Hahaha dat van die dvd's doe ik ook....wij hebben ruim 800 cd's en dan nog een stuk of 400 dvd's ook allemaal op abc....Als er iemand 1 verkeerd terug zet of eruit haalt wordt ik nog net niet gek....
beddengoed verschoon ik wekelijks en stofzuigen en dweilen doe ik elke avond als mn meiden op bed liggen... badkamer eens in de 2 weken daar heb ik een poetsvrouw voor eveneens voor de andere grote karweien zoals de ramen, de keuken van binnen soppen en alle slaapkamer gesopt gezogen en gedweild. wc elke avond... Wij douchen elke ochtend of we gaan in bad.. en als ze erg vies zijn gaan ze savonds ook nog even in bad... elke dag schone kleding vooral mn dochters, ikzelf draag een broek of wat dan ook niet langer dan 2 dagen... ondergoed en sokken elke dag nieuw en een bh ook 2 dagen...
Nou ik ga niet iedere dag in de douche maar wel om de dag, was niet iedere dag mijn haren maar om de dag, als mijn kleding nog schoon is kan ik dat best nog een tweede dag dragen, ondergoed heb ik wel iedere dag schoon .. Vlees snij ik wel altijd op een plankje, handen wassen nadat ik op de wc ben geweest doe ik ook altijd ... Om de dag maak ik goed schoon in huis, hier liggen ook alle dvd's op alfabetische volgorde, iedere dag een stofdoekje door het huis .. Dus ja ben een beetje mengelmoesje, ben niet extreem hygienische maar ook zeker niet vies ..
oww tandenpoetsen, nogal zoiets. als ik af en toe geen zin heb sla ik gewoon een x over of ga ik er heeel snel een x met die borstel over en voila! dit gebeurd alleen savonds! sochtends neem ik de tijd om mijn tanden goed te poetsen!!
Handen wassen doe ik heeel vaak!!! Wc elke dag Badkamer maak ik om de dag schoon Mn eigen bed verschoon ik 1 keer in de week en van de kids 2 keer. Beneden maak ik elke ochtend schoon en aan het einde van de middag even snel.. Bh draag ik wel een paar dagen.. Ik heb de vervelende tik om elke avond mijn kleren in de wasmand te gooien.. Draag nooit hetzelfde.
Mijn vriend ook, die heeft onze dvd´s niet alleen op alfabetische volgorde maar ook nog eens ingedeeld naar genre. En owee de gebeente als Lord of the Rings per ongeluk bij de komedies staat. En goed nieuws: ik heb net bij de action een roze snijplank gekocht. Misschien wordt vlees snijden op een plankje nu ineens een stuk leuker!
Wat ik weer niet snap, zonder iemand te willen bekritiseren! Waarom douchen sommigen van jullie elke dag, maar doen 'maar' om de 3-4 dagen een schone bh aan? Je douched omdat je zweet neem ik aan, en omdat je het dus onhygiënisch of 'vies' vind om het een dag niet te doen. Maar in je beha zit dan toch ook een 'hoop' zweet?
ik ben niet super hygienisch maar was wel mn handen na het toiletbezoek en gebruik altijd een snijplank. ik werk in een winkel en moet dus ook de vracht uitpakken en ben blij dat ik geen smetvrees oid heb. wel heb ik bij mn kassa een fles desinfecterende handgel staan. ik vind dat ook hygienischer staan naar de klant toe. thuis ben ik redelijk schoon. ik trek iedere dag schone kleren aan (broek wel 2dagen), douche iedere dag en gebruik altijd een schone handdoek. stofzuigen doe ik regelmatig en dweilen 1a2 x per week. ik denk dat iedereen ook anders denk over hygiene, maar sommige dingend ie ik hier lees vind ik wel vies. liefs doris
Ik douche voornamelijk omdat ik het lekker vind, voor het schone kan ik me ook wel wassen met een washandje. Even nog een vraagje voor de mensen die elke dag de wc poetsen, hoe moet ik me dat voorstellen? Is dat gewoon een natte lap over de bril en met de wc-borstel, of echt een hele zeepbeurt? Ik las namelijk in een folder over kraamzorg dat ze elke dag de wc en badkamer poetsen, en vind dat toch wel erg veel als ze echt gaan soppen zeg maar.
@Emmy; ik heb van die Hygiënische kant-en-klaar doekjes (Action) die ik elke dag snel over de bril enzo haal. En één keer per week ofzo die ik het met een sopje. Vind ik wel genoeg. Zou het ook wel erg veel vinden om elke dag de wc te gaan soppen.
Tha Luus daarom doe ik het gewoon dubbel-op vies... EN ik verwissel mijn Bh te weinig EN ik douche niet iedere dag hahaha
Ieeeeh ik kom dus niet bij jou eten. Nee hoor grapje Ik kan soms ook wel erg "vies" met eten zijn. Laatst was mijn pizza op de grond gevallen (plavuizen) en heb hem gewoon opgegeten
nou ja ik douche elke dag, lekker fris en lekker wakker worden, anders kan ik echt nietfunctioneren. elke dag schone truitjes en sokken en ondergoed aan, kan het gewoon echt niet 2 dagen dragen, ook topjes niet. maar broeken meestal net zo lang tot ze zichtbaar vies zijn, dus een vlek er in. dat kan na 1 keer dragen zijn maar soms ook wel na 3 of 4 dagen. ik was 1x in de week de donkere was en dan worden al mn broeken ook gewassen dus langer dan een week draag ik ze niet... handen wassen wel altijd maar niet altijd met zeep, ik kan namelijk niet tegen het gevoel nadat je ze met zeep hebt gewassen en als ik geen creme bij me heb, dan was ik alleen met water. ik ga niet uren met kippevel ergens zitten omdat ik persee zeep moet gebruiken, dan liever water en me op mn gemak voelen wel snijplankje als ik iets snijdt en meestal gaat eten inderdaad de prullenbak in als het op de grond is gevallen. wc maak ik echt niet elke dag schoon, ga wel minimaal 1x per week overal bij langs qua huishouden. ~(stofzuigen wel wat vaker, 2x per week denk ik) zo lekker lang verhaal weer
DAt vroeg ik me nu ook af! Onlangs was het hier zelfs een quizvraag bij 'de slimste mens ter wereld': hoe vaak de gemiddelde NL vrouw haar BH draagt. En toen het antwoord bekend was, ging het echt van 'iiiiiiieeeeuuw'!!! NL vrouwen zijn over het algemeen zoooooooveel properder dan Belgische vrouwen maar dat stukje slaan jullie dan over. Vind het echt vreemd dat het vies is om 2 dagen dezelfde sokken/broek/trui te dragen maar een BH mag wel een weekje ofzo... Nu ff over m'n vuile zelf: -ik was m'n handen vaak na het plassen, niet altijd. In een openbaar toilet alleen als er papieren doekjes zijn. -ik douche 2-3x week -ik doe elke dag een propere string aan en 's avonds een propere onderbroek -sokken draag ik meestal 2 dagen, soms zelfs 3 dagen (zeker nu ik vaak niet buitenkom) -pyjama gaat hier een week mee -beddengoed wordt om de 2 weken verschoond, in de zomer vaak om de week (pyjama gaat dan ook wat sneller in de was) -broeken worden hier 3 dagen gedragen, rokken vaak nog langer als ik er een legging of broekkousen onder aan heb. -bovenkleding (ook BH's) worden om de 2-3 dagen verschoond -handdoeken worden ook enkele keren gebruikt -badkamer wordt eens in de 1-2 weken gepoetst, inclusief tegeltjes (wc wordt niet vaker dan dat gepoetst! ) -er wordt om de 2 dagen gestofzuigd, dweilen eens in de maand ofzo... -keuken wordt ongeveer eens in de 2 weken helemaal afgewassen, aanrecht 1-2x per dag -hier worden snijplanken gebruikt zodat we het aanrecht niet beschadigen maar ik zou nooit vlees op een houten snijplank snijden. Vind ik nog onhygiënischer dan op het aanrecht! Wij knippen het vlees. -vaatdoeken gaan hier zeker niet dagelijks in de was, meestal na 2-3 dagen (en we hebben géén afwasmachine), theedoeken ook zoiets. Zo, dat was het ongeveer wel... Denk dat ik toch bij de top 5 van vuilste mensen op ZSP hoor!
hier ook iemand die bang is voor (teveel) viezigheid, haha! Maar hier een leuke voor iedereen met dat gekke vleesidee op de aanrecht: Ik dacht dat ook altijd dat het veel bacterien geeft. maar op discovery pas een item gezien waarbij ze een aanrecht afdeden nadat er vlees op was gesneden. Gevolg: vaatdoek en de aanrecht en alles wat je daarna nog aanraakt met het doekje onder de bacterien. Maar... als het opgedroogd is zijn alle bacterien dood. Wel dus oppassen als het nog niet droog is. Als je dan met je vingers aan jemond zit ofzo is niet zo fris. Verder hier iemand die altijd een opgeruimd en stofvrij huis heeft, om de dag stofzuigd, ook zoiets de wc, 2x per week nieuwe handoek/theedoek maar we drogen dan ook nooit af (vaatwasser) vaatdoekjes koop ik altijd tien van die gele lekker goedkoop en gooi ik weg na gebruik (dat mensen die bij de badhanddoeken in de was doen vind ik echt zo zies..) bed probeer ik iedere week maar schiet er wel eens bij in. Keuken iedere dag even snel een doekje overheen, zo maak ik altijd meteen het fornuis meteen goed schoon na het koken en de kastjes zijn nooit zichtbaar vies. Boven stofzuig ik 1x per week. Eens in de 2 wk komt de hulp om alles even echt goed te doen. Verder heb ik wel een handenwas fobie en ben op openbare toiletten ook afhankelijk van papieren doekjes. verder gaan de deuren open en dicht met de elleboog. Na het winkelen of boodschappen doen ook handen wassen, en tijdens het koken tot in den treure. Er ligt hier dus ook standaard een tube handcreme op het aanrecht! Verder iedere dag in de douche, haarjes altijd schoon, en schoon ondergoed en sokken en hemd altijd. De rest als het vies is of soms een truitje maar een dag omdat het niet fris meer ruikt. En dat van die bh's: daar snuffel ik ook gewoon even aan of het nog kan of niet. Haha! Gekke tik iegenlijk he.. en in sommige singen dus heel schoon maar met andere dingen weer niet. Vind ook veel dingen heel vies die ik hier lees, maar ben soms ook jaloers op mensen die er nooit mee bezig zijn hoe het huis eruit ziet als er onverwacht bezoek binnen komt. Lijkt me best fijn!
zal ik mijn lijstje is neerzetten.... - elke dag schone kleding (broek, shirt/trui, ondergoed en bh) - elke dag schone pyama - elke dag schofzuigen - om de 3 dagen grote schoonmaak in het huis, alles schoonmaken en dweilen - om de 2 dagen schone handdoeken en theedoeken - handdoeken na het douchen gebruiken we 1 keer - 3 keer per week schone bedden goed - ik was me handen na elke wc bezoek en in het verpleeghuis was ik me handen na iedere verzorging van de zorgvrager. - wc elke dag en douche (tegels) 1 keer in de week. - vlees en groente snij ik op een plank - keukendoekjes vervang ik elke dag en de dweil gaat elke week in de wasmachiene dat was het wel zo beetje...als ik lees hoe sommige hun huishouden doen en met hun kleding dan wil ik echt niet bij die mensen thuis komen...