Ik denk toch wel dat iedereen weet dat het niet handig is om 21! van die pillen te slikken, dan kom je nog best aan het kauwen.. En als je dan toch zelfmoord wil plegen is er altijd wel wat.. Op kruipafstand heb ik een spoor, is gewoon een kwestie van wachten op een trein. En de gemiddelde huisvrouw heeft genoeg schoonmaaktroep om het ook mee te doen. Denk dus niet dat het helpt om paracetamol uit de winkels te halen. Gr. Carlien
ik ben niet verslaafd aan pillen, slik ook eigenlijk bijna nooit iets. Heel soms een paracemtamol en als ik iets van de dokter krijgt slik ik dat natuurlijk ook maar ook daar kom ik gelukkig nooit. Wat ik me alleen afvraag, hoe kan je verslaafd zijn aan paracetamol?! Ik begrijp wel wat een verslaving is maar bedoel meer wat heb je nu aan paracetamol, als je hoofdpijn hebt wordt dat hierdoor minder maar als je geen lichamelijke klachten hebt wat doet paracetamol dan?! Of stel ik nu een hele domme vraag?!
Ik ben niet verslaafd, maar merk wel dat ik sinds mijn burn out makkelijker naar paracetamol grijp. Maar heb dan ook lichamelijke klachten, waar tegen een paracetamol helpt. Het komt hier regelmatig voor dat ik dagelijks een paracetamol neem, maar ben je dan verslaafd? Soms 1, soms 2 per dag. Maar ook dagen dat het niet nodig is. Waar ligt de grens?
Dat vroeg ik me dus ook af en ook daarom vindt ik het onzin om die pillen uit de winkel te halen.. Mijn man zei; Die hebben altijd pijntjes, geestelijk of lichamelijk.. En dan blijven ze continu behoefte houden aan paracetamol.. (Maja.. hij is ook geen dokter)
het verhaal klopt wel denk ik, want mijn huisarts zei ook al dat meer dan de helft van de vrouwen in nederland aan de anti depressivia zitten. Hij wou mij er ook aan hebben. Mooi niet!!
Wat ik me overigens ook nog afvraag: Na het trekken van mijn verstandkies kreeg ik van die zakjes brufen tegen de pijn maar hier bleek ik allergisch voor te zijn en heel erg ook. Ben 3 weken ziek geweest en heb verschillende medicijnen gekregen. Op het eind kreeg ik een combi van Tramadol en prednisolon en ging het eindelijk weg. Weet nog dat ik heel blij was met de Tramadol omdat ik toen eindelijk kon slapen, dit ging niet meer door de jeuk op mijn hele lichaam. Kan me voortellen dat als mensen slecht kunnen slapen hier verslaafd aan kunnen worden maar hoe voorzie je dan in die behoefte? uit het illegale circuit of krijg je die gewoon van de dokter!? Vind het namelijk best raar als een dokter die medicijnen zo lang blijft verstrekken terwijl hij toch moet weten dat het een verslaving kan veroorzaken?!
Ja dat zou natuurlijk kunnen! Wist helemaal niet dat paracetamol zo verslavings gevoelig was. Wij nemen ze alleen als we ziek zijn of hoofdpijn hebben. En nu ik zwanger ben neem ik het eigenlijk niet, alleen in uiterste gevallen.
Ik heb het even opgezocht en dit kwam ik tegen.. Van paracetamol kun je als bijwerking hoofpijn krijgen. Dus neem je er weer 1 tegen de hoofdpijn en dan krijg je weer hoofpijn en ga zo maar door.. PARACETAM0L 500 mg 'Therapeuticon' (Kan het zijn dat paracetamol verslavend werkt?) - medicijngids - Ziekenhuis.nl
Dat is waar! En er was nog iemand die vroeg hoe ik aan die informatie kwam. Van een psych die gepromoveerd is op suicide!
Dan kan je eigenlijk gewoon niet tegen paracetamol.... Gelukkig gaat bij mij de hoofdpijn meestal wel over met een paracetamol of saridon.
Er zijn genoeg huisartsen die verslavende middelen verstrekken aan patienten. En ook op lange termijn.
Zoals ik in een eerder berichtje zei, gewoon bij de dokter als tiener Pas na ruim een jaar kwam van de assistent de vraag; Waarom gebruik jij eigenlijk oxazepam?? En kwam ze er pas achter dat ik dit toch wel vaak bestelde en al een lange tijd.. Zou ook niet weten hoe je er anders aan moet komen.. En paracetamol is dus niet verslavend, maar dat is idd een bijwerking waardoor je het gaat slikken, maar je kunt zonder problemen accuut stoppen en dan stopt de hoofdpijn. (Wat ik ervan begrijp dan hé..) Gr. Carlien
Maar dan gaat het zeker om anti drepresivia ofzo? Daar kan je wel verslaafd aan raken maar dat heeft die persoon dan ook wel echt nodig. (met die depressief zijn missen een stofje en deze wordt dmv van de anti depressivia aangevuld) Maar hoe zit het dan bijv. bij de tramadol die ik maar voor tijdelijk kreeg?! Dan zou ik weer naar de dokter gaan en zeggen dat ik nog meer van die tramadol wil omdat ik het zo lekker vind en dat zegt hij, prima?! Lijkt me wel heel vreemd... Voel me nu echt dom maar als het echt zo gaat vind ik dit echt niet normaal!
Je belde dus gewoon de herhaallijn?! Ik dacht altijd dat er bij het uitschrijven van een recept door de dokter ook gelijk achter werd gezet dat het maximaal een x keer mag worden bijbesteld, maar dat werkt dus helemaal niet zo! Dat vind ik dus echt belachelijk!! Echt heel slecht!
ik denk dat dat van de huisarts en de apotheek afhangt. Want laatst was ik bij huisarts en toen hoorde ik toevallig een patient die een beetje boos bij de huisarts was (of familie van die patient) omdat hij de medicatie niet meer meekreeg bij de apotheek. Maar de apotheek had aan de bel getrokken, dat er telkens té snel voor een herhaling medicijnen gehaald werden. Dus die ging dat checken bij de huisarts. Maar misschien hangt het ook van het soort medicijn af? En verslaving aan pijnstillers is natuurlijk sowieso gemakkelijk..
Toch een beetje vreemd als je zegt tegen de dokter dat je het erg lekker vind? Denk dat niemand dat zal doen. En benzo´s (oxazepam, diazepam, temazepam ed) worden vaak klakkeloos verstrekt hoor! En ik zeg niet dat elke huisarts het doet, maar mijn ervaring in de verslavingszorg is dat meer huisarsten het doen dan mij lief is. De ontwenning van medicatie is vaak ook heftiger en langer dan van alcohol en drugs. Alcohol bouw je af met medicatie, maar medicatie kan je niet afbouwen met medicatie uiteraard. Daarom is het jammer dat veel huisartsen ook niet adviseren of alerter zijn op de verstrekking. (en de vraag naar herhaalrecepten)
Yup, gewoon tussen mijn neusspray en astmamedicijnen door, ze maar.. Nu vindt ik het ook heel slecht! Maja.. ik heb er gelukkig niks aan over gehouden. Ik denk zelf dat het fout is gegaan, omdat ik wel tijdelijk door mocht gaan met de oxazepam. Omdat alles verrekt en stijf was van die spastische trekken in mijn gezicht en ook de hals en dat daardoor er niet 1 keer bij heeft gestaan Ik weet het ook niet, maar vindt het wel apart dat het pas na ruim een jaar is opgevallen is, dat wel.. Gr. Carlien
Het is maar goed dat apothekers steeds alerter worden. Jammer dat de huisarten hier zo laks mee omgaan (en nogmaals, zeker niet alle huisartsen, heb ook goede ervaringen met huisartsen die niet meer verstrekken en aan de bel trekken bij mij als casemanager zijnde).
bedoelde het ook sarcastisch.... Kan er gewoon niet bij dat je op zo'n gemakkelijke manier aan zulke zware medicijnen kan komen.