Ik kan best zenuwachtig zijn. Tijdens mijn eindexamenjaar op de havo was ik zo gespannen dat ik tijden van toetsen door elkaar haalde. ( Was fijn geweest achteraf dat ik ADHD heb ) Mijn conrector heeft op het punt gestaan om me twee weken naar huis te sturen om wat te ontspannen verteld hij achteraf Voor de eindexamens bloederveus maar met de eerste vraag tijdens het eerste examen werd ik opeens heel rustig en dat is twee weken zo gebleven. Hetzelfde met afrijden( in 1 keer geslaagd( en sollicitatiegesprekken. Een minuut van de voren valt het van me af. Dat is wel fijn.
Voor bepaalde dingen (tandarts behandeling,injecties) wel. Dan klopt mijn hart uit mijn lijf en buikpijn/klam. Komt wel door verleden. Bij spannende gesprekken is dat echt wel stukken minder. Voor mij is dat wel een andere soort spanning. In acute situaties,zowel bij mijzelf als anderen blijf ik juist rustig. Dan komt de spanning er later uit en handel ik op het moment kalm en doordacht. Moet ik ook op mijn werk kunnen dus zou niet goed zijn als ik daar van stress.
Ja. ik ben heel snel zenuwachtig.. soms voor de meest onbenullige dingen. En bij flinke zenuwen dan merk ik het ook aan m’n darmen.
Control Freak, dus trouwerij etc absoluut niet daar liggen complete draaiboeken klaar. Wel strontnerveus voor examens. Ook strontnerveus ten aanzien van zwangerschappen en bevallingen, mja dat heet ervaring en "buiten je controle". Sollicitaties weer niet nerveus, ik weet wat ik kan, vindt de werkgever t niks jammer voor hem/haar, NEXT!