Offtopic; 'De slimste mens' is een super programma! Heb het helaas gisteren gemist... Woon zelf ook in België trouwens.
Mag ik iets vragen? De mensen die zoveel schoonmaken (3x per week bed verschonen, om de paar dagen een flinke schoonmaak door het hele huis, elke dag de wc reinigen) werken jullie ook? En zo ja, hoeveel uur? Ik kan me haast niet voorstellen dat als je 32 uur of meer per week werkt, je ook nog eens zoveel schoonmaakt in huis. Dan houd je toch haast geen priveleven meer over? Ik leef niet om schoon te maken, ik maak schoon om te leven! Da's mijn motto . En nu, hoe schoon ben ik dan? Ik maak 1x per week het hele huis schoon. Badkamer en wc reinig ik dus ook grondig 1x per week. Stofzuigen doe ik elke dag. Dweilen woonkamer en hal 1x in de zoveel tijd (ligt een geoliede houten vloer en telkens dweilen is niet goed), dweilen badkamer en wc 1x per 2 weken. Ik gebruik glazen snijplankjes om vlees en groente te snijden. Qua kleding: elke dag een schone onderbroek (doet vriendlief dus niet, die draagt zijn onderbroek gerust 2/3 dagen, jakkes!), BH (heel gek, heb er dus ook maar 2 van, binnenkort toch echt maar meer aanschaffen!) draag ik wel weer gerust wat langer (hooguit 5 dagen). Tandenpoetsen doe ik 3x per dag. Handenwassen doe ik thuis helaas niet zo consequent na het plassen. Ik heb altijd een flesje antibacteriele handenwasgel in mijn tas zitten voor als ik buiten de deur naar de wc moet. Overigens heb ik een erg droge huid, dus als ik te vaak mijn handen was, zit ik zo onder het eczeem! Douchen doe ik om de 2 dagen. Vanwege hetzelfde probleem: ik krijg nogal gauw een droge huid van water en zeep, dus kan me niet elke dag douchen.
Be happy even totaal off topic hoor maar heb je de ombramed van de aldi al geprobeert, die is niet duur en zeepvrij (je kunt je haren er ook mee wassen) Die helpt hier super bij de kids (alle twee eczeem). Groetje sAnita
maar een bh zit toch niet in je oksels... haha ligt eraan he als je erg zweet zou ik het wel doen maar ik heb dat niet.. dus draag hem gerust 2 dagen hoor... koop altijd 2 bijpassende slips erbij zodat ik altijd een passend setje aanheb en het dus 2 dagen kan dragen...
nee ik werk niet dus heb dan wel meer tijd te besteden aan een schoon en fris huis.. vindt dit ook belangrijk aangezien ik 2 kleine kinderen heb.. wil niet dat ze over een vieze vloer kruipen of wat dan ook bah.. ben weleens bij anderen en als we dan thuis zijn dan heeft mijn dochter haar sokken helemaal zwart aan de onderkant... dat vindt ik echt zo vies!! iemand vroeg ook waarom je dan elke dag douched, nou omdat ik anders echt niet goed wakker wordt en ik vindt het heerlijk.. lekker fris en fruitig de dag beginnen.. dat is ook iets wat ik mijn kinderen wil aanleren en zij zullen dan ook voordat ze naar school gaan eerst onder douche moeten... hygiene vindt ik een belangrijk punt en mijn dochters gaan dan ook elke dag in bad....
ik neem aan dat je mij bedoelt... ja ik werk 3 dagen in de week 6 uurtjes per dag soms meer... ik leef veel prettiger als mijn omgeving hygienischer is
wassen doe ik ook niet elke dag, ik streek me was in 2 dagen en me was goed doe ik het meeste in het weekend en dat zijn er 3 per dag...is zo gedaan
Idd! Probeer het nooit te missen! Vind het echt zoooo geweldig! Gisteren is Karen (K3) eruitgegaan. Was wel een superspannende finale, zij tegen Peter Vandermeersch! Was erg nipt! En ja, jij woont vlakbij. Ik woon in Vosselaar, ben afkomstig van Turnhout. On topic: ik dacht ook dat ik vaker zou poetsen als ik niet fulltime zou werken (normaal werk ik dus 40u/week in wisselende diensten) maar nu ik thuis ben (al sinds 2 maanden) doe ik eigenlijk niet veel meer... Normaal verdelen we het werk hier echt evenredig omdat we evenveel werken maar m'n man doet nu enkel de badkamer nog. Tja, en ik geloof graag dat velen van jullie niet graag hier zouden komen maar ziet het er hier echt wel netjes uit en komen mensen hier héél graag eten. Er is ook nog nooit iemand ziek geworden!
Wauw das wel heel erg dichtbij! Ik ben ook afkomstig van Turnhout, misschien kennen we elkaar wel?! Ik ben 23 trouwens. (en jij ongeveer 25, zo te zien aan je nick?) Als je verder wilt praten mag je altijd een PB sturen, anders gaat het wel heel offtopic zo.
Haha nee een bh zit idd niet in je oksels. Maar ik zweet onder m'n borsten ook wel.(hangt natuurlijk weer van persoon tot persoon af) Vooral in de zomer, dan douche ik elke dag en elke dag een andere bh aan, maar dan ruik ik het soms aan het eind van de dag als ik 'm uitdoe. En dan komt het echt van onder m'n borsten. Ik koop altijd één slipje erbij, dus heb één dag een setje aan en de volgende dag dus niet meer.
Hihi idd! Je broek zit toch ook niet onder je oksels en je sokken toch ook niet. En van je sokken merkt niemand het als ze niet meer lekker ruiken...of je moet yoga-lerares zijn ofzo. Lucia, je hebt pb!
Sokken moet toch echt elke dag verschoont worden! Als ik savonds heb gedouched, trek ik voor een paar uur schone sokken aan, maar die gaan savonds ook weer de was in. Werk: ik heb het best makkelijk, we zijn schippers, dus ben elke dag aan boord. Boord = thuis, dusja, ik ben wel altijd thuis Zijn er trouwens meer meiden met een openbaar toilet-fobie? Liefst hou ik het op tot ik thuis ben, maar soms gaat dat gewoon niet. Ik heb daarom altijd van die papieren wc-bril covers in mn tas. Dan poets ik eerst de bril met papier, dan doe ik er zo'n cover over, en vervolgens hang ik alsnog boven de wc. Ondertussen heb ik wel gemerkt dat dat hangen steeds zwaarder wordt in de zwangerschap...
Sokken na een paar uur weer in de was? Je kan ook werk opzoeken he! Ik heb ook een bloedhekel aan het openbare toilet en hou het ook het liefst op. Want erboven hangen hou ik nooit vol (zwanger of niet). Op een gegeven moment gaan m'n benen zo trillen dat ik me echt moet laten zakken. Maar een feit is wel, dat er meer bacterien op de duwstang van het winkelwagentje zitten dan op een gemiddeld toilet langs de A1. (was een tijdje terug onderzoek naar gedaan)
ehm. kip snijden zonder plank vind ik niet zozeer vies, wel gevaarlijk. (salmonella verspreiding) maar je handen niet wassen na een wc bezoek, gatverdamme!!! ik douche niet iedere dag, want daar kan mijn haar niet tegen. ik was mezelf natuurlijk dan wel.
ik eet ook gewoon van de grond. de vloer is hier schoon. geen schoenen in huis eigenlijk en stofzuig iedere dag. en plurk eet ook gewoon van de vloer als ze daar zit en er valt een kruimeltje van haar koekje. weet je wat ik dan wel weer vies vind. net stond ik af te rekeken bij de parkeergarage en toen viel mn plastic tas op de grond met daarin slingers en een slipje. dat vind ik dan wel weer vervelend. maar ach slipje gaat eerst nog in de was en slingers en verjaardags kaarsjes zitten nog in verpakking!
Ik was ook niet iedere dag mn haar, altijd om de dag. Maar ik douche wel elke dag en soms 2 keer. Ik doe mn haar gewoon in een knot ofzo en de douchekop 't laagst zodat het net niet in mn haar komt, misschien ook een tip voor jou ? Wat ik me afvraag aan alle dames die hun handen niet wassen in een openbare toilet, maar wel thuis. Thuis open je toch ook 't kraantje pas als je al geplast hebt en dan was je je handen, maar je draait hem ook weer gewoon dicht, dan raak je toch weer die bactieren aan die je weg wou wassen ..