Ben jij vroeger gepest op school of word je nog gepest?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fleur1, 28 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hallo meiden,

Wat een rottige verhalen zijn dit zeg, maar ook goed dat jullie erover kunnen praten. Ik ben vroeger ook gepest en ook ik heb het er net als jullie soms nog wel moeilijk mee. Maar vind het ook moeilijk om erover te praten. Zo hier op een anoniem forum doe ik het wel maar verder weten alleen enkele hele goede vriendinnen het. Ik wil het gewoon het liefst voor me houden om mensen vooral niet op een idee te brengen zeg maar....

Ik ben gepest op de basisschool, toch had ik daar altijd wel een of ander vriendinnetje en nadat ik een van de pestkoppen eens een goed pak rammel had gegeven nadat ze weer eens flink bezig was geweest was dat gelukkig over. Uiteindeliijk behoorde ik zelfs tot de leuke groep in de klas en mocht ik ook naar alle afscheidsfeestjes.
    Toen kwam de middelbare school. Het begon met kleine pesterijen maar toen thuis en de hond waarmee ik was opgegroeid en die dus heel belangrijk voor mij was overleed en kort daarna ook mijn opa een hersenbloeding kreeg wat nooit meer goed kwam had ik het heel moeilijk waardoor ik niet zo koelbloedig met die pesterijen om kon gaan. Daarna werd het alleen maar erger. De pesterijen waren allemaal zo achterbaks, je wist precies wie het waren maar ze deden nooit iets recht in je gezicht. Even lekker terugslaan kon daarom ook echt niet, bovendien haalt dat ook niets uit als je in je eentje tegenover een heleboel anderen staat.
    Uiteindelijk heb ik tijdens een schoolkamp twee andere meiden leren kennen die ook als buitenbeentjes te boek stonden. Met hun ben ik toen op gaan trekken en heb me ook over laten plaatsen naar hun klas. Dit scheelde enorm. Vervolgens moest een van de belangrijkste aanstichters van school af omdat ze te vaak was blijven zitten en toen werd het langzaam aan minder. Niet dat ze dan gelijk allemaal vrienden willen zijn, maar ik was niet elke keer meer de 'lul'.

Tijdens mijn studententijd ben ik gelukkig niet gepest, ik heb een ontzettend gave tijd gehad. Ik ben zelfs lid geworden van een studentenvereniging (zonder ontgroening!) en heb daar geweldige tijd gehad. Vanaf het begin werd ik daar zonder problemen geaccepteerd, leerde ik snel veel mensen kennen en had het er ontzettend naar mijn zin. Ik was in het begin wel een beetje verbaasd maar was zo blij dat ik vooral heb gefeest en heel veel lol heb gemaakt. Uiteindelijk zinkt het wel in en komt er ook weer een periode aan dat je terugdenkt aan hoe het 'vroeger' was gegaan en hoe het nu gaat. Waarom word je de ene keer gepest en niet geaccepteerd en de andere keer wel. En het blijft toch zo dat ik elke keer weer bang ben in een nieuwe groep om erbuiten te vallen.

Waarom word je gepest? Dat heb ik me nu ook altijd afgevraagd. Ik heb het zelfs wel eens gevraagd aan een van de pestkoppen. Maar daar heb ik geen antwoord op gekregen. Wel weet ik dat ik altijd heb geprobeerd om mezelf te blijven. Ik ben nooit een meeloper geweest. Op de middelbare school waren meiden die iedereen om zich heen aan het rondcommanderen waren. Pak mijn tas, haal dat boek, doe dit, doe dat. Dat heb ik altijd geweigerd, ik ben geen slaaf. Zij wilde dus ook niet met mij omgaan...
    Oh en ik had een bril... Zo was er eens een stel jongens achter me die naar me aan het fluiten waren, lekker ding en weet ik wat aan het roepen waren. Dat streelt wel, zeker als je veel bent gepest. Maar toen ik me omdraaide omdat ik wilde weten wat voor jongens het waren. Reageerde ze ineens, met gatver wat een lelijke kop heb jij en nog meer. Dat was zo grof, dat raakte me zo... en dat blijft je bij.
    Nog steeds kan ik het niet geloven als mijn vriend zegt dat hij me knap vindt...

2. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Zo net even mijn verhaal gedaan.
    Zo af en toe is het wel fijn om je verhaal te delen met mensen die het begrijpen.

Voor iedereen een hele dikke knuffel en kop op!

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    @Vlademira: jemig meid...ik zit gewoon te janken om jouw verhaal, wat verschrikkelijk zeg... En wat erg dat het je maar blijft achtervolgen, zoveel jaren lang...

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik denk idd dat het vanuit mijn ouders komt... Mijn moeder (en mijn vader ook,trouwens) kan niet goed uiten dat ze van iemand houd, en knuffelen enzo was er eigenlijk niet bij... Mijn vader heeft 1 keer tegen me gezegd dat hij van me hield en dat was een paar weken voor zijn overlijden. Mijn moeder is meer zo van... Los het zelf maar op...

Er werd vaak gewezen op fouten, en dan kreeg ik ook straf, maar er werd nooit bij verteld hoe ik het dan anders had moeten doen. Daardoor vind ik het nu nog moeilijk om problemen op te lossen... De goede dingen werden niet benoemd. En mijn moeder is wel heel trots op mij en mijn zusje, maar dat moet ik altijd van anderen horen, ze zal dat nooit tegen mij zeggen...

Ik weet niet of ze vroeger gepest is, maar ik denk niet dat ze een makkelijke jeugd heeft gehad. Mijn moeder is het oudste meisje thuis, dus het was vroeg van school om thuis mee te helpen en te gaan werken omdat ze het niet breed hadden. Mijn opa en oma zijn schatten van mensen, maar wel erg vastgeroest in hun gewoontes en manier van denken. (Mag nu ook wel, ze zijn 84 en 87 :) )

@Afrola: Dat van die bril ken ik... :) Ik zat in de eerste klas van de middelbare school en ik kreeg in een week tijd èn een bril èn een beugel... Op die leeftijd is dat vragen om problemen... :)

5. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    zooooooo herkenbaar!

6. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Ja ben bijna 20 haha me naam klopt niet meer was 18 toen ik hem aanmaakte.

Maar idd is het prettig dat er nu trainingen zijn voor dit soort dingen, maar net wat je zegt je moet wel durfen terug slaan, dat deed ik ook niet om dat ik niet durfde , was bang dat ik een hardere klap zou krijgen, en bang dat ik de schuld van alles zou krijgen :oops:

7. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen

Ow wat naar :( dat je daardoor niet wil studeren, heb je het ook naar buiten gebracht toen je met je studie bezig was?

liefst gina

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Mijn moeder werd vroeger gepest, maar ik was juist het "populaire" meisje van de klas. Overigens pestte ik absoluut niet.

Een vriendin van me ( asperger heeft ze) is haar hele leven gepest. Zelfs van scholen moeten wisselen. Toen kwam ze bij mij op het HBO. En weer was ze bijna het mikpunt.
    Wij werden vanaf dag 1 vriendinnen en ze is gelukkig nooit meer gepest.

Ik heb een enorm zelfvertrouwen ( kan dat ook teveel zijn?) en ik laat me zelfs door een baas of directeur niks vertellen.

Ik vind het wel heel erg dat mensen gepest worden, :(

Eigenlijk moeten kinderen die gepest worden gelijk een cursus zelfvertrouwen krijgen, dat zou toch ook al een stuk helpen.

9. Aura

Aura Niet meer actief

Confrontatie.....

Ben zelf ook enorm gepest vroeger...Van groep 2/3 tot de 2e klas van de middelbare school.
    Ik kan de keren niet tellen dat ze me sloegen, uitlachtte, spuugde, bedreigde etc. etc.
    Op de basisschool was het pesten erg maar ik hoopte dat het over zou gaan toen ik naar de middelbare ging. Helaas ging het daar nog door, en veel erger ook. Dreigbrieven, elke pauze op de wc doorbrengen etc.
    Tot het punt dat de school mijn veiligheid niet meer kon waarborgen en ik les kreeg in de directeurskamer.....Mijn moeder heeft altijd overal achterna gezeten en alles gedaan zodat het ging stoppen, zelf was ik een beetje te bang op dat moment denk ik. En ben ik van school gewisseld, gelukkig is het daar gestopt.
    Ik wil heel graag een studie doen, en afmaken maar het lukt me gewoon niet, niet omdat ik de brains er niet voor heb maar puur uit een oude angst denk ik.

Wat mij wel is opgevallen..alle keren dat mijn moeder naar die ouders ging bleek dat de appel niet ver van de boom viel, vind dat nogsteeds ongelofelijk. Als iemand later naar mij komt en zegt dat mijn kind pest zal ik er alles aandoen om te zorgen dat mijn kind dat nooit meer zou doen.
    De pesters vond ik heel erg maar wat ik mischien nog wel erger vond waren de grijze muizen uit de klas.

Heb er nu via hyves een paar teruggevonden en moet eigenlijk wel lachen....als ik zie waar hun nu zijn en waar ik nu ben.....mischien is het ergens toch wel goed voor geweest, het heeft me sterk gemaakt maar ik hoop dat mijn kinderen nooit in de situatie komen waar ik heb gezeten.

By the way....mijn moeder is nooit gepest was altijd het meisje waar iedereen bij wilde zijn (mijn moeder heeft overigens zelf nooit gepest) en mijn vader is ook nooit gepest geweest iedereen was altijd bang van hem.....
    Mijn zusje is ook nooit gepest dat is echt het meisje wat overal tussendoor fietste....

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

na aanleiding van dit topic.heb ik gister de stoute schoenen aan getrokken en heb ik 2 van de ergste via hyves een mail gestuurd.en de vraag gesteld hoe en waarom ze mij gepest hebben die jaren lang.

inmiddels heb ik daar ook antwoord op gekregen.het blijkt nu dus dat hun het niets eens weten waarom.maar ze waren bang om ook een doelwit te worden als ze niet mee zouden doen.ze vonden dat ik te wijs was voor mijn leeftijd.ik deed veel alleen en had altijd we een antwoord klaar. daar konden ze niet tegen blijkbaar.

ik moet zeggen dat ik met die 2 echt medelijden heb.
    ik ben nog steeds trots op me zelf dat ik dit gedaan heb.al had ik na het verzenden wel zoiets van nee dat had ik niet moeten doen.

11. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Blusvrouw, ik vind dit echt ongelooflijk knap van jou zeg, heb je bericht ook met open mond (van bewondering) zitten lezen. Het mooiste is nog dat je ook nog antwoord hebt gekregen, ik vind dat jij een dikke pluim verdiend!

12. Saaya

Saaya Niet meer actief

Ik ben ook gepest, tot op het HBO zelfs.. toen ben ik dus met die opleiding gestopt, ben gaan werken een tijdje(waar ik uiteindelijk bedreigt werd door een aantal mensen die me ook probeerden te pesten maar die ik te baas bleef waar zij niet tegenkonden) en toen ver weg verhuist naar een nieuwe stad voor een nieuwe opleiding.
    Geen last meer van gehad ;)

13. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik verbaas me echt over wat ik hier allemaal lees, en snap het nut van pesten echt niet, ik denk dat de pesters zelf onzeker zijn en zich op die manier "boven" iemand willen stellen, echt heel vervelend dat jullie gepest zijn en als ik soms hoor wat je ervan over houdt, petje af voor jullie, ben blij te lezen dat het ook een keer ophoudt voor de meesten, pfff, wat kunnen mensen (de pesters) toch kinderachtig en onvolwassen zijn, zelfs volwassen mensen pesten, dan denk ik echt naaah, get a life! die zouden zichzelf eens terug moeten zien op video, zijn ze opslag genezen,

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb nooit gepest, ik zat overal een beetje tussen in. Ze hebben me wel 1 keer geprobeert te pesten, toen heb ik meteen gemept en daarna hebben ze het nooit meer gedaan.

Ik vind het verschrikkelijk, kinderen (en ook volwassenen) kunnen zo gemeen zijn. Ik wil dan ook dat Nathan nooit gaat pesten, want dan krijgt hij met ons te maken. En als hij gepest wordt, krijgt hij een stuk hout mee naar school :evil:

15. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hahahah, you go girl! :evil:

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Misschien grof hoor, en niet de correcte manier maar het werkte wel. En het klinkt wel een beetje drastisch :) Maar alleen na goed overleg gaat er een stuk hout mee :)

17. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik heb twee beste vriendinnen. We deden alles met zn drieën. Geweldig hadden we het. Noemde je mijn naam, dan noemde je die van hun er in een adem achteraan.
    Van de een op de andere dag besloten die meiden dat ze me niet meer wilden. Geen idee waarom. Ik kreeg een vriendje, dus ik denk zelf jaloesie. Het begon vrij onschuldig, ze wilden niet meer met me naar school fietsen en op school mocht ik niet meer bij ze staan.
    Maar t ging tseeds verder. Dreigbrieven in mn jaszak (kwijf we pakken je na school) naar mn vriendje (ik zou vreemdgaan...man ik was 15...waar hadden ze het over) naar mn ouders, dat ik seks had met die jongen (was niet zo, maar al was t wel zo). Vervolgens kwamen de afhaal chinees, pizzeria en shoarmatent regelmatig aan de duer en werden er hotelkamers geboekt op mijn naam.
    Uiteindelijk hebben ze me geslagen en van de trap gegooid op school.
    Mijn vertrouwen in mensen is hierdoor volledig kapot gemaakt. Dat ene meisje is inmiddels overleden. Vlak voor ze overleed ben ik bij haar geweest, ik wilde schoon schip maken. Maar we hebben alleen over koetjes en kalfjes gepraat, ik durfde niet. En zei heeft alleen maar gezegd er zijn veel dingen gebeurd waar ik spijt van heb toen ik jonger was. Te vaag, hier kan ik niks mee.
    Ik ben heel krampachtig geworden in vriendschappen, maar tegenwoordig weet ik dit. Mijn echte vrienden kennen de geschiedenis en spreken me erop aan als ik claim of vlucht. Dat helpt, maar mijnm god, wat heeft dit me beschadigd.

Blusvrouw, U rock! Wat ontzettend knap van je zeg!

18. Aura

Aura Niet meer actief

SCHOUDERKLOPJE voor blusvrouw...wat ben jij stoer ongelofelijk! Respect!

19. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    ik ben ook gepest, op de basisschool en op middelbare school door het vele pesten ben ik niet doorgegaan met school, maar ben gaan werken, heb dus alleen VMBO diploma :(
    Zo ZONDE! maar ik kon het niet meer aan...was trouwens niet alleen met woorden, maar ook vaak in elkaar geslagen enzo..

ik hoop ooit nog mijn MBO diploma te halen! :D

20. vlademira

vlademira Niet meer actief

hallo meiden gisteren ben ik 1 van mijn vroegere pester tegen het lijf gelopen .
    ik ben naar haar toe gegaan en gevraagd of ze ff een stukje mee liep ik heb haar toen allemaal verteld van wat ze me hebben aangedaan en hoe ik me voelde en dat ik er nog steeds last van heb.
    ze begon te huilen en vertelde dat ze er nooit bij nagedacht had dat het zo'n inpact kon hebben .
    en dat het nooit haar bedoeling geweest was maar dat ze bang was om zelf het slachtoffer te worden
    omdat ze en andere huidskleur had/heeft
    ik stond echt te trillen op mijn benen toen ik dit deed en mijn stemde trilde ook.
    eigenlijk sta ik nog steeds te trillen op mijn benen
    maar nu heb ik wel een klein beetje een idee van hoe of wat en dat ze zelf niet door hebben wat ze pcies gedaan hebben
    brr tril er nog van

Deel Deze Pagina