Ben jij zo eerlijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door mau, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ze vraagt: ben jij zo eerlijk.

Spijt maak ik niet op uit haar berichten, enkel angst omdat ze betrapt zijn, en terecht.

Tevens zijn hier genoeg meiden die er gewoon voor uit komen dat ze zouden jatten, zit ook geen spijt in.

Wat ik wellicht gedaan had in ts haar geval? Ten eerste was ik er niet heen gegaan, want waarom een ijsje kopen waarvan je weet dat de verkoper zich als een lul gedraagt. Als ik dat niet wist en er gebeurde wat ts had gezegd had ik (als ik het durf) het ijs laten staan en mn twintig euro terug gepakt (wisselgeld laten liggen) en mijn kind uitgelegd waarom met die man erbij :D

2. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Ik had denk precies het zelfde gedaan. Je pakt toch eerst altijd het geld en geef dan wisselgeld terug. Hij had het blijkbaar erg druk met andere dingen dan zijn klanten. Dus gelijk dat je moeder en het wisselgeld en de €20 heeft gepakt. En dat die er later op terug komt hij zal wel op zijn donder hebben gehad vanwege het kas verschil.

3. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Bloem whaha das ook een goeie erg hardop aan jekind uitleggen waarom weggaan hihi.

4. Juleah

Juleah Actief lid

17 nov 2011
    471
    0
    0
    NULL
    Twente
    Wat een slechte service zeg, ga daar gewoon nooit meer ijs halen.
    Wat je moeder deed, het geld terugpakken, is ook niet netjes. Maar ik heb daar wel begrip voor. En helemaal op dat moment.
    Dat hij de politie in gaat schakelen. dat zie ik alleen als dreigement.
    Laat je niet bang maken! Laat hij maar eens wat klantvriendelijker worden.
    Er zittten vast wel meer ijszaken bij jou in het dorp/stad toch?

5. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Waarschijnlijk heeft zn baas nav de film besloten het kasverschil niet op de klant zelf te verhalen of die erop aan te spreken.

Hij zal het gedrag van zn medewerker ook beoordeeld hebben en besloten het zo te laten.
    Of die 20 euro van zn salaris af te halen...

Maar ik ben ook niet zoo heilig hoor!
    Als ik voordeeltjes ontdek op mn kassabon (en dat is meestal pas thuis) dan ga ik echt niet terug.
    Maar die 20 euro meepakken, DAT durf ik dan weer niet en dat hoeft ook niet.

Ik denk dat mijn moeder precies hetzelfde gedaan zou hebben.
    Die is daar gewoon heel anders in als ik.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dus jullie hebben 20 euro gepakt inclusief het geld wat je moeder terug kreeg als wisselgeld?

Sorry maar wat aso

Het is niet jullie probleem dat hij die 20 euro niet direct in de kassa doet.

Dat je er nachtmerries over hebt is waarschijnlijk karma.

Hup terug naar die salon en gewoon die jongen zijn 20 euro geven.

Ik kan hier niet bij eigenlijk :$:(

7. Jel

Jel Niet meer actief

Helemaal mee eens. Dus eigenlijk heb je als het ware geld toe gekregen...
    ik zou dat geld ook niet weggepakt hebben. Dat is toch diefstal?

8. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Hahahaha eigenlijk schrijf je het wel mooi op..;).

Mar ik denk wel dat dat het beste is, anders blijft ze last van haar geweten houden.

Ik zeg: doen, dan kun je weer rustig slapen.

Iedereen doet wel eens iets impulsiefs, maar als je er zo'n last van krijgt, kun je het beter terugdraaien!

9. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Helemaal mee eens!

10. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Daar heb je helemaal gelijk in :D, ik had ook het ijsje laten staan en mijn geld teruggepakt (niet het wisselgeld). Maar of je op zo'n moment ook altijd zo bijdehand bent? De beste respons bedenk je meestal achteraf :p.

Voor TS; als je er zo'n last van hebt, gewoon de manager te spreken vragen en de euro 20 netjes betalen en uitleggen waarom het geld toen is meegenomen. Denk dat manager ook wel gezien heeft dat de verkoper nu niet de meest klantvriendelijke is. Kan jij met een gerust gevoel langs de salon en is het netjes opgelost ;)

11. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    #51 Duma, 31 jul 2012
    Laatst bewerkt: 31 jul 2012
    Ze heeft 20 euro gestolen.

En jij hoopt dat er nog meer mensen zeggen, dat ze het geld gejat zouden hebben,
    zodat jij je niet meer zo rot er over voelt?

Je voelt je rot, en niet zonder reden,
    ik zou het geld dus zeker geven aan degene die er recht op heeft.

12. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Ik had de 20 euro in dit geval laten liggen en alleen mijn wisselgeld gepakt, zou ook niet in mijn hoofd opkomen om het bewust weg te pakken omdat hij niet oplet.

Maar mocht ik ergens iets kopen en dat wordt verkeerd of helemaal niet aangeslagen dan zeg ik niks als het in mijn voordeel is. Heel erg krom besef ik zelf wel maar dan denk ik dus jammer moet je maar opletten;).

Denk dat het verschil zit in bewust iets wegpakken of ergens over zwijgen. Moreel gezien zit daar natuurlijk geen verschil in (blijft diefstal) maar het voelt toch anders voor mij.
    Maar ben dan ook wel iemand die niet op hoge poten terug naar een winkel gaat als ik er achter kom dat er een fout in mijn nadeel is gemaakt. Dan had ik zelf maar op moeten letten.

13. prettymum

prettymum Niet meer actief

Als ik het goed begrijp heeft ze haar eigen twintig euro gepakt en dus niet betaald voor het ijs, en daarnaast het wisselgeld meegenomen? Hoeveel wisselgeld was dat? Stel het ijs was zeven euro samen dan heb je dus eigenlijk het wisselgeld, 13 euro gestolen en het ijs niet betaald.

En je vraagt nu of wij zo eerlijk zouden zijn dat wij dat niet zouden doen?

Het lijkt me niet relevant om te vragen of wij zo 'eerlijk' zouden zijn om NIET te stelen. Als je steelt dan weet je toch dat je fout zit, of niet? En of je dan wel of niet goed bent geholpen doet niet ter zake. Dat is geen excuus om dan maar geld te gaan stelen.

14. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik denk niet dat de politie je oppakt voor €20,- misschien een waarschuwing of een boete en dat je als nog moet betalen

15. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Ik vind wel dat als jij wat besteld en het ook krijgt, dat je dan gewoon moet betalen. Wel of geen goeie service. Jij hoort er gewoon voor te betalen. En als ik het nou goed begrijp, heeft je moeder EN het wisselgeld EN die 20 euro meegenomen?
    Ik vind dat aso. Je kunt ook een klacht in dienen bij zijn baas hoor. en misschien krijg je dan alsnog wel korting.

Niet dat ik je moeders reactie niet begrijp hoor. Ik snap heus wel dat ze zoiets had van stik er lekker in. Maar het hoort gewoon niet als jij wel lekker je ijsje gaat opeten. Dan had ik het geld gepakt en het ijs laten staan. (ik zou namelijk geen hap meer nemen als dat slagroom al neit meer goed is).

16. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Inderdaad haha, maar het is ''diefstal'' dus ze moeten wel voor de rechtmatige eigenaar van het geld opkomen!
    ALs de overheid er ook maar geld uit kan halen...;)

17. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Met oppakken zijn ze meer geld kwijt, daarom de boete :p

18. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik zou de ijsjes hebben laten staan en mijn 20 euro terug gepakt hebben niet het wisselgeld denk ik :p

19. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Erg he? Ik snap sommigen ook niet.

20. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    Ik kan me hier niks bij voorstellen en zeg dan erg sarcastisch misschien handig dat je het geld weg ruimt voordat je het kwijt bent en als de service mij niet aanstaat dan zeg ik dat ook gewoon of kom erniet weer maar ga geen geld stelen omdat het me niet aanstaat dat vind ik erg ...... Vul maar in ;)

Deel Deze Pagina