sneller dan ik)

Ik ben dus ook niet altijd even schoon!

Volgens mij was er ook een topic over vieze/vreemde gewoontes (neuspeuteren, scheten laten, tiet vasthouden enz enz enz) :D

edit: zie ondertussen nog meer lijstjes langs komen, en ja... die dingen doe ik ook allemaal hihi...

Deel Deze Pagina