Ik ben linkshandig, man rechts. Oudste linkshandig alhoewel ze op school eerst niet de voorkeur wisten en dus rechtshandig aanleerden. Thuis pakte hij een potlood of pen altijd op met de linderhand dus ik heb aangedrongen om dat te proberen op school en toen ging het goed. Jongste is rechtshandig. Ik heb nooit scharen ofzo voor linkshandigen gehad, ik knip met een gewone schaar en dat gaat goed. Sommige dingen doe ik dan wel rechts zoals blikopener en breien. Met breien kon ik nooit inzien hoe dat om te zetten naar links maar haken doe ik dan weer wel linkshandig.
In mijn familie ken ik maar 1 iemand die linkshandig is, en dat is mijn nichtje. In de Familie van mijn man is ook iedereen rechtshandig.
Voor zover ik weet zijn al mijn wijlen opa's/oma's rechts en m'n ouders en m'n zussen ook. Man en ik zijn ook rechts, jongste ook, oudste niet!
Ik schrijf alleen met links. Maar verder doe ik alles met rechts. Mijn zoon is ook links, doet ook alles met links.
Rechtshandig. Al kan ik ook met links schrijven. De rest van het gezin is ook rechtshandig. De rest van de fam (vader, moeder,broertje, zusje, ooms,tantes,nichtjes, oma, opa's) zijn/waren rechtshandig. Alleen 1 oma was linkshandig vroeger maar die heeft met rechts moeten schrijven op school. Daarna heeft ze altijd met rechts geschreven
Ik ben linkshandig. Ik knip met rechts want die werden op school ook alleen maar aangeboden voor rechts. Mijn tas draag ik met het hengsel rechts over mijn schouder. Mijn horloge draag ik om mijn rechterpols. En sinds kort heb ik een portomonnee voor linkshandigen. Wat een uitkomst die had ik echt wel eerder moeten aanschaffen. Mijn man is rechts, oudste is links en de middelste rechts. De 3e is nog te jong maar pakt eigenlijk altijd rechts. Op het mbo zat ik in een klas van 12 mensen en daar waren er 10 links dat was wel bijzonder.
Man en ik rechtshandig, jongens ook rechtshandig Mijn vader rechtshandig, moeder links en rechtshandig. (mocht vroeger niet dus schrijven doet ze rechtshandig en de rest links. Inmiddels beide even handig. Schoonouders rechts.
Mijn ouders beiden rechts, mijn zusje en ik allebei links. Mijn vriend, zijn ouders en z'n broertje allemaal rechts. Dochter is rechts, baby weten we uiteraard nog niet.
Heel de familie (en geloof mij, het is een hele grote familie haha) is rechtshandig. Familie van mijn man ook allemaal rechtshandig.