Ben jij voorbereid op een crisis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Daantje57, 4 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simmiee

Simmiee Actief lid

15 apr 2015
    396
    222
    43
    Ergens denk ik dat het misschien wel goed is om er eens over na te denken. Ik heb al eens opgesloten gezeten in huis ivm vervuiling van de lucht door brand bij een fabriek in de buurt.
    Mijn kelder is ruim genoeg maar ook nagenoeg leeg..
    Anderzijds zijn mijn ouders mijn buren en mijn moeder heeft haar kelder altijd bomvol houdbare voedingsmiddelen.. Dat neemt de noodzaak weer aardig weg;)

2. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een behoorlijke voorraadkast. Maar dat is meer omdat ik graag wat op voorraad heb. Daar staan ook kaarsen voor nood. Ik had ook ergens een zaklamp ooit.... Geen idee waar die gebleven is.

Een paar maanden geleden zat ik onverwachts een dag zonder water. Dat was toch wel een onaangename verassing. Waar ik niet op voorbereid was. Sindsdien heb ik standaard een stuk of 12 flessen water in huis. Enige dingetje is wel dat alles in mijn voorraadkast staat. En die zit onder de trap dus zelfs nog een stukje onder straatniveau. Dat is natuurlijk bij een overstroming niet handig zat ik me al lezende te bedenken. En een radio etc heb ik ook niet. Misschien toch maar eens wat in huis halen.

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Het was niet serieus bedoelt....er stond een hele waslijst met wat er wel aanwezig was.....en dan op het einde:Maar geen vluchttas.
    Vond ik grappig

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik ben niet echt een prepper, maar heb ooit die rampenlijst bekeken, en even nagedacht over mogelijke scenario's, een actie en paklijst uitgeprint en belangrijke papieren ook meteen ingescand en geprint. Dus ik heb een soort werkmapje :)

In de doos met vakantiespullen zit ook het nodige aan survivalspullen.
    Verder is ons huis bijna een ah-filiaal (vriendlief doet graag aan voorraden) en we wonen t/o een supermarkt, dus mocht het spannend worden dan haal ik wel wat extra water.

5. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Heerlijk hè, misverstanden bij het lezen ;).

Ik heb overigens geen vluchttas staan hoor, in het huidige digitale tijdperk zijn papieren niet zo belangrijk meer. Ik woon ook niet in een oude boerderij in the middle of nowhere. Maar zit er toch wel aan te denken om iets klaar te zetten, alleen ben ik bang dat ik zo'n tas dan pas over flink wat jaren nodig heb en niets meer past ;).

6. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Tja, ik wilde gewoon aangeven wat we in huis hebben voor als er iets gebeurt, en wat ik wil verbeteren want als ik nu halsoverkop het huis uit moet, moet ik alles nog gaan verzamelen (belangrijke papieren van oa verzekeringen )of zoiets simpels als luiers.

7. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Is het dan niet handiger om belangrijke papieren in de cloud te zetten, of naar jezelf te mailen, dan kan je er altijd bij. Zelf laat ik de luiertas eigenlijk altijd in de auto liggen (met luiers, schone kleertjes, dekentje enzo). In de auto ligt ook altijd een deken en een fles water (behalve als het vriest dan ligt er een fles ijs :D).

8. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ja dat zou idd kunnen.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Geen noodpakket klaarstaan maar ga het toch maar eens doen aangezien de stroom gisteren in de buurt weer overal uitviel hier!

Hadden wel kaarsen gelukkig :)
    Hebben ook een zaklamp van de ikea zonder batterijen. Misschien 2 extra kopen. Een lamp kopen die constant ingestoken is en aangaat als de stroom uitvalt?. Extra kaarsen, batterijen die niet bedoeld zijn voor speelgoed :)
    En wat inkopen voor andere dingen, kan meer gebeuren dan alleen de stroom uit voor enkele uurtjes

Deel Deze Pagina