Ben jij rechtshandig of linkshandig?

Discussie in 'De lounge' gestart door KleineLai, 20 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ben jij rechtshandig of linkshandig?

1. Rechtshandig

147 stem(men)
    66,5%
  2. Linkshandig

66 stem(men)
    29,9%
  3. Ambidextrie (geen voorkeurshand)

8 stem(men)
    3,6%
  1. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Snowboarden doe ik ook links, mss dat het daarom zo slecht ging XD

PenF vindt dit leuk.
  2. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.961
    3.844
    113
    Vrouw
    Zoon en ik zijn linkshandig. De rest van de familie allemaal rechtshandig.
    Valt me wel op dat als zoon gaat rennen hij zijn linkerbeen vooruit zet met starten, ik zet dan mijn rechterbeen voorruit.

3. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Sta ik dat gelijk in de woonkamer te proberen, ik start met links voor ;)

Fantykoekie vindt dit leuk.
  4. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    Ik ben als enige van de familie linkshandig.
    Mijn moeder was eigenlijk ook linkshandig, maar moest met rechts schrijven vroeger. Zij dronk met haar linker hand.
    Mijn man en dochter zijn rechtshandig.
    Mijn schoonfamilie ook.

5. Poro

Poro Actief lid

5 feb 2011
    396
    177
    43
    Ik ben rechts. Mijn man was ook rechts. De kinderen zijn allebei 100% links.

Ik kom uit een gezin van zes. Iedereen rechtshandig behalve mijn jongste broertje.

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik ben rechts, mijn partner ook. Ik heb 1 rechtshandige dochter en 2 linkshandige dochters.

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Ik ben linkshandig net als mijn ouders en broer. Man en kinderen zijn rechts, een van zijn zussen is links. Ik heb verder geen aangepaste spullen of zo, nooit gehad. Muizen kan ik met beide handen, ik werk veel op flexplekken en dan neem ik niet altijd de moeite om die om te bouwen (soms kan dat niet eens). De instellingen van de muis verander ik nooit.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik rechtshandig, mijn man links.
    De kinderen schrijven rechts, maar voetballen links. En eten met hun besteld op de linkshandige manier.

9. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik rechts, vriend ook, broer en vader ook. Mijn moeder kan links en rechts perfect schrijven. Ze is links geboren maar dat mocht niet op school dus MOEST ze rechts schrijven.

10. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.246
    28.266
    113
    Ik ben trouwens ook linksbenig , mijn voorkeursoog is ook links. Maar ik heb mezelf ook veel rechts aangeleerd. Ik kan met een rechtshandige schaar knippen (dan wel met linkerhand) , computermuis is rechts, gitaar is rechts, mes ook rechts.

Drinken pak ik wel met links waardoor je soms dit soort situaties krijgt:
    VGQReh7Wx4aa-RyPEkpwtpZdWtKiL-zUJ7rQeAx5b3Q.jpg

suus1983 en Denise K vinden dit leuk.
  11. MariMari

MariMari Actief lid

8 jun 2018
    204
    331
    63
    Vrouw
    Thuis
    Ik ben rechtshandig, man linkshandig, zoon rechtshandig maar linksbenig...

12. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Rechtshandig, zo ook mijn ouders en broers.
    Mijn man rechts, oudste dochter rechts, de andere 2 kinderen nog te jong.

Schoonmoeder is links maar de rest van haar gezin is rechts.

13. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Ik ben rechtshandig maar met links schrijven kan ik ook alleen is het dan iets minder netjes dan dat als ik met rechts schrijf, mijn man is ook rechtshandig

14. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Ik ben rechtshandig en mijn man ook. Zoon van man ook rechtshandig. Mijn ouders en broer ook allemaal. Mijn broer kan wel links schrijven (heeft hij zich aangeleerd toen hij een verbrijzelde rechter-pols had).

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Mijn opa/oma, ouders en 4 zusjes zijn allemaal rechts. Ik ben links.
    Mijn ene dochter is links en de ander rechts.

16. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.383
    113
    Ik ben rechtshandig, beide kinderen ook. Man is linkshandig maar hanteert bestek als een rechtshandige. Heeft hij zichzelf als kind zo aangeleerd, waarschijnlijk naar voorbeeld van de rest van de familie.

Mijn moeder is linkshandig maar schrijft rechtshandig omdat dat vroeger op school verplicht moest.

17. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hier in het gezin met benen trouwens man zoon en dochter linksbenig en ik rechts.
    Met boksen man links, zoon rechts, dochter rechts en ik kan recht en links zonder problemen. Of ik nou mijn linker of rechterbeen voorzet, en dat is zeldzaam volgens mijn trainer.

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Maar.... Dat met die ringband hebben rechtshandigen toch ook?
    Linkshandigen komen die ringband tegen wanneer ze op de rechter bladzijde willen schrijven en rechtshandige wanneer ze op de linker bladzijde moeten schrijven. Toch?:)

Ik had vroeger vooral moeite met de vulpennen en de scharen. Wij kregen op school een linkshandige vulpen en schaar en we mochten geen vulpen van rechtshandige klasgenoten gebruiken want " dan zou de punt krom gaan staan ".
    Met een linkshandige schaar heb ik nooit kunnen knippen...
    Verder niet zoveel problemen met linkshandig. Ja af en toe een deur tegen m'n neus omdat die voor mij de verkeerde kant op draait en ik op 1 of andere manier m'n voet ervoor zet...
    Baf!:roflmao:

En wat problemen met het aanleren van verpleegtechnisxhe handelingen voor m'n werk in de wijkverpleging. Alles werd in " rechtse toestand" voor gedaan/omschreven dus best irritant om daar dan je weg in te vinden. Staat bed van cliënt zo dat rechtshandige collega's de katheter makkelijk in kunnen brengen alleen niet handig voor mij:confused:

Dus cliënt gaat dan omgekeerd in bed:thumup:

19. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik ben rechtshandig. Iedereen in mijn ouderlijk gezin ook op 1 van mijn broers na, hij is linkshandig(gezin van 7)

Mijn man en mijn dochter zijn rechtshandig. Zoon lijkt tot nu toe geen voorkeur te hebben. Of in ieder geval een wisselende voorkeur. Hij kan zo dagen met rechts kleuren om vervolgens dagen met links te kleuren.

20. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Ik ben rechtshandig, maar met links ook aardig handig ;)
    Ik kan bijvoorbeeld redelijk leesbaar schrijven met links, maar rechts is wel echt mijn voorkeurshand.
    Voetballen doe ik beter met links. En de radslag doe ik ook naar links, weet nog dat ik daar vroeger de uitzondering in was. Haha doe hem nu niet meer hoor.
    Man is rechts, dochter is rechts en zoontje ook, hoewel die heel vaak gewoon met links zit te eten, als het bestek toevallig aan die kant lag ;)

Deel Deze Pagina