onze douchekop kan niet lager. maar ik heb ook een heel droge huid dus ik was niet alles elke dag. als ik dat wel doe barst mijn huid gewoon open. (auw!) ik doe wel mijn gezicht, nek, oksels en mijn private parts natuurlijk iedere dag.
Dat je hier zo eerlijk over bent, dat vind ik lef hebben. Ik zelf ben erg schoon, ook omdat ik in de zorg werk. Ik was mijn handen daar ook heel vaak, en desinfecteer ook na het wassen. Thuis ook wel schoon, en vooral vlees altijd op een plankje...het liefste een plastic plankje, want in hout blijven ( volgens mijn vriend ) bacteriën zitten. En met kip moet je helemaal op passen, dat moet je ook niet voor niks goed doorbakken. Als ik jou was zou ik hier zeker wat mee doen, vooral omdat je nu zelf ziet dat je niet goed bezig bent. Als je je zelf handen wassen, en vlees snijden op plankje aanleert, dan wen je er vanzelf aan. En als je eten op de grond gooit...gooi het gewoon weg, want ook al lijkt het schoon, je wil niet weten hoeveel onzichtbaar vuil er is. Je ontkomt er niet aan dat er wel wat bacteriën op je eten kunnen komen, of je handen, bv onder je ring, en nagels zit heeeel veel vuil. Als je dat kon zien zou je nooit meer met je handen eten, en eten berijden. haha ook maar goed dat we het niet kunnen zien trouwens. Na de ontlasting op de wc heb je ook bacteriën op je handen, ze vliegen al gewoon door de lucht. ik zou zeggen, koop een lekker zeep, een druk flesje, en je kan er een desinfectie naast zetten, dan heb je het makkelijk bij de hand. Kun je heel goedkoop ook bij de action kopen. succes.
Vind dit wel een beetje 'belerend' overkomen eigenlijk. Jij vindt dat JIJ goed bezig bent maar misschien is TS wel beter bezig. Zolang ze gezond is, is het toch oké?! Zij kan leven met haar bacteriën en jij met die van jou...
ach iedereen moet doen wat ie wil hoor. als iemand zijn handen niet wast na toiletbezoek,, zou mij wat boeien. Ik was ze wel als ik ga eten of thuis kom dus diegene zijn bacterie is dan weer foetsie bij mij hoor hahaha
Cherryayden geeft zelf aan dat ze denkt dat ze niet goed bezig is. Dus ik bedoel er niets mee om haar te beleren ofzo. De vraag is toch, ben jij ook zo hygienish? Ik snap niet helemaal waarom jij je zo aangevallen voeld.
Haha, leuk topic dit! Als ik het zo lees val ik best nog wel mee. Ik was ALTIJD mijn handen als ik naar het toilet ben geweest. Op openbare toiletten draai ik met een doekje de kraan weer dicht. Thuis maak ik de kraan ook regelmatig schoon. Maar idd raak je de bacterieen gewoon weer aan. Vlees snijden doe ik altijd op een plankje. Moet er niet aan denken om Milan's flesje neer te zetten op een plek waar ik net vlees gesneden heb. Verder douch ik wel 1-2 keer per dag. Maar was mijn haar niet elke dag hoor. Daar wordt het zo vet van. Maar eten wat ik op de grond laat vallen?! Als het er niet vies uit ziet eet ik het gewoon op hoor. Als het thuis is tenminste. Meid, schaam je niet hoor! Iedereen heeft een ander idee van "schoon".
Dat snap ik niet. Hier wordt de vloer ook maar 1x per week gedaan. Ik loop regelmatig op witte sokken door het huis, maar die worden echt niet zwart! Waarom ik trouwens niet iedere dag een schone BH aandoe, is omdat ik er niet zoveel heb. Die dingen kosten ook tussen de 60,- en 80,- en dat zijn nog wel de eenvoudige. Ik heb nu 2 voedingsBHs en één gewone die ik pas. Als ik iedere dag een schone BH aan zou moeten doen, dan moet ik bijna iedere dag een BH wassen. Dat moet dan op de hand, want de voedingsBHs zijn wit en mogen maar op 30 graden. Ik heb geen was waar die bij kunnen in de machine. Dan duurt het ook nog eens een halve dag voor ie droog is. Oké, ik werk 32 uur per week. Ik kom 's avonds om 18.00 uur thuis. Dan moet de kleine eten: ca. 30 minuten. Als de kleine een boertje laat (bij mijn man) ga ik koken. Het is 19.30 uur eer we gegeten hebben. Opruimen, afwassen, aanrecht afdoen en we zijn weer een half uur verder. Dan heb ik dus één uur 's avonds. Die besteed ik graag aan even spelen met de kleine, met mijn man praten en even relaxt op de bank zitten. Om 21.00 uur krijgt de kleine weer eten en dan gaan we naar bed. Dus op een werkdag komt er niets van. Behalve misschien een was draaien en ophangen en soms ook nog wel een was afhalen en vouwen. Dan heb ik een mamadag en het weekend. De mamadag en zaterdag ben ik al druk met boodschappen doen en dingen regelen. Mijn mamadag en zondags ga ik 's ochtends 3 uurtjes sporten (dat is incl. reis- en omkleedtijd). Al onze sociale verplichtingen (op bezoek gaan bij vrienden, (schoon)ouders en bezoek ontvangen) gebeuren in het weekend. Oja, niet te vergeten dat ik de kleine om de 3 à 4 uur moet voeden. Daar ben ik zo'n drie kwartier per keer mee bezig, want hij spuugt veel en ik moet hem minimaal 15 minuten rechtop houden om enigszins te voorkomen dat ie de helft weer uitspuugt. Wij komen dus hoogstens 1x per week aan een poetsbeurt. Als je 32 uur of meer werkt (en 3 dagen per week werken is < 32 uur!) dan is het erg lastig om zoveel te poetsen. Maar daarnaast vind ik het helemaal niet nodig. Het is niet vies hier en van een beetje stof is nog nooit iemand doodgegaan. (Tenzij ze misschien een zware stofallergie hadden of zo, maar dat hebben wij niet).
ja ik snap het ook niet eigenlijk hoe dat kan.. heb ook geen idee hoe vaak ze hun vloer schoonmaken... ik elke dag wel en hier hebben we dat nooit...
gaat jullie zoon om 9 uur naar bed of jullie allemaal? dat is wel vroeg zeg!!! mijn man en ik liggen er vaak pas rond 12 uur in.. mijn man moet gewoon weer vroeg op om te werken, en ik ook voor mijn dochters... ik kan echt niet zo vroeg slapen, wou dat het eens kon zeg lijkt me heerlijk...
Ik was wel m'n handen na ieder toiletbezoek. Ook snijd ik ons vlees op een kunststof snijplank. Vanmiddag heb ik kip gesneden, die snijplank en het mes gaan dan wel in de vaatwasser. Dat geeft mij een prettig idee van hygiene. Verder maak ik dan daarna het aanrecht schoon met een spray en wat keukenpapier. Douchen doe ik niet iedere dag i.v.m. ook een zeer droge huid. Uiteraard was ik mij, op de dagen dat ik niet douche, wel met een washandje. Iedere dag schone sokken en onderbroek aan. Avondsokken draag ik wel langer. BH's draag ik langer een dag of 3. Bedden ca. 1x per week. Kleding is afhankelijk of het ruikt of vlekken hebben. Toilet ook in principe iedere dag even een beetje wc-eend in de pot, doekje over deurklink, wastafel+kraantje en wc-bril en wc-pot. Stofzuigen, meestal 3x per week ongeveer. Nu met al het pekel buiten, wel iedere dag de huiskamer en de keuken en het halletje. Want Liesje wil nog wel eens een pekeltje van de grond eten en dat lijkt me niet zo gezond.
Maar je hebt toch ook een man thuis? Neem aan dat die ook helpt of niet? Hier ook pas 18.00 thuis van werk maar dan heeft manlief gekookt (als hij eerder was) of gaat koken en dan doe ik stofzuigen. Dan gezamelijk eten, man doet meisje in bad en bed en in de tussentijd doe ik vaat, keuken, wc's, was etc. Zo rond 8 uur/half 9 zijn de dagelijkse klussen geklaard en hebben we tot bedtijd (hier meestal uurtje of half 12) de tijd. Opruimen doen we hier de hele dag door, gewoon iedereen alles achter zijn gat aan. Grote schoonmaak doe ik op mijn vrije dagen evenals boodschappen. Tis geen aanval ofzo hoor, maar je doet net alsof het onmogelijk is en je alles zelf moet doen.
@Layla26 Ik heb hier bij elke wasbak wel een zeeppompje staan hoor, alleen vergeet ik het steeds te gebruiken . En verder aint algemeen...ik ben inderdaad in sommige opzichten gewoon niet hygienisch. Volgens de normale standaarden, welke dat uberhaupt ook mogen zijn. En ik schaam me ook dood als mensen tegen me zeggen dat ik soms vies ben en dan denk ik: ja in theorie hebben ze gelijk alleen....ik heb er zo weinig last van dat ik soms vieze dingen doe! Het komt vaak niet eens in me op dat er op letten dat iets vies kan zijn. En ja als ik er geen last van heb... Ik zou het principe wel willen schoner zijn, alleen omdat het me zo weinig boeit is het heel lastig om schonere manieren aan te leren . Maar dit topic helpt wel hoor, lees veel bruikbare tips .
@simick Ik denk dat het meer een kwestie is van de tijd liever anders besteden dan echt geen tijd hebben. Als jij vind dat je weinig uren in je week hebt om bij je kind of je mannetje of je vrienden of weet ik veel te zijn dan besteed je die weinige uren denk ik liever aan hen dan aan het stofzuigen. Maar iedereen doet het anders. De een is nou eenmaal opruimeriger dan de ander. En daar is niks mis mee natuurlijk! En laten we eerlijk zijn stofzuigen is niet echt heul leuk. Wel goed voor je calorieen verbranding
Nou weet je wat ik wel vind, iedereen moet het eigenlijk zelf weten zolang andere er maar geen last van hebben. Ik heb een collega die stinkt naar zweet en rook(draagt nl. dagen hetzelfde), heeft vette haren en altijd lange nagels met hele zwarte randen eronder (vind ik trouwens zo'n beetje toppunt van smerigheid!) Tja, dat kan toch gewoon niet ofwel?
Toen ik op samenwoonde had ik geen kinderen.. Dus misschien wat makkelijker. Maar ik werkte wel 7 dagen per week, meestal na 9/10 dagen werken een dan 1 dag vrij. Maar bij mij zag je in huis geen stofje zweven of een kattenhaar op de lichte bank. Deed 2 keer per dag zuigen en dweilen. Bijna elke dag boodschappies ( en dat was niet om de hoek, 15 min in de taxi zitten ), badkamer boenen en de logeerkamer schoonmaken. Elke dag een wasje draaien. Om de twee dagen bed verschonen. En mijzelf nog 2-3 keer per dag douchen. ( woonde toen in Spanje en in het begin moest ik nog erg wennen aan 't warme weer haha ) Maar ik had zat tijd voor leuke dingen, ex en ik gingen elke dag met vrienden buiten de deur lunchen enzo. Na 't werk een drankie doen. Als ik een kind had zou ik geen drankie doen meer na 't werk. Want kind hoort dan allang in bed te liggen natuurlijk haha. Scheelde misschien ook dat ik in de horeca werkte en dus vaak van 17:00 tot 02:00 werkte. Misschien heb ik makkelijker praten omdat ik geen kind heb/had. Maar tis dus zeker niet onmogelijk, lijkt mij ! Vooral niet als je maar 3 dagen per week werkt ( en bedoel dit ook niet aanvallend hoor )
Ben niet met je eens dat 32 uur per week werken lastig is in combinatie met veel poetsen. Ik werk ook 4 dgn 28 uur. Ik ben vaak om 17.30 thuis. Eten is zo klaar door mij of manlief. Mason ligt 19.15 in bed. Dan poets/doe was ik altijd tot 20.30 en heb daarna nog alle tijd voor mijzelf. Ik doe ook elke dag stofzuigen/dweilen. Als je alles goed bijhoud hoeft het helemaal niet zoveel tijd te kosten. En zoals sidmick ook al zei. Vrije dagen ruim ik hier alles achter de kont op en voordat ik naar het werk gaat zorg ik altijd dat alle broodbordjes/speelgoed is opgeruimd. Bedoel dit niet aanvallend trouwens. Verder moet ik er ook niet aan denken het anders te doen, ik voel me echt naar in een bende of bij minder dan 1x per dag stofzuigen/dweilen.