Ben jij verslaafd aan pillen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yukl, 2 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ben jij verslaafd aan pillen?

1. Ja, aan kalmeringstabletten/slaappillen

2. Ja, aan pijnstillers

3. Ja, aan uppers

4. Nee, maar wel ooit geweest (in de kindperiode)

5. Nee, en nooit geweest

6. Anders, .....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Nee nog nooit geweest ook.

2. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    nee niet meer!
    ik heb altijd weinig moeite gehad met het innemen van pillen.
    maar sinds een maand is dat voorbij....

Ik had al een week griep, en ging daarbij ook nog overgeven.
    ik kreeg van de ha domperidon maar ik bleef overgeven, dus kreeg ik primperan voorgeschreven.

vrijdags was ik zo ziek dat ik om de 2 uur ongeveer een zetpil pcm van 1000 mg innam, heb nergens opgelet, was ziek.. ik sliep, werd wakker met pijn nam een zetpil en ging weer slapen.
    zaterdag net zo, tot een uurtje of 5.
    gelukkig was mijn moeder er, anders was ik nu dood.....

ik voelde me zo ziek, ik kon niets meer, ineens kreeg ik vreselijk pijnlijke spiertrekkingen in mijn nek, ik gilde het uit van de pijn.
    ik riep bel 112 bel 112, ik had nog nooit zoiets meegemaakt!
    mijn moeder belde de hap en die bleven aan de telefoon, de spiertrekkingen hielde niet op, ik begon heel raar te praten en wist niets meer.
    opeens verkrampte mijn tong en blokkeerde alles, ik kreeg geen lucht meer. mijn moeder zag dit en heeft haar vinger in mijn keel gestoken zodat ik lucht kreeg. ondertussen belde de hap 112 en kwam er een ambu.
    10 minuten heb ik half rond gezweeft tussen "hemel en aarde".
    toen de ambu er was vertrok mijn hoofd naar 1 kant en kon ik niet meer praten, ik kreeg vanalles spierverslappers etc, ze dachten dat ik een hersenbloeding had (gelukkig niet!!) en ben met spoed naar het zkh gereden.
    in het zkh verkrampte mijn nek waardoor ik weer haast geen lucht kreeg, er werden allemaal onderzoeken gedaan.
    ook wist ik niets meer, hoe oud ik was hoe mn kids heten etc :(
    toen de uitslag van mn bloed er was wisten ze wat er gebeurd was.
    ik had bijwerkingen van de primeran die waren verergerd door de hoeveelheid pcm, ik had namelijk een overdosering genomen.
    mijn lever was al uitgeschakeld en ik moest gelijk aan een infuus.
    ik kreeg een prik met nog meer spierverslapers, gelukkig hielden toen die vreselijke krampen op.
    na 3 dagen mocht ik naar huis, nu na een maand is mijn lever nog steeds niet okay en mag ik niets van pcm oid hebben.
    ik heb 2 weken hele erge spierpijn gehad en met een nekkraag gelopen....

dus, nee ik neem nooit meer zomaar wat in!

3. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Die bijwerking heb ik ook gehad van de primperian.. Echt troep!!:x
    Bij mij zeiden ze dat het werd verergert door de antibiotica (Klacid SR), maar ik las laatst ook dat een vrouw dit ook had gehad met primperian, dus volgens mij ligt het daar gewoon aan.

Bij mij krijgen ze dat spul er niet meer in! Ik heb ook al tegen mijn man gezegd dat hij moet opletten dat ik geen primperian krijg, als ik bijv. zelf niet kan praten ofzo..

Maar goed.. Zo ben ik dus verslaafd geraakt aan oxazepam en ik had het altijd in een tas, ik was zo bang dat ik het weer kreeg..

(Ik had trouwens geen leverschade enzo.. Dat komt dan denk ik door paracetamol idd)

Gr.
    Carlien

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    #84 Isademi, 5 apr 2011
    Laatst bewerkt: 5 apr 2011
    Omdat ik vroeger ongeveer 30-35 AB kuren per jaar kreeg voorgeschreven ivm longen, neus en kaakholteontstekingen hoestte ik altijd en was ik "verslaafd" aan codeine dus die krijg ik niet meer voorgeschreven nu gaat alles gelukkig beter hihi

Heb ook AD medicijnen gehad maar afbouwen ging wel goed gelukkig!

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

niet verslaafd wel afhankelijk.is niet het zelfde.

ik moest van de dokter slikken omdat ik anders nooit meer op de been zou komen.

ik had 4 soorten pijnstillers en ik vergat het nog wel eens en als de pijn dan terug kwam zat ik weer aan huis gekluisterd.

ik had 18 tabletten per dag

6. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    leverschade kwam idd door de pcm.
    antibiotica heb ik ook gehad die dagen, dus misschien werd het daardoor ook wel erger :(

7. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Gelukkig niet... Slik hooguit 1 keer in de 2 maanden een paracetamol als ik hoofdpijn heb, maar dat is het dan ook echt.

8. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Jeetje wat heftig!! Heb nog nooit van dat medicijn gehoord maar klinkt vreselijk. Domperidon wel laatst een keer gekregen toen ik vreslijke buikgriep had maar na 2 zetpillen hield het overgeven al op! Was toen nog wel ziek maar omdat ik nog bv gaf wilde ik ze niet meer nemen. Bij mij hielpen die pillen dus super.

Neem aan dat er in jou dossier nu wel staat dat je erg gevoelig bent voor die medicijnen of niet?! Moet je nagaan als je moeder niet bij je was... getver!

9. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    januari2010, ik heb het idd in mn dossier laten zetten en bij apotheek ook doorgegeven.
    maar idd het was super eng!

10. Bri

Bri Niet meer actief

Heb ingevuld: nee en nooit geweest.

Misschien moet ik zeggen: alleen aan cafeine. Dronk vroeger zó vreselijk veel koffie doordeweeks, dat ik in het weekend echt knallende hoofdpijn kreeg totdat ik weer een kop koffie had genomen. Maar dat valt denk ik niet onder de verslavingen die TS bedoelt; en bovendien speelde dit helemaal niet in de tijd met kleine kinderen.

Heb pas Vinex-vrouwen gelezen (tegenvaller, dat boekje) en daarin wordt wel een beeld geschetst van allemaal Ritalinsliksters en andere pillen.... (via de collectante van het reumafonds, dat was dan wel weer grappig)

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Nee en nooit geweest ook.

Deel Deze Pagina