Vragen voor urgentie. Tijdelijk evt bij je ouders. Het wordt geen leuke tijd. Maar ongelukkig samen blijven leven is ook niks
Nee, op dit moment ben ik niet gelukkig in mijn relatie. Dit vanavond ook uitgesproken bij mijn man. Het is erg lastig, we zitten gewoon in een hele grote sleur, we hebben geen ruzie, maar we leven ook niet echt samen, maar langs elkaar. we gaan nu samen proberen meer tijd voor elkaar te maken.
Ik ben nieuw op dit forum.. nou al eerder een account gehad maar niet actief iets ermee gedaan. Ik was van plan om het nu ook luchtig te houden maar ik denk dat ik toch ergens kwijt wil dat ik nu op dit moment niet gelukkig meer ben.. ik houd zielsveel van mijn man hoor maar hij heeft een duistere kant waar ik steeds minder mee leven kan. Maar omdat hij daarnaast ook de geweldigste man op aarde is voor mij wil ik er eigenlijk niks mee doen..
Oef.. dat klinkt wel heel dubbel. Dus dan 'negeer' je die duistere kant? Lijkt me heel pittig als hij tevens veel van hem houdt. Sterkte!
Tot nu toe sprak ik een paar dagen niet met hem na een uit de hand gelopen ruzie. Maar vandaag toen de oudste twee op school waren viel hij mij in de ochtend aan terwijl de baby op de vloer kroop. Het laat me wel na denken over hoe nu verder..
Het gekke is dat we op rustige momenten kunnen praten.. waarom moet ik mijn bek houden, waarom knijp je mijn keel dicht. Heb je wel spijt? Hij weet zo goed te praten, weerleggen. Hij zegt: Het is een man - vrouw dingetje. Nee hij zal me nooit ECHT pijn doen want hij houd zich in. En ik moet hem niet uitlokken, bek houden. Weet je dit typen is zo beschamend eigenlijk..
oei.. ik vind 'bek houden' al mega agressief klinken in een relatie :'( beschamend? nee absoluut niet!! goed dat je het opschrijft! ik wordt erg verdrietig van je berichtjes.. als je in de relatie zit kan je het misschien minder goed in perspectief zien. maar ik hoop dat je ergens wel weet dat dit veel te ver gaat.. veel te ver! je bent ook verantwoordelijk voor je kinderen die kunnen zelf geen beslissingen nemen hierin maar jij wel en dat moet je ook doen! sterkte, heel veel sterkte!
Ja ik vind het bek houden ook zo erg, maar hij heeft geen rem in wat hij zegt tegen mij. Mijn mening interesseert hem 0,0 zegt hij recht in mijn gezicht. Ik heb vandaag veel gehuild, het is moeilijk. Ik ben wel blij dat ik dit toch ergens kwijt kon vandaag, ik heb lang getwijfeld.
Interesseert hij zich nooit voor jou? Kan je de huisarts of iemand ook niet in vertrouwen nemen? Wat gaat er wel goed in jullie relatie?
Maar wat is er dan geweldig aan hem? Dit klinkt eerder als gewelddadig. Je snapt dat dit vreselijk kan escaleren en dat het dan misschien minder goed afloopt? Ik zou maken dat ik weg kwam.
Wanneer we geen ruzie hebben zijn we de beste maatjes, dan wandelen we glunderend hand in hand. Maar wanneer we ruzie hebben dan komt het schelden sowieso en afhankelijk van hoe ver hij vind dat ik ben gegaan keel dicht knijpen.
En ja ik vind ook dat het te ver gaat maar ik vind ook dat ik minder moet zeuren en hem niet moet uitlokken. Alhoewel ik nooit scheld en hem nooit zou durven aanraken kan ik ook best fel zijn.
@Tikki Wat goed dat je dit hier plaats. Met iemand delen wat er gebeurt is een grote stap in de goede richting! Natuurlijk vindt je je man ook fijn en leuk. Anders was je nooit voor hem gevallen en waren er geen kinderen gekomen. Die uiterste aan een partner die mishandeld(geestelijk en/of lichamelijk) maakt het zo enorm lastig om een knoop door te hakken. Naast manipulatie en angst. Probeer eens naar zijn daden en woorden te kijken als een buitenstaander. Stel je voor dat het de vriend van je zusje of een vriendin is. Hoe zou je de daden en woorden dan noemen? Wat zou je ervan vinden? Zou je zusje/vriendin iets gedaan kunnen hebben wat het rechtvaardigd? Wat zou je je zusje/vriendin adviseren?
Het gekke is dat ik niet echt vind dat hij mishandeld.. ik vind het moeilijk. Waar trek je de grens? Ik heb verder ook geen vrienden of familie die ik zie of spreek. Ik bedoel zeggen jullie mannen wel eens hou je bek? Worden jullie wel eens hardhandig aangepakt? Mijn man vind dit alles gewoon de normaalste zaak van de wereld en hij creëert een beeld in m'n hoofd..
Nu ben ik toch benieuwd op wat hij antwoord wanneer jij vraagt waarom hij je keel dichtknijpt... Dat is gewoon niet goed te praten nooit. Man-vrouw dingetje... meis ik hoop dat hij je niet al geisoleerd heeft want echt dit is geen man-vrouw dingetje. Hij zal je nooit echt pijn doen, maar al die beschuldigen en zelfs lichamelijk dichtknijpen van je keel moet toch pijn gedaan hebben? Echt zoek hulp.