Ben jij voorbereid op een crisis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Daantje57, 4 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manque

Manque Niet meer actief

Niet bewust, maar alles op jouw lijstje heb ik wel in huis. Per ongeluk goed voorbereid dus :)

2. Nogablokje

Nogablokje Niet meer actief

Nee niet voorbereid, heb ook net de laatste rol wc papier gepakt. :)

Maar je laat me er wel over nadenken! Bedankt!

3. maliro

maliro Niet meer actief

Ik ben er niet op voorbereid. Heb nog wel waxinelichtjes en aanstekers in huis. Ook een simpele ehbo-doos wel. Voorverpakt eten verschilt.

4. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    wij zullen een heel eind komen, alleen geen nood aggregaat en/of gasbrandertje met pit in huis. De laatse inderdaad binnenkort maar even halen. De eerste wil ik wel graag al is het alleen maar om het aquarium draaiende te houden bij een stroomstoring, maar ja die zijn erg prijzig. Ik zou wat meer blikken groente kunnen halen, al zou je zeggen dat een stuk of 5 genoeg moet zijn.

5. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

ik heb altijd een reserve pak l'oreal haarverf in huis voor het geval er weer eens een grijze haar de kop opsteekt. dus ja, volgens mij ben ik wel vrij crisis bestendig...

6. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    dat is zeker crisis!! hahaha:D

7. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Uhhh op sommige vlakken wel, andere niet! Merkte wel dat ik voortaan maar wat flessen water op voorraad moet gaan houden voor flesjes e.d....

Wel kaarsen, aanstekers, lucifers, dekens en een goede ehbo trommel liggen... Ook voldoende voorraad, zowel in vriezer als potjes enzo

Heb ook nog een gas barbecue, dus kunnen altijd daar nog dingen op bakken/koken als de stroom/gas zou uitvallen of niet werken

8. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    + 1. Wij hebben een ehbo doos in de auto. Telt vast niet mee ;) oh en ik heb echt geen plek voor flessen met water in mn kleine woning.. Zou niet weten waar ik die kwijt kan!

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zag de titel en dacht meteen: Doomsday preppers! :D
    Kei leuk :D

We hebben een aantal zaken in huis. Zaklamp, kaarsen, lucifers... wel wát eten in potten, maar niet voor een week. Soms hebben we flesjes water, maar vaker niet dan wel.

Ik denk er wel eens over na en denk dat we wel goed zitten als de dijken doorbreken. Er ligt een opblaaskano op zolder, dus dan laden we het gezin in en varen we naar mijn schoonouders. Die zitten geheid droog. ;)

10. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Hihihi, ooit jaren geleden voor de lol waterproof lucifers gemaakt (dopen in het kaarsvet), ik kwam ze pas nog tegen en ze werkten nog steeds, toendertijd ook nog een firestarter gehad (altijd handig ;)). Verder altijd voldoende blikvoer in huis (zelfs spam), blik warmt makkelijker op op een vuurtje. Op het wc-papier na ;) kan ik zeker op rantsoen zeker wel twee weken vooruit.

11. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik dacht dat ik niets meer had, dus een mega pak gekocht. Maar de kst stond nog vol, nu heb ik minimaal 40 wc rollen in de kast :$
    Kom maar op crisis :D

12. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Wij zijn wel aardig goed voorbereid denk ik zo, om ons zelf en eventueel anderen te helpen. Maar we houden daarbij zelf meer rekening met onrusten/ geweld dan een (milieu)ramp. Naast het inslaan van spullen is het denk ik goed om te bedenken wat je in verschillende situatie zou (kunnen) doen, want wanneer er iets plotseling gebeurd heb je misschien die tijd niet meer.

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Whahahah ik had niet anders dan dit van je verwacht :D

14. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    De voorraadkast bij ons is menig Lidl en AH jaloers op. Qua eten en drinken redden we het wel een maand of 4. Verder niet voorbereid.

15. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    sommige mensen hebben we echt veel eten op voorraad... gewoon aanbiedingen die je inslaat ofzo?

16. stressbal

stressbal Niet meer actief

Euh nee eigenlijk niet.

Jaaa wel ik lieg! Ik denk dat ik 4 mnd kleding kan wassen :D

17. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ja. Als er een goede aanbieding is dan is het inslagen geblazen. Scheelt weer in de kosten op een later tijdstip. Ik koop gerust 10 potten groente van dezelfde soort. Op komt het vanzelf wel en het is jaren houdbaar.

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hahaha, echt ik kom niet meer bij!
    Geen vluchttas klaar staan hahaha!

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
  20. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Tja, mijn grootouders woonden in een oude boerderij en die hadden idd een tas klaarstaan met de belangrijke papieren (verzekeringsgegevens, paspoorten, contant geld enzo) en een setje kleding. Als dan de bliksem insloeg en brand uitbrak konden ze zo weg. Ik vind het dus niet zo raar om iets klaar te hebben staan.

Deel Deze Pagina