huh, ik snap het geloof ik niet helemaal... zwager zegt een etentje af omdat hij niet kan en geeft de week erna zelf een etentje waar andere voor uitgenodigd zijn Dit heeft toch niks met elkaar te maken? Waarom is die zwager dan a-sociaal? Als je het gezellig vind om met je zwager te eten maak je toch een nieuwe afspraak?
Hoezo ? Die zwager is toch helemaal niet asociaal ? De zegt gewoon nee op een etentje .. Niets asociaals aan, en omdat hij dan nee zegt mag hij niet zelf een etentje organiseren ?
Ik probeer echt heel erg om met de meerderheid mee te gaan en het niet raar te vinden, maar het lukt me niet helemaal. Wij wonen als enige in een andere woonplaats en mijn man had mijn zwager pas gesproken dat we echt weer eens af moeten spreken. En toen zei ik van nou bel hem dan op en vraag of hij vanavond komt eten. Maar toen kon hij dus niet. En hoe ik het ook went of keer, ik blijf het een beetje 'vreemd' vinden om dan op Hyves te lezen dat ze zo leuk met hun andere broer hebben gegeten.. Maar goed... het is ook niet iets wat ik met ze ga bespreken, dus is het mijn eigen probleem!
maar als jij of je man het leuk vinden als hij komt eten dan heeft dat andere etentje daar toch niks mee te maken. dat andere etentje heeft toch niks met jou/jullie te maken. Ik zou dat soort dingen niet zo op jezelf betrekken hoor Als je het leuk vind dat hij komt, bel hem op en maak een nieuwe afspraak
Mijn eerste reactie is ook dat het ene etentje niks met het andere te maken heeft. En dat je het niet op jezelf moet betrekken. Maar stiekem denk ik dat ik ook een beetje op mn teentjes getrapt zou zijn in deze situatie. Dat heeft denk ik met mijn eigen onzekerheid te maken....
Ik zou het niet leuk vinden.....maar ik ben ook een onzekere vrouw die overal verborgen boodschappen in ziet
Momenteel heel erg snel.. Ik kan al op de kast zitten van reacties hier op het forum, terwijl ik dat normaal niet zo snel heb... Ach blame it on the hormonen
Nou misschien is asociaal niet het goede woord maar ik bedoel het in de zin van niet-sociaal. Als je de ene week ergens wordt uitgenodigd en afzegt en dan de week daarop met de andere helft van de familie wel gaat eten vind ik dat je iemand passeert. En ik vind dat niet sociaal omdat ik wel zo, ben of ik bel degene op om meteen een nieuwe afspraak te maken. Maar ja misschien is het wel een kronkel die ik heb....
wie weet is zoiets wel hel spontaan ontstaan , en wat dan nog een ieder moet toch zelf weten , met wie hij eet of met wie niet .. Het wordt een ander verhaal als het op dezelfde dag zou zijn ..
het gaat er toch om of je dan op je teentjes getrapt bent? Nou ja dus. En tuurlijk mag je zelf uitmaken met wie je eet. Maar je kunt toch ook je gevoel niet even uitzetten. Ik ben zo iemand die zich daar dan druk om maakt. Dat vind ik soms heel vervelend en ik zou daar ook graag geen 'last' van willen hebben zoals een aantal meiden hier.
Nee hoor, hahaha! Maar misschien is zoiets dan wel meer mijn probleem. Maar toch vind ik het niet sociaal. Als ik die zwager zou zijn en ik zou moeten afzeggen voor een etentje dan maak ik snel een nieuwe afspraak of ik nodig ze ook uit. Ik zou in ieder geval bedenken dat het vervelend over zou kunnen komen op een ander als ik gezellig ga eten met de andere helft van de familie. Zo ben ik dus, en heel veel anderen niet dus word ik regelmatig teleurgesteld. Zo ben ik en zo wil ik (voor een deel) blijven, so shoot me!!!!!!
Ja, maar als dat weet van te voren is er niet zoveel om teleurgesteld over te zijn toch? Ik heb zelf een broertje dood aan dat "voor wat hoort wat" gedoe. Ik nodig jou uit, dus nu jij mij ook. Beetje verplichte kost wordt het dan volgens mij. Vermoeiend ook ...
Uhhh ik wil niet heel vervelend doen maar: Jij hebt dus je zwager uitgenodigd voor een etentje -> hij kan niet -> zwager eet week later met andere zwager -> jij baalt en voelt je gepasseerd? Maar jij hebt die andere zwager toch ook niet uitgenodigd voor jullie etentje? Ik snap het wel hoor, kan me voorstellen hoe het voelt hoor! Dit is natuurlijk maar klein stukje van het verhaal, dus is lastig om te oordelen of je snel op je teentjes gestrapt bent of niet want dat hangt ook af van de onderlinge verhoudingen. Hmmmm... volgens mij is het tijd om naar bed te gaan want ik volg mezelf niet meer haha