Ik heb nee gestemd, ik ben nog nooit op dieet geweest om af te vallen en geloof daar ook niet in. Wel denk ik dat elke manier van eten een dieet is. Ik eet een plantaardig dieet, zo goed als suikervrij. Ik let niet op calorieën enzo en het gaat me dus niet om gewichtsverlies want ik ben slank, maar ik eet niet zomaar alles.
Nee nog nooit. Ik kom uit een slanke familie dus genen zullen zeker een rol spelen dat ik niet zo snel aan kom. Maar ik ken ook goed mijn grenzen qua eten. Ik eet alles alleen niet meer dan mijn lichaam nodig heeft. En als ik een avond ongezond gegeten heb, dan heb ik eigenlijk automatisch de dag er na meer behoefte aan gezonde voeding.
Nee. Ik hou wel mijn gewicht in de gaten en als ik merk dat ik wat begin aan te komen let ik wel even wat meer op. Maar echt diëten zou ik denk ik helemaal niet kunnen en ik geloof ook niet dat dat werkt. Tenzij je blijvend iets aan je eetgewoonten verandert inderdaad.
Mwah.. ik heb nooit hoeven opletten en nu ineens wel. De combinatie van gezonder eten, minder snoepen en proberen meer te bewegen, noem ik nu een dieet, maar in principe is het aanpassen van levensstijl. Ik ben zo geworden door een reden, als ik datzelfde gedrag weer ga vertonen kan ik er donderop op zeggen dat ik binnen no time weer zo veel weeg. Dus ja, ik ben nu 'streng' op 'dieet', maar straks op mijn streefgewicht zal er niet zoveel veranderen, behalve dat ik mezelf dan een pietsje meer vrijheid gun.
Nooit een dieet gedaan. Ik geloof er ook niet zo in. Om blijvend af te vallen moet je 'gewoon' minder eten, gezond eten en genoeg bewegen. Het moet een levensstijl zijn en geen dieet met einddatum.
Ik heb het afgelopen 3/4 jaar een caloriearm dieet gevolgd en ik ben nu ruim 30 kilo kwijt. Dit was het eerste echte dieet dat ik gedaan heb en het is zeker niet mijn hobby, maar ik voel me geweldig fit nu.
Ja ik dieet en ja ik jojo en ja ik kom er iedere keer zwaarder uit. Het is verschrikkelijk en ik weet het. Probleempje qua aankomen bij mij is: alles boven de 1700kcal per dag en ik kom aan. Ik val ook echt pas af onder de 1400kcal per dag. Om zo weinig kcal blijvend vol te houden vind ik sommige periodes echt niet te doen. Pcos helpt hierin niet mee, een ongezonde relatie met eten (vieren en troosten) helpt niet mee, een pubertijd met eetstoornis helpt niet mee en nooit het seintje "vol" krijgen helpt ook niet mee. Op dit moment eet ik, maar snoep ik niet en dat is voor nu de eerste stap naar een gezondere levensstijl. Als mijn teen en gal gefixt zijn dan weer sporten en dat is dan stap twee. Daarna komt het inperken van de calorieën weer. Ik hoop door het in stappen te doen dat het dit keer blijft hangen. In de tussentijd een corrigerend badpak besteld ipv een bikini want ik weet nu dat deze zomer strak zijn een onbegonnen doel is zonder crashdieet en bijbehorend jojo-effect.
Nee, ik ben nog nooit echt op dieet geweest. Wel periodes dat ik bewust kies voor veel fruit en rauwkost en koek, snoep en chips vermijd. Momenteel zit in in zo’n periode. Er moet nog een kilo of 5 à 7 af, dus ik eet nu veel fruit en rauwkost en laat de koek en chocolade staan. Nu moet ik ook zeggen dat ik in de gelukkige omstandigheid ben dat er ook nooit een noodzaak is geweest om echt op dieet te gaan. Ik ben slank van mezelf en alhoewel ik nu, na 3 zwangerschappen, wel wat meer uit vorm ben ben ik nog steeds best slank.
Iedere manier van eten is natuurlijk een ‘dieet’. Ik bedoel met ‘op dieet zijn’, echt een methode die je vooraf verzint zoals maaltijden vervangen door een shake, sonja bakker doen etc. Dat je tijdelijk een eind onder je dagelijkse calorie behoefte gaan zitten, met als doel later weer meer te kunnen eten. Ik doe zelf dus niet aan ‘op dieet gaan’. Maar dat betekend natuurlijk niet dat ik zomaar alles naar binnen prop. En soms eet ik een tijdje veel koek en snoep en dan eens een periode wat minder als ik het teveel vind. En gezondheid is voor mij belangrijker als een bepaald gewicht.
Ik ben nooit op dieet, als in: binnen een bepaalde periode gewicht verliezen. Wel heb ik periodes dat ik gezonder eet en periodes dat ik minder gezond eet. Of eigenlijk eet ik altijd gezond, maar gaat het om de hoeveelheid snoep/snack die ik ernaast naar binnen werk. Die fluctueert. Dus je zou kunnen zeggen dat ik in mijn gezonde periodes op dieet ben, maar eigenlijk zie ik het liever andersom. En dat klopt ook qua hoe lang ik in die periodes zit. Eh.... Snappie?
Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik van zo'n 60 kilo bij 1.65 gegroeid naar 84 kilo de dag voor de bevalling. Het eerste jaar ging de helft er vlot weer af. Maar de rest bleef hangen. Tot vorige zomer. Rond deze tijd vorig jaar, was ik weer terug 'net boven de 80'. Mijn moeder is begin vorig jaar onverwacht overleden, en bij stress ga ik slechte dingen vreten, dus ik wist dondersgoed waar de kilo's vandaan kwamen. Ik ben toen na onze vakantie begonnen met koolhydraatarm eten. En dat had wel effect, alleen zag ik mezelf dat op de lange termijn niet doen als echte levensstijl. Ik mis fruit en 'gewoon' brood teveel. Ik ben uiteindelijk in een paar maanden 8 kilo afgevallen. En in december bleek ik geheel onverwacht zwanger te zijn. Ik woog toen 74 kilo, dus aan het begin van deze zwangerschap was dat al 14kilo meer dan bij de vorige. Ik ben dan ook heel erg gefocust op wat ik nu eet, want nog eens 24 kilo erbij wil ik echt niet. Inmiddels ben ik 8 kilo aangekomen. Ik weeg momenteel hetzelfde als vorige zomer, maar deze keer dus zwanger. Na de bevalling ga ik niet strak lijnen oid, maar ik blijf gewoon normaal eten zoals ik nu doe ivm (vermoeden van) zwangerschapsdiabetes: 3 maaltijden, en 2 of 3 eetmomentjes tussendoor, de pure suikers (frisdrank, snoep, koek, chocola) beperken, en zorgen dat ik voldoende water drink en elke dag blijf bewegen. En stiekem hoop ik dat de borstvoeding ook een beetje meehelpt . Dat is voor mijn gevoel niet echt een dieet, maar gewoon een normaal voedingspatroon.
Ik doe niet aan shakes en Sonja bakkeren en dat soort diëten. Wel wil ik die laatste zwangerschapskilo’s er nu eindelijk eens af hebben. Ik eet eigenlijk altijd wel gezond en heb daar ook echt geen moeite mee. Ik laat nu de wijn, olijven en kaasjes wat vaker staan. En dat helpt
Tussen mijn 16e en 20e wel gelijnd en gedieet, maar daarna nooit meer. Ik weet nu veel meer van voeding dan destijds en eet dus 'gewoon' gezond.
Hier eerder altijd periodes op dieet geweest maar niks hielp. Ik viel altijd terug in de enorme eetbuien. Uiteindelijk in therapie gegaan voor de eetstoornis binge eating disorder en na deze therapie ben ik rustig aan gaan afvallen door mijn levensstijl aan te passen. Toen werd ik zwanger en dus staat het nu allemaal even op lager pitje omdat zo weinig calorieën niet goed is. Wel geen eetbuien meer gehad ondanks dat ik zwanger zijn heel eng vond qua eten en ook voor de borstvoeding periode alweer actie ondernomen dmv een diëtiste inschakelen omdat mijn honger/lichaam gevoel verstoord blijft en hier dus niet op kan vertrouwen.
Ik had op 'ja, één keer' gestemd maar als ik dit zo lees, heb jij een heel andere definitie van een dieet dan ik. Al was het maar omdat ik juist geprobeerd heb om aan te komen in plaats van af te vallen. Maar sowieso houd ik er een bredere definitie op na, tuurlijk heb je van die methodes als Sonja Bakker maar het proberen te veranderen van je leefstijl vind ik ook onder een dieet vallen. En als het dan je leefstijl ís niet meer. Hoe dan ook, ik heb een tijdje bij een diëtist gelopen, dan vind ik sowieso dat je 'op dieet' bent, en heb toen geprobeerd mijn leefstijl aan te passen. En toen ben ik tien kilo aangekomen en ging ik er niet meer heen en viel ik net zo hard weer af Inmiddels door de jaren heen wel wat aangekomen terwijl ik eigenlijk gezonder eet, meer fruit en groente en gezondere tussendoortjes, apart is dat (maar wel handig).
Shakes en Sonja Bakker zijn 2 voorbeelden. Daarmee bedoel ik natuurlijk niet dat alleen die 2 dingen een ‘dieet’ zijn. Op dieet zijn is voor mij, zoals ik al gezegd heb, tijdelijk weinig calorieën eten, en daar een bepaald plan of methode voor gebruiken, zodat je later, als je bent afgevallen, weer meer calorieën kunt eten. Ik heb dus over het ‘nee vandaag geen taart, ik ben op dieet’.
Ja meerdere dieten gevolgd. Sonja bakker weleens gedaan, om af te vallen. Ook heb ik om medische redenen weleens een dieet gevolgd. Ondertussen weet ik wat ik kan eten waardoor ik gewicht kan verliezen, en hoe ik dit moet doen, maar dat heb ik via een dietiste gedaan. Een dieet op zichzelf werkt niet om blijvend het gewicht eraf te houden, tenminste niet bij mij. Daarvoor heb je een levensstijl verandering nodig, structureel de juiste hoeveelheid voeding, en de juiste voedingsstoffen. Als je dieet door weinig kcal in te nemen en je valt 10 kg af. En daarna ga je weer zakken chips en snoep snaaien, is het er in no time bij. In iedergeval bij mij!