ben jij verdoofd met hechten?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door 2jees, 21 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier behoorlijk ingescheurd van binnen (vagina-wand). Dit wordt normaal niet gehecht, maar ik verloor te veel bloed.
    Gehecht zonder verdoving. Was in ziekenhuis.
    Ik kan je zeggen: liever nogtien keer een bevalling, dan bog 1 keer dat!!!
    Wat heb ik een pijn gehad! Voelde elk draadje er doorheen gaan...
    En die gyn maar steeds zeggen: dit is echt de laatste.
    Om vervolgens weerte zeggen: nee, hier moet er toch ook echt nog eentje.
    Heb haar echt vervloekt!

2. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    owww dit kon precies mijn situatie zijn. Ze hebben het wel geprobeerd te verdoven, maar het lukte niet. Ik vond dit nog erger dan de hele bevalling, pfff.

3. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Ik wist niet eens dat ze me gingen knippen. Ik ben bevallen zonder pijnbestrijding en ineens zag ik een naald. De verloskundige zei dat ik een prik kreeg zodat de geboorte minder pijn zou doen, maar dat was dus de verdoving voor het inknippen.. Maar goed dat ik dat op dat moment niet wist, anders was ik echt in paniek geraakt. Van de knip en het hechten niks gevoeld..

4. PippiMax

PippiMax Actief lid

15 mrt 2011
    153
    0
    16
    Dat kon niet (meer) weet even niet meer precies waarom.
    Maar was uitgescheurd richting plasser (dus niet richting anus) en mijn binnenste schaamlippen zijn dwars doorgescheurd (breed hoofdje en op die manier uitscheuren gebeurt ook niet zoveel geloof ik)
    De binnenste schaamlippen zijn nog steeds dwars door midden hechten heeft niet eens geholpen ;)

5. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Eerste twee keer na knip wel verdoofd. Laatste keer gescheurd en niet verdoofd. Was te doen qua pijn.

6. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    De eerste keer was het nog verdoofd omdat ze een knip hebben moeten zetten, maar helaas was niet het hele gebied verdoofd. De tweede keer zonder verdoving gehecht, waren er maar 3 maar toch behoorlijk auwie!!!

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    bij onze eerste ging meerdere dingen mis, ik ben niet verdoofd bij het hechten 15 hechtingen van een knip, de verdoving was op!!!!!!! ik ben thuis bevallen.

de tweede ook thuisbevalling andere vk praktijk 2of3 hechtingen en heeeeeel veeel verdoving gekregen de angst van de eerste vaak besproken na de bevalling klein scheurtje die ze van mij niet mocht hechten de tas open met heeel veeel verdoving
    ik had een trauma van de eerste

de derde zelfde vk en niet eens over nagedacht ze had mijn vertouwen geen hechting gehad

8. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Ligt er ook aan waar gehecht moet worden. Ik ben alle keren in zh bevallen en ook gehecht met verdoving in zoverre dat mogelijk was. Want bij de eerste was er ergens wat gescheurd wat ik ondanks de verdoving toch zou voelen omdat ze het daar niet kon verdoven.

9. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    In het ziekenhuis ben ik gehecht met verdoving, niks gevoeld. Ik had een klein scheurtje.

Nu wil ik graag thuis bevallen en in het geboorteplan genoteerd dat ik echt alleen gehecht wil worden met een verdoving. Ze gaf aan dat ze sowieso verdoven. Alleen dat ze nog wel eens de keus geven om niet te verdoven als het 1hechting betreft. Dit omdat ze vaker moet prikken om te verdoven dan dat ze doen met hechten.
    Ook willen ze dan voor de ene hechting wel wat lidocaïne spray gebruiken om het oppervlakkig wat te verdoven.

10. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Ik weet het echt niet.. ik had twee inwendige hechtingen (had ieniemienescheurtje in de vaginawand) en ik heb er in elk geval niks van gevoeld. Ik was zo in een roes... weet serieus niet of het verdoofd is of niet.:$

11. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Bij de eerste heb ik een sub-totaal ruptuur opgelopen, ik ben toen gehecht met een ruggenprik. En bij de 2e heb ik een klein scheurtje opgelopen, deze is gehecht onder narcose omdat mijn placenta niet los liet en ze deze manueel hebben moeten verwijderen.

12. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik ben gescheurd en geknipt, in het ziekenhuis. De bevalling was door mijn vk gedaan, maar omdat niet zeker was of ik op de ok gehecht moest worden heb ik uren moeten wachten op een gyn voor de hechtingen. Heb wel verdoving gekregen die in het begin wel werkte maar op een gegeven moment niet meer. Toen hebben ze geloof ik verdoving bijgegeven. Als ik sneller was gehecht had ik misschien ook nog wel in mijn bevallingsroes gezeten. Vantevoren was door mijn vk wel gezegd dat ze altijd verdoven bij hechten, kan me voorstellen dat ze het voor één hechting misschien niet willen doen, maar dan nog lijkt me de keus aan de persoon die net bevallen is!

13. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Eerste bevalling, thuis verdoofd om knip te hechten.
    Tweede bevalling ook thuis weer verdoofd om scheurtje te hechten.

14. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik was verdoofd voor het hechten (in het ziekenhuis) en totaal geen pijn gevoeld alleen een beetje raar gevoel.
    Maar ik ken iemand die geen verdoving kreeg en die vond het hechten meer pijn doen dan de bevalling zelf;)

15. Gerbera32

Gerbera32 Lid

26 jun 2009
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    #35 Gerbera32, 26 feb 2013
    Laatst bewerkt: 26 feb 2013
    Bij eerste bevalling, geplande keizersnee, een ruggeprik gehad. Totaal geen pijn gevoeld.

Bij de tweede bevalling, via natuurlijke weg, wel verdoving gehad maar werkte niet (heb dit ook aangegeven, werd niets meegedaan), en deed het hechten bij mij meer pijn de dan de bevalling..
    Oja, het zetten van de knip om meer ruimte te creeeren heb ik ook gevoeld....;)

16. glimworm

glimworm Niet meer actief

Ik heb een subtotaal ruptuur gehad, dus flink uitgescheurd. Na de bevalling moest ik naar de ok omdat de placenta er niet in 1 keer uitkwam, ik kreeg toen al narcose en hebben ze me "leeggehaald" en gehecht. Daar heb ik dus niks van meegekregen.
    Het was alleen niet helemaal goed dicht gegroeid en hebben ze op de nacontrole wel plaatselijk verdoofd, maar niet goed waardoor ik toch nog af en toe tegen het plafond schoot:$;)

17. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hier ook geknipt en gehecht, met verdoving....zei ze ;)
    Het was geen hel, maar het deed nog wel pijn! En dat een half uur lang... :(
    gelukkig had ik mijn schatje vast in mijn armen en heb ik een soort van geeist dat ik haar, tot ze klaar waren met die ontplofte kip, bij me mocht houden!!! :D goede afleiding zegmaar!

En nog vraag ik me af waarom je eigenlijk niet alles goed kunt verdoven daar beneden???? Je kan die spuit toch in alle hoeken en gaten prikken van te voren? :)

18. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Bevallen zonder verdoving. ik had een paar scheurtjes en ook zonder verdoving gehecht. Ik voelde het wel en vond het niet fijn. Maar kreeg te horen dat het gebied lastig te verdoven is.

19. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    1e was met verdoving in het zh 2 hechtinkjes
    2e thuis zonder verdoving omdat het pompje van het verdovingspul niet deed. Viel best mee ook 2st vond vooral de draad er door trekken en knopen vervelend. Beide keren aan de achterzijde.

20. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik ben eerst zonder verdoving gehecht, maar was nog steeds een beetje half van de wereld van het bevallen(deed nog steeds wel pijn) Daarna ben ik onder narcose nog een keer gehecht, omdat er van alles niet goed gegaan was van binnen.
    Ik denk niet dat veel moeten hechten hoeft te betekenen dat vrijen lang pijnlijk is. Als het maar weer goed geneest.

Deel Deze Pagina