Ben jij verslaafd aan pillen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yukl, 2 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ben jij verslaafd aan pillen?

1. Ja, aan kalmeringstabletten/slaappillen

2. Ja, aan pijnstillers

3. Ja, aan uppers

4. Nee, maar wel ooit geweest (in de kindperiode)

5. Nee, en nooit geweest

6. Anders, .....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

nee gelukkig niet!

huisarts wou mij AD voorschrijven i.v.m angsten en postnatale depressie maar dit wilde ik persee niet te bang om er verslaafd aan te raken en mijzelf niet meer te zijn.

2. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

Ik heb dat artikel ook gelezen in de Mama en werd er nogal depri van. Vond het ook een erg negatief/schokkend artikel. Hoop ook dat het met een grote korrel zout te nemen is ;)

Afijn,ik gebruik zelf antidepressiva omdat ik een stofje mis wat mijn lichaam niet aanmaakt. Daardoor was ik vaak tegen het overspannen aan en veel verdrietig met paniekaanvallen (zonder medicijnen) Ik kan eigenlijk niet zonder want dan ga ik me weer zo voelen. Of dat onder verslaving valt..?

3. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik vraag me af hoe je aan deze informatie komt:) Ik ken iemand die had 30 paracetamols en 30 ibrofen geslikt ( Zelfmoordpoging ) Is te laat opgemerkt en werd ook te laat in ziekenhuis opgenomen, dus het was al goed in bloed opgenomen.. Er is toen duidelijk tegen haar gezegd.. Van de paracetamol / ibrofen ga je niet dood, maar het werkt je nieren naar de klote ofzo iets.
    Uiteindelijk alles goed gekomen.:)

Maar het is dus niet zo dat je 'al' na 21 pillen na een paar uur dood bent. Maar als je nieren eenmaal kapot zijn... Tja... Eng idee...:(

4. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    In de middelbare school periode heb ik zeker wel een verslaving gehad aan paracetamol....panadol en ibuprofen:) was ook niet mijn leukste tijd, en heb er heeeeeeel veel van op......Maar gelukkig gaat alles nog steeds goed, en tegenwoordig als ik 1 paracetamol neem ben ik al van de wereld :$ Dus ja in het verleden wel, maar nu absoluut niet meer!

5. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Ik ben zeker niet verslaafd aan pillen. Maar ik slik ze soms wel.

Helaas ben ik rugpatient, ik heb chronische rugpijn. Daardoor heb ik soms zware pijnstillers nodig. Niet dagelijks gelukkig, alleen als de pijn te veel is. Dan heb ik het over pijnstillers zoals OxyContin en Zaldiar (tramadol), en benzo's (diazepam of clonazepam) om te kunnen slapen. Maar ik doe minimaal een half jaar met een doosje pijnstillers, en minimaal een jaar met een doosje benzo's, dus dat is te overzien ;).
    Dit was wel anders toen ik nog werkte, toen slikte in dagelijks pijnstillers. Maar daar was ik niet aan verslaafd, dat was echt alleen tegen de pijn.

Toen ik een jaar of 16 was heb ik een flinke peesontsteking gehad in mn schouder/arm. Ik kreeg toen diazepam voorgeschreven (icm pijnstillers), en dan 3 keer per dag een tablet. Na 10 dagen moest ik er mee stoppen, dat was toch erg! Nachtmerries, labiel, heet/koud, echt lichte afkickverschijnselen. Ik kon alleen maar aan mn pillen denken. En dat na 10 dagen al!

6. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    nee hoor, er is een verschil tussen een verslaving en een lichaams afhankelijk medicijn, als je verslaafd bent kan je wel zonder medicijnen door op de juiste manier "af te kicken"
    als je lichaam afhankelijk is van medicijnen, ben je niet verslaafd,
    rare vergelijking, maar dat zou betekenen dat mensen met suikerziekte verslaafd zijn aan insuline, omdat deze niet zonder kunnen ( hihi deze wijsheid een keer uit de serie strong medicijn gehaalt)
    jij geeft ook aan je lichaam maakt zelf een stofje niet aan die lichaam wel nodig heeft..

ik stem nog niet hoor, ben immers nog geen moeder, maar kan er wel vanuit gaan nooit aan de pillen te gaan, ik heb al genoeg moeite om fatsoenlijk een paracetamol naar binnen te werken en dan niet het er kokhalsen er weer uit te gooien... ( kan niet zo goed tegen pillen slikken)

7. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Nu ik steeds vaker last van mijn heup heb pak ik wel eens twee paracetamolletjes. Twee keer per week ofzo? Nee, verslaafd niet en nooit geweest. Pak denk ik eerder te laat een pilletje.

8. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Mwah..iemand in mijn naaste familie heeft dat dus ooit gedaan, met 2 strips ibuprofen, en een fles wijn. Die was NET op tijd in het ziekenhuis, maag moest leeg gepompt anders had ze het dus niet overleefd. Kan me voorstellen dat je dus met 21 pillen en een fles alcohol best binnen een paar uur dood bent..

9. shenoby

shenoby Niet meer actief

ja ik ben wel verslaafd geweest.
    aan de hierboven genoemde tramadol.
    ik had heel veel pijn van mijn endometriose en kreeg tramadol voorgeschreven.
    dit heb ik een beste poos gebruikt.
    tot ik op een bepaald moment in de gaten kreeg dat ik ze toch wel erg vaak nam en als ik ze een dag niet nam ontwenningsverschijnselen kreeg dus ook al had ik geen pijn nam ik ze tegen de verschijnselen.
    op een bepaald moment heb ik ze de deur uitgegooid en zijn ze er niet meer ingekomen.
    heb ze nu al een jaar niet meer gebruikt.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    niet verslaafd geweest ofzo. Maar ik kan me wél goed voorstellen dat mensen het worden aan bijvoorbeeld temazepam of oxazepam ofzo. Dat is zo'n snel werkend ontspannend middel! Waar ik zelf verder geen bijwerkingen van had, behalve dat ik er heerlijk droomloos van kon slapen.
    (heb het een paar keer gehad/genomen toen ik door extreem hoge dosisses prednison niet meer kon slapen - en later nog eens bij angst en paniek). Ik vind dat nog steeds 'lekker spul' ;) áls je het nodig hebt.

Morfine heb ik ook ooit voorgeschreven gekregen maar uit angst voor de verslaving nooit durven nemen - ook al kon het volgens mij arts op dat moment geen kwaad en wás het in die situatie niet verslavend. Ik durfde het niet aan.

11. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb het idd ook gelezen. Ik vond het ook wel schokkend hoor om te lezen dat ze dan een pilletje pakken om de kids en andere bezigheden wat makkelijker aan te kunnen. Ik denk ook wel eens: help! Maar het komt toch niet in mij op om even een pilletje te slikken. Zoals ik het begreep waren het ook geen vrouwen die bv antidepressiva voorgeschreven kregen vanwege een lichamelijke oorzaak o.i.d. of vrouwen die pijnstillers kregen vanwege iets chronisch. Ik kreeg meer het idee dat het net zo iets was als even naar een fles alcohol grijpen. Nou dan vond ik het aantal mensen echt wel schokkend.

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Vooral dat verhaal dat iemand de pillen van haar zoontje (ritalin) pakt, terwijl het helemaal niet voor haar voorgeschreven is. Dat heb ik vaker gehoord, en schijnt met name in Amerika heel erg een hype te zijn.

Nee, lijkt me helemaal niets om verslaafd te zijn aan pillen.

13. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Lijkt me ook wel eens lekker hoor, een ritalinnetje ;)

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nee ik slik bijna nooit iets, hooguit een keer een paracetamol.

Mijn moeder is verslaafd aan saridon. En wat ik ook zeg, ze gaat er echt niet mee stoppen.

15. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik ben verslaafd geweest aan de slaap/kalmeringsmiddelen.

16. Sila24

Sila24 Niet meer actief

nou ik dus niet..zelfs als ik erg hoofdpijn heb neem ik nooit paracetamol..nooit gewend ook ik vergeet het gewoon

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik snap precies waarom je een poll hebt aangemaakt. 300.000 vrouwen (in Nederland?) Is toch ruim 3,5%. Dan zou hier uit de poll ook zoiets uit moeten komen. Toch? Meer, zelfs, omdat hier vrouwen zitten van een bepaalde leeftijd, waarbij het (lijkt mij) vaker voorkomt. Kinderen vallen namelijk af en heel oude vrouwen denk ik ook.

Ziet er naar uit dat het misschien klopt...

18. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier gelukkig geen verslaving aan pillen, ook nooit gehad.

19. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Toen ik een zwarte periode had, heb ik een tijd aan de temazepam gezeten.
    Niet leuk kan ik je zeggen...

20. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ik ben nog geen moeder.. Maar over een paar maandjes is de ervaring hetzelfde..

Met een jaar of 16 werd ik spastisch in de kaken en eigenlijk alles daarom heen. (Een bijwerking van medicijnen, primperian.)
    En toen moest ik diazepam voor 3 dagen best veel innemen en later kreeg ik nog oxazepam omdat ik niet meer goed kon ontspannen, ook door angst.

Nou die oxazepam ben ik ruim een jaar blijven slikken en toen ik weer is een keer wou bestellen heeft de assistent opgemerkt dat ik toch wel vaak bestelde en dat al veel te lang. Dus toen heeft mijn moeder gebeld en die hebben ze toen verteld dat het zo niet kon.

Afkicken dus, nou daar wordt je best ziek van hoor..

Ik mag het nu wel weer af en toe, maar kijk er nu wel mee uit.
    (En met de zwangerschap natuurlijk niet..)

Ik denk dat je dat wel een verslaving kunt noemen, maar alles met een ....pam er achter kun je makkelijk verslaafd aan raken is toen aan mijn moeder uitgelegd.

Gr.
    Carlien

Deel Deze Pagina