ben jij orgaandonor?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 23 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

ben jij al donor?

1. Ja,waarom?

2. Nee, waarom?

3. Geen mening, waarom?

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Dani11

Dani11 Niet meer actief

hier volgens mij ook een van de weinigen die GEEN donor is....
    en het ook NIET zal worden.....waarom niet? omdat ik ook zo wil gaan als ik gekomen ben (ben vrij spiritueel ingesteld) er wordt niet gesleuteld aan mijn lijf!

2. Linda86

Linda86 VIP lid

.
    Hier hetzelfde!

3. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    ja

waarom ?? ik heb er niets meer aan geef het aan iemand die er wat aan heeft en lang en gelukkig leven mee kan zijn :D

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ja ben donor, wanneer ik dood ben heb ik er zelf toch niks aan.

5. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Ik weet niet of het in NL ook zo is maar in B zijn we sowieso donor. Wie dat niet wil moet dat geen melden.
    Ik ben wel donor omdat ik vind dat als mensen ermee gered kunnen worden dat het beste is. Ik stel mezelf in hun plaats. Want moest ik iets nodig hebben zou ik daar ook erg dankbaar voor zijn moest iemand donor kunnen zijn voor mij.
    Ik denk sowieso dat die dokters dat met alle respect doen tegen over de donor...

6. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Yup, en ik ben t al 25j. Vanaf mijn 18e.
    Ik praat er ook over met mijn kinderen en zodra hun 18 zijn vraag ik ze om een keuze te maken en dan hoop ik dat het ja is en ze dus en codocil invullen.
    Die van 21 zei ja en is t nu 3j, die van 19 zei ook ja en is het nu 1j en die van 17j kan nog een jaar denken :)
    De andere 2 zijn nog veel te jong.
    Mijn partner is het ook sinds wij samen zijn.

Het hoort gewoon bij je opvoeding is mijn mening.
    Ik begrijp echt niet dat ze de wet niet aanpassen.
    Net als in Belgie zoals ik lees (wist ik niet) iedereen verplicht donor en als je t niet wil dan melden.

Ik zou ontzettend blij zijn als 1 van mijn dierbaren verder kan leven dankzij een donor orgaan.
    Ik ben wel van mening, al is dat niet zo vriendelijk, degene die weigeren donor te zijn krijgen wat mij betreft ook geen orgaan van een ander.

7. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ik ben 12 jaar donor geweest maar nu niet meer...het voelde niet goed meer.Zo heb ik ook cremeren veranderd naar begraven...

Ik vind het een heel goed iets hoor dat wel,maar wil graag mijn eigen lichaam intact houden..en qua begraven net zo..ben langszaam onstaan,wil ook weer langszaam vergaan.
    Ik wil ook voor mijn kinderen dat ze mijn lichaam met rust laten na mijn dood.

8. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja, ze mogen alles van me hebben. Ze zorgen er voor dat je nog steeds toonbaar bent (als ik het goed begrepen heb). En ik heb er toch niets aan.... Dan maak ik er liever iemand heel erg gelukkig mee!

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja, ik ben orgaandonor, maar mijn man bepaald wat er na mijn dood gebeurt.
    Hij weet wat mijn wensen zijn, en ik vertrouw hem daar 100 % in. En zo ook andersom.

10. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ja al jaren, ik vind t vrij vanzelfspreken. Als ik dood ben heb ik er niks meer aan en kunnen er wellicht andere mensenlevens mee gered worden. Wie ben ik dan om te zeggen dat ik t mee m'n graf in wil nemen? Nee hoor, gewoon optie1, ze mogen alles hebben :)

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    idem

12. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ja ik ben al sinds mijn 12e donor, vroeger had je dan zo'n rood kaartje voor op zak. Nu staan mijn partner en ik gewoon geregistreerd in het donorregister. Ik zou er in Nederland ook voor zijn iedereen automatisch donor te maken en de mensen die dit niet willen dit te laten aangeven.

13. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik ben dat niet omdat ik niet zou willen dat bv een alcoholist mijn lever zou krijgen omdat hij de eerstvolgende op de lijst is... en daaronder een mens met een zieke lever staat die netjes mijn zijn lijf is omgegaan en dikke pech heeft... klinkt misschien heel hard maar pas als ze je opties geven dus bv ik wil donor zijn maar mijn organen niet afgeven aan criminelen of verslaafden... dan zou ik het zo doen...

14. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Ik heb tot vandaag getwijfeld aan mijn keuze en dus nog niets ingevuld...

Vandaag een heel fijn gesprek gehad met mijn moeder over dit onderwerp. En ja, nu weet ik het zeker.
    Ik wil donor worden!

Heb meteen het formulier aangevraagd en zodra die binnen is vul ik het in.

Vind het echt goed dat er wat meer aandacht komt voor dit onderwerp en dat het steeds meer bespreekbaar word!!!

15. Waarom..? Waarom niet eerder. Ik heb er niks meer aan.. dus ja ik ben donor.

16. daar ben ik het helemaal mee eens!!

17. Storm

Storm Niet meer actief

Volmondig ja. Op alles wat ze van mij zouden kunnen gebruiken.
    Als ik dood ben, ben ik ze niet meer nodig. Als ik iemand anders kan helpen door mijn organen beschikbaar te stellen, waarom niet?

Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen die nu nee zeggen donor worden als de regel er zou komen dat wanneer je zelf geen donor bent, je ook geen recht hebt op organen van een ander?

En alcoholisten krijgen niet snel (ik zal niet zeggen nooit) een nieuwe lever, om de simpele reden dat de volgende lever ook kapot gezopen zal gaan worden. Is een grote risicogroep, wordt echt wel meegenomen in de overweging.

18. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik heb al vanaf mijn 13e een donorcodicil. Ik sta geregistreerd met de optie dat mijn nabestaanden het mogen bepalen. Zij weten allemaal dat ik al mijn organen beschikbaar wil stellen, met uitzondering van dingen in/aan mijn hoofd. Ik wil niet met watjes in mijn ogen in de kist liggen. Verder mogen ze alles hebben.

19. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    Ik laat de keus aan mij nabestaande over hun moeten zich er ook prettig bij voelen vind ik. Ik vind het opzich geen probleem alleen me ogen niet en me huid niet van wat er t zien is als je in de kist ligt. Maar als me zoon (en eventueel andere kind) zou zeggen ik vind het een naar idee dat iemand met iets van jou rondlloopt moeten ze het niet doen want anders zitten hun ermee.

20. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ja, ik ben donor. Al sinds m'n 12e (geloof ik).
    Gewoon, omdat je met jouw organen superveel mensen kunt redden!
    (zag ook laatst 7 pounds, bizarre film maar wel indrukwekkend!)

Deel Deze Pagina