airbags gestolen

Discussie in 'De lounge' gestart door renima, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renima

renima Actief lid

25 okt 2010
    232
    0
    0
    Ik ben ziek thuis na een operatie en moet echt even mijn frustratie tegen iemand vertellen hoor... ik mag niet praten, dus bellen is bijna geen optie:D

Vanmorgen belde de buurvrouw aan, zegt ze je auto is opengebroken! ga ik kijken, hebben ze gewoon de airbag's gestolen:$ eentje uit het stuur en de andere uit het dashboardkastje:x
    het autozitje van me dochter staat op de voorstoel, en hebben ze gewoon naar achter in de auto gekeild, (gelukkig niet gestolen).

ben benieuwd wat dat geintje me gaat kosten, en wat moeten ze nou met die airbag's!!!!
    ben zo boos, maar dit lucht weer op!

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ben je niet verzekerd? Dan kost het je alleen eigen risico..

3. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ik heb het 2 jaar geleden gehad, met een auto van het werk.
    Gewoon heel brutaal via de motorkap de accu losgemaakt en zo heel makkelijk het portier opengekregen.

Airbags zijn heel erg gewild in het criminele circuit.
    Vaak komt er een opdracht vanuit het criminele circuit en dan gaan er een aantal op pad om zo snel mogelijk airbags te jatten uit auto's.
    Heb je toevallig een Japanse auto?:)

Sterkte.

4. renima

renima Actief lid

25 okt 2010
    232
    0
    0
    ben wel all risk verzekerd, dus waarschijnlijk kost het alleen mijn noclaim, moet ik nog even navragen. ze hebben mijn auto vanmiddag opgehaald, heb nu geen auto (maar goed ik mag even toch geen auto rijden)
    in onze streek gebeurt het helaas heel vaak, schijnt inderdaad een apart crimineel circuit te zijn, heb een duitse auto, zijn geloof ik ook heel populair.

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Balen! Onze garagehouder zei dat de airbags bijna allemaal naar Polen verdwijnen...

6. renima

renima Actief lid

25 okt 2010
    232
    0
    0
    ze hebben in een paar minuten tijd veel geld verdient, want de auto van mijn buren is ook van hetzelfde merk, en daar hebben ze ook twee airbags gestolen.
    dus 4 airbags in 5 of 10 minuten tijd, tel maar op wat het ze oplevert, waarschijnlijk moeten wij daar een hele week voor werken.

7. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Dan was er dus specifiek een opdracht voor dat merk want bij ons waren het de Japanners in het blok die het haasje waren.:cool:
    Reken maar dat er een hoop geld in om gaat.
    En wij maar met de schade zitten.:(

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bij ons bedrijf hebben ze vorig jaar uit zeven auto's airbags gestolen.. Totale schade ruim 17.000 euro inclusief de beschadigingen, bij sommige auto's zijn ze zo grof te werk gegaan dat het complete stuurhuis vervangen moest worden.

Een set airbags voor één auto levert ongeveer 750 a 1000 euro op op de zwarte markt dus reken maar uit wat de heren hebben verdiend in 10 minuten..

Hier waren het Opel's trouwens, ze hebben die avond ongeveer 40 auto's gehad, bij bedrijven en particulieren. Nou hoorden we pas dat ze bij de Ford garage ook airbags hebben gejat...

9. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Das best bruut, en een tom tom jatten snap ik. Maar een airbag ?

Ff niet relevant miss . Maar ik weet niet beter een airbag moet altijd verwijdert worden op bijrijder stoel ivm kinderzitje....

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Alleen bij een maxi cosi... En je kunt bij de meeste auto's de airbag ook uitschakelen..

11. renima

renima Actief lid

25 okt 2010
    232
    0
    0
    bij ons in de buurt zijn ze al vanaf september bezig, blijkbaar zijn nu de opel's aan de beurt.

piri piri, klopt hoor wat je zegt, de airbag op de bestuurderstoel is ook uitgeschakeld. omdat ik een 3-deurs heb is het lastig om de grote stoel achterin te plaatsen, vandaar voorin. maar ben hard op zoek naar een 5-deurs, dan kan ze straks gewoon lekker achterin.

12. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Niet verwijderd maar uitgeschakeld.

Ben je mooi klaar mee ts :x

13. renima

renima Actief lid

25 okt 2010
    232
    0
    0
    schade bedraagt tussen € 4.000 en € 5.000. dat is best een hoop geld, gelukkig kost het mij niets, blijkt bij navraag bij de verzekering, zelfs geen no claim. Dat is dan wel weer fijn

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gelukkig maar! Hebben ze veel beschadigd?

15. renima

renima Actief lid

25 okt 2010
    232
    0
    0
    in ieder geval de airbag uit stuur en dashboard kastje, per stuk is de schade iets van meer dan € 2.000 euro. morgen komt er een schade experteur kijken, dan hoor ik meer.
    is altijd balen dat je je auto dan gelijk een paar dagen kwijt bent.
    nu heb ik geen auto nodig omdat ik deze week niet naar me werk hoef, maar toch.
    morgen denk maar even lopend een paar boodschapjes doen, kan helaas niet fietsen, ivm keelamandel operatie (komterooknoglekkerbij).

16. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Het moet toch niet gekker worden zeg!
    Sta je toch ook raar te kijken als je airbags ineens weg zijn!

17. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ik stond eerder raar te kijken dat de binnenverlichting niet aanging toen ik mijn portier opende en dat de sleutel niet reageerde bij het ontgrendelen van het portier. Pas daarna zag ik dat de airbag weg was.

Deel Deze Pagina