ben jij orgaandonor?

Discussion in 'De lounge' started by Amfy, Oct 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

ben jij al donor?

1. Ja,waarom?

2. Nee, waarom?

3. Geen mening, waarom?

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Geweldig, ben niet de enige hier dus die er gevoelsmatig zo mee zit :D

2. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    haha nee hoor.. Ik heb ook wel even getwijfeld voor ik het postte,

3. Onder water

Onder water Niet meer actief

Nee, en ik zal het in de toekomst ook niet worden. Aan mij word niet gesleuteld als ik overleden ben. Ik ga zoals ik geboren ben. Wanneer er OOIT(hoop het niet) eventuele organen nodig zijn zoals een nier en dan wel binnen mijn gezin EN ik kom daarvoor in aanmerking, sta ik het met liefde af.

4. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)

Je moet altijd doen waar jij je goed bij voelt. Wil jij het niet of op een andere manier maakt dat helemaal niks uit. Ik vind dat iedereen zelf moet beslissen hoe of wat en ja ik ben wel donor maar wel na 5 jaar lang te hebben gedubt of ik het wel of niet zou doen.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

mischien moet je eens lezen wanneer je geschikt bent wat heel veel donoren blijken helemaal niet geschikt of de organen zijn al dood.

ik bedoel als ik hersendood ben dan kan iedereen rustig afscheid van me nemen en pas daarna worden mijn organen verwijderd

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

maar stel jij krijgt een lever aandoening en moet een nieuwe lever hebben. neem jij die dan aan?

7. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Ja hoor, ik heb er toch niks meer aan als ik dood ben! Ik vind het belangrijker dat ik op die manier kan zorgen dat een ander nog even door mag leven dan dat mijn nabestaanden even een half uurtje moeten wachten om mij weer te zien. Zullen ze vast begrip voor hebben, aangezien ze op dat moment weten hoe het voelt om iemand te moeten missen (en dat gun je een ander toch niet).

8. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

ja ik ben donor, ik zou zelf ook graag een orgaan willen hebben als ik het nodig heb. Hierom geef ik het ook weg aan anderen

9. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ik heb me net aangemeld en laat het over aan me nabestaanden maar heb ze laten weten dat ik liever geen donor ben

ik wil gaan zoals ik gekomen ben!

10. Onder water

Dat zou ik je alleen kunnen vertellen op het moment dat ik het daadwerkelijk nodig zou hebben.

Ik word er al bang en naar van als ik er aan denk. Het is ook zeker een stukje angst. Je wil niet weten hoe lang ik hierover getwijfeld heb, maar ik kan het gewoon niet. Ik wil met rust gelaten worden wanneer ik dood ben.

11. Onder water

Wat zijn de meeste van jullie over dit onderwerp nuchter!! Knap hoor!:D

12. MamaVanDaelynn

Oct 21, 2010
    64
    0
    0
    Huismoeder
    Reuver
    Nee ben geen donor, zelf kan ik geen beslissing nemen.
    Laat de beslissing over aan mijn familieleden.

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Maar stel dat je in coma ligt, en ze gaan dan snel je organen verwijderen omdat je donor bent....en je zou dan bijvoorbeeld een paar dagen later toch weer bij kennis zijn gekomen... dat gaat niet meer zonder organen.
    Dat is wat mij toch steeds aan het twijfelen brengt: de angst dat ze mijn organen te snel weghalen, terwijl ik misschien toch nog verder had kunnen leven.
    Ik ben - ondanks deze twijfel - wel donor, al zolang ik me kan herinneren. Maar ik weet dat mijn vriend het totaal niet ziet zitten. Het zou me niks verbazen als hij het na mijn dood toch nog zou tegenhouden (als hij dat juridisch kan tenminste...dat weet ik eigenlijk niet eens).

14. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    ja ben ik omdat ik niks meer aan heb als ik dood ben. zolang ik maar herkenbaar blijf voor mn partner en kinderen als ik in de kist lig...(hoe bot klinkt dat hahaha)
    en verder ben ik nu aan het rondvragen en informeren over het doneren van mijn 3 overgebleven cryo's. omdat ik mijn gezin helemaal compleet heb en hoop andere mensen ook de kans op dit geluk te mogen geven.

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

je merkt er niets mee van hoor ;) nee geintje ik kan het begrijpen maar je zei het zo stellig hahaha.

ik bedoel als je een lever nier oid nodig hebt krijg je ook iets van een ander waar jij zelf dan weer oud mee kan worden

als jij dan na je dood iemand kan helpen in leven houden door jou orgaan weg te geven en die persoon kan dan oud worden.

ik begrijp je heel goed hoor en inderdaad als je eenmaal z'n situatie hebt mee gemaakt is het anders.

16. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ik heb ja, waarom? gestemd. Reden, waarom niet?
    Als ik een orgaan nodig zal zijn wil ik er ook wel graag één, dus zal ik ook zeker voor een ander wat willen afstaan.
    Maar mijn nier (1 van de 2 dan) bewaar ik voor mijn moeder, mocht ze 'm toch nodig zijn (zij heeft er maar eentje)

17. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    En dat is je goed recht. En je mag evengoed mijn lever wel hebben hoor :D

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

dit gebeurd echt niet snel hoor.mijn vader heeft in coma gelegen in daar was het ook niet zeker van. maar niemand die uberhoubt begon over zijn organen.en dit was ook niet mogelijk geweest vanwege de medicijnen die hij in het ziekenhuis kreeg

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

ze mag ook alles van mij hebben hoor geen probleem maar ik vraag me altijd af hoe het komt dat mensen zo denken

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

Share This Page