Ben jij op dit moment gelukkig in je relatie?

Discussie in 'De lounge' gestart door 1991Mamavanvier, 27 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tikki

Tikki Lid

29 mei 2020
    17
    1
    3
    Vrouw
    Noord Holland

2. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113

Natuurlijk gun je hem het geluk maar dat mag hij andersom ook gunnen. Hij denkt wellicht, ze dreigt maar gaat niet. De meesten blijven en dat is ook begrijpelijk. Het lijkt me lastig te gaan of te vertrekken maar wel had ik gevraagd iets aan dat gedrag te doen. Dit kan namelijk niet en het gaat meerderen aan ( kinderen) sterkte

one of kind en Tikki vinden dit leuk.
  3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Klopt is ook een patroon

citroenrasp vindt dit leuk.
  4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Paar weken geleden heel gelukkig.
    Maar afgelopen dagen is ons leven even op zijn kop gezet, zoon van vriend is bij hem ingetrokken ook heel goed hoor voor zijn zoon.
    Maar onze relatie komt er wel even door onder druk te staan.
    Hebben geen tijd alleen meer.
    Dus moeten even onze plek weer vinden allrmaal

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    https://www.huiselijkgeweld.nl/organisaties/noord-holland

Deze organisaties kunnen in jouw regio helpen. Dat is echt nodig, deze situatie maakt iedereen ongelukkig, ook jullie kinderen. Je ziet wat het heeft gedaan bij jouw man om dit thuis mee te maken. Je kunt deze cirkel doorbreken door hulp te zoeken, voor jullie allemaal.

6. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113

Ook voor jou ga naar de website het verdwenen zelf. Jezelf informeren kan helpen om dingen vanaf een andere kant te zien. Doe dit wel in een incognito blad op je mobiel. Wees voorzichtig en ja. Ik voorkom ook triggers bij mijn "man". Hele lastige situatie zo. Juist ook omdat het vaak wel leuk is. Ga jezelf informeren en ik denk dat het juist lastig is om bij jezelf huiselijk geweld te herkennen. Buitenstaanders horen alleen de escalaties die heftig zijn. Jij maakt elke dag het complete plaatje mee.
    Weg gaan is ook moeilijk als je in een ongelijkwaardige relatie zit. Even "baas" over hem spelen kan niet want hij is het sterkst. In een gelijkwaardige relatie kun je veilig grenzen stellen en is niet te vergelijken met onveilige ongelijkwaardige relaties.

7. Picolientje

Picolientje Actief lid

14 mrt 2017
    301
    261
    63
    @Tikki, er zijn al een hoop adviezen gegeven, maar ik wil je graag het boek "Why does he do that" aanraden. Ik weet niet of er een Nederlandse variant van is, maar mocht Engels lukken dan zal dit boek héél veel verhelderen. Lees het wel als je even de tijd voor jezelf hebt. Je zal veel van wat je leest en herkent moeten verwerken omdat het veel emoties zal losmaken (mn boosheid). Echt, dit boek zal alle verwarring en twijfels bij je wegnemen. Heel veel sterkte vrouw, je mag me altijd pb-en.

Ysabella, Rosa Canina en citroenrasp vinden dit leuk.
  8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Ik ben heel tevreden in m'n relatie. Hij is echt werkelijk waar nooit thuis:thumup:
    Echt super. Nooit ruzie of discussies. Ik kan alles zelf bepalen en hoef niks te overleggen of toestemming te vragen. Van de kleuren op m'n muren, welk tv programma erop komt, waar we op vakantie gaan enz.
    Tot aan de namen van de kinderen aan toe. Mag het helemaal zelf bepalen.
    Heeeeeeerlijk:roflmao:

Taiga, Zoe123, zwaaistaart en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. roever

roever Niet meer actief

Sooooo!!!!!

tuurlijk ken ik niet het hele verhaal !
    Maar ik zal zeggen: verlaat die vent in godsnaam en start een nieuw en veilig leven!!!
    En omdat je t zelf blijkbaar nog niet te ver vind gaan, (Waarbij bizar vind...)ben je het je kids wel verschuldigd!
    Want wát als je kinderen straks een grote mond tegen papa hebben?

o my god ik moet er niet aan denken!

En ook al ben/kun je zelf ook pittig zijn, dit is écht wel vorm van mishandeling... alleen heeft hij je gebrainwasht ofzo...

10. Tikki

Tikki Lid

29 mei 2020
    17
    1
    3
    Vrouw
    Nee ik ben niet gehersenspoeld thanks. Je kan goed bij zinnen zijn en toch twijfelen over een situatie die voor andere klink klaar is. Meiden ik waardeer jullie advies, ik heb ook contact opgenomen met veilig thuis gisteren juist naar aanleiding van jullie reacties. Ik weet nu wat ik moet doen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat we ons vandaag weer langzaam aan het verzoenen zijn, maar ik heb mezelf beloofd dat dit de laatste poging is. Ik zal hem ergens deze week vertellen dat hij van me af moet blijven en dat dieren bekken hebben. Ik wil gewoon bij hem blijven en gelukkig zijn weet je. Ja hij heeft een duistere kant maar ik zie ook zo veel meer. het goede wint momenteel van het slechte. Als het ooit weer misloopt en ik ben vertrokken kom ik bij jullie uithuilen:(

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik wil je veel succes wensen.
    Ik herken mezelf in jouw reactie, de ik wat 10 jaar geleden ook maar zat te dubben.
    Denk goed na.
    Veel succes

12. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.774
    3.125
    113
    Vrouw
    Als het ooit weer misloopt knijpt hij misschien je keel wel net te lang dicht, waardoor je kindjes straks geen mama meer hebben.
    Dat hij scheld ala, dat zou ik nog net door de beugel vinden kunnen. (Maar de keel dichtknijpen is echt heel wat stapjes te ver) :eek:

Heel veel sterkte en wijsheid in deze situatie.

13. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    We zijn nu bijna 2 maanden verder en verhuisd, de oudste gaat weer vol naar school, de tweeling heeft eindelijk plek op de kinderopvang. En we genieten weer volop! Ik ben net geopereerd, en vriend neemt alles probleemloos over, echt zo trots op hem :)

Magnolia29, NiVa0230, Lies1611 en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat klinkt haast als geen relatie

15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    Dat is denk ik ook de grap...

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    :thumup:

Lies1611 en einad vinden dit leuk.
  17. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63

Hier ook al)

18. Lisette89

Lisette89 Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.045
    37
    48
    wat ontzettend vervelend zeg. Heel veel sterkte. Ik hoop dat jullie eruit gaan komen.

Deel Deze Pagina