ben jij verdoofd met hechten?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door 2jees, 21 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ja wel verdoofd beide keren. (klein scheurtje van een paar mm) Alleen de 1e keer alles gewoon gevoeld, van de steek met de naald tot het draadje wat erdoorheen ging (auw!!) maar de 2e keer een veel betere en vooral geduldige persoon gehad die na het verdoven wat meer de tijd nam om het in te laten werken. En zelfs toen nog een 1 zijde pijnlijk. Zonder verdoving lijkt me trouwens een hele pijnlijke aangelegenheid!

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    In ziekenhuis, zonder verdoving. Was niet fijn, maar ook iet extreem pijnlijk

3. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ben 2 keer in het ziekenhuis bevallen en beiden keren zonder verdoving gehecht.
    Bij de eerste 8 hechtingen ofzo en bij de 2de maar 3.
    Vond het ook nietzo lekker moet ik zeggen...

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Oke veel verschillende verhalen dus.

Niemand die daardoor 'last' had van drempelvrees om te vrijen??

5. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ja, ik had vrees. Het lukte ook niet. Na 3 maanden ben ik terug naar een gyn gegaan om te kijken of er iets aan de hand was. Het bleek dat een deel van het littekenweefsel de ingang bedekte, waardoor penetratie onmogelijk was. En mijn vriend maar volhouden dat het tussen m'n oren zat, blijkbaar niet dus.

Het is uiteindelijk opgelost met een operatie onder narcose. De herstelperiode was net zo pijnlijk als na de bevalling. Seks durfde ik na een maand pas weer, maar het ging niet van een leien dakje. Echt genieten ervan lukte pas na een jaar.

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik ben bij de oudste naar voren uitgescheurd.. auch...
    Ze sprayde wat verdovende spray omdat een gewone verdoving daar niet kon oid. Vre-se-lijk! De inwendige hechtingen zijn wel gewoon verdoofd volgens mij, waren er maar een paar.

Bij de tweede gelukkig geen hechtingen.

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    En ja ik vond het de eerste keer ook doodeng. Maar gelukkig viel het heel erg mee :)

8. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Met het hechten was het nog verdoofd door de spuit die ik kreeg toen de vk ging knippen.

Maar jammer genoeg kunnen ze niet alles verdoven down under.....Het hechten vond ik erger dan de bevalling zelf. Is ook het enige moment geweest dat ik heb gevloekt.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ben wel verdoofd. Maar alsnog vond ik het hechten pijn doen. Gelukkig duurde het niet lang, en had ik mijn baby om me af te leiden.

10. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Ik had geen ruggenprik aangezien ik totaal in paniek ga als ik een naald zie, kreeg lustgas (woon in Zweden) en ze sprayde iets erover toen ze deden hechten. Ze wouden me er wel een naald in zetten, maar aangezien ik al paniek begon te krijgen bij het horen wat ze wouden doen hebben ze dat niet gedaan.

11. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben bij de tweede niet verdoofd, kreeg 1 inwendige hechting. Was prima te doen. Ik denk dat de verdoving meer pijn had gedaan.

12. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Bij de oudste had ik een totaalruptuur, en ben dus onder narcose gehecht. Ik ben daar vrij goed van genezen, en was voor de tweede bevalling erg bang voor het eventuele hechten. Ik wilde dat dit na het totaalruptuur goed zou gebeuren. Dus tegen de Vk gezegd dat ik perse een verdoving wilde krijgen bij het hechten. Haar antwoord was.. 'Tuurlijk, we leven niet meer in de middeleeuwen..'. Kwam voor mij dus over dat je altijd verdoofd wordt.
    Bij de tweede op de verloskamer gehecht door de gyn (ivm subtotaalruptuur). En een verdoving gekregen. Deze werkte niet geheel, is schijnbaar toch wel lastig daar..

13. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    De eerste bevalling had ik een flinke knip, omdat ook de placenta niet meekwam moest ik toch naar de ok en hebben ze daar met een ruggenprik gehecht en de placenta verwijderd. De tweede keer was ik gescheurd en zonder verdoving gehecht. Ik vond het wel een gemene brandende pijn, maar gelukkig had ik toen de afleiding van een gezonde dochter aan de borst.

14. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    De eerste bevalling een knip met verdoving en ruggenprik dus niets van gemerkt. Tweede bevalling 3 hechtingkjes nodig (2 uitwendig en 1 inwendig) en ben verdoofd met een ijskoude spray. Brandde een klein beetje maar was zo high van de endorfine die mijn lichaam had aangemaakt dat ik pas kon uitbrengen dat het een beetje brandde (of eigenlijk meer heel koud was) toen ze met de laatste hechting bezig was...

15. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik ben thuis bevallen en was ook uitgescheurd.. VK had me eerst verdooft (dit was erg ongemakkelijk en pijnlijk) maar het hechten zelf heb ik niets van gevoeld alleen een beetje getrek.
    Wat vreemd dat er bij jou geen verdoving is gebruikt??

16. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Thuis bevallen en geknipt (omdat ik dreigde te scheuren).. daarna keurig verdoofd en gehecht door de vk. Apart dat je geen verdoving had hoor!

Deel Deze Pagina