Ben jij zo eerlijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door mau, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Wat een idioot.
    Ik zou me omdraaien en nooooooooooooooooiiiit meer terugkomen daar!
    Alhoewel het niet erg attent was om te zeggen dat er nog 20 euro op de toonbank lag vind ik het zijn verdiende loon eerlijk gezegd... Verrotte producten verkopen tsssssss ik zou er geen eurocent voor willen betalen.

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe

Veroordelende reacties?????
    Ik heb nog geen 1 gelezen.....welke bedoel je?

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Als ik bedorven slagroom op mijn ijs krijg en ik zie dat de verkoper al zuchtend het slagroom eraf haalt dan had ik daar al geen ijs meer willen eten. Bah.

En verder vind ik dat je moeder fout is geweest. Ze had het wisselgeld moeten pakken en de 20 euro laten liggen.
    Zo moeilijk kan het niet zijn toch?

4. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik heb dit een keer andersom meegemaakt. Ik werkte in een verkoopwagen en werd nog ingewerkt. Er kwam een klant die met 20 euro betaalde, ik liet het geld op de toonbank liggen omdat mensen nog weleens liegen over met hoeveel geld ze betaald hebben (later deed ik dat in de kassa met het klepje omhoog) en gaf hem zijn geld terug. Ik let even niet op, hij pakt zijn boodschappen en de 20 euro en smeert m. Ik was nog heel jong en durfde er ook niet achteraan. heb me daar heel erg rot om gevoeld.

Als je verkeerd behandeld bent in de ijssalon, en dat is zo want een verkoper hoort klantvriendelijk te zijn en goede producten te verkopen, kun je dat beter oplossen met de verkoper of evt. een leidinggevende als verkoper niet geinteresseerd is, maar niet op deze manier. Ook al is het in het heetst van de strijd, het is gewoon diefstal.

Nou controleer ik de kassabon eigenlijk nooit, maar laatst was er iets niet afgerekend wat tussen mijn dochter haar beentje en de winkelwagen zat en we waren bij de auto maar zijn wel terug gegaan. Eerlijkheid duurt het langst.

Nou ben ik echt geen heilig boontje en heb vroeger ook weleens iets uit een winkel gestolen. Maar nu ik volwassen ben en moeder vind ik dat ik het goede voorbeeld hoor te geven aan mijn dochter.

Sterkte ermee, ik kan me voorstellen dat je je er rot onder voelt. Ik denk zelf dat je je een stuk beter voelt als je het geld terug brengt.

5. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Haha sorry, ik moest wel lachen. Zijn belachelijke manier van "bedienen" staat dan ook mooi op tape. Ik denk niet dat hij dit echt aan de politie heeft laten zien, anders had ze er wel van gehoord, toch? En je gaat echt niet de gevangenis in voor een ijsje. De politie heeft haar naam niet en kan haar waarschijnlijk niet herkennen.

6. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Mau, maak je niet druk. Je bent zeker de 1e niet en ook zeker de laatste niet die dit wel of niet zou doen :D
    Je hebt last van je hormonen daarom denk je nu zo :p, ken je ook al langer dan vandaag hahaha.

Ik had precies hetzelfde gedaan, (misschien wel wat anders met het ijs gedaan:p) weet ook zeker mijn moeder ook

Kom de volgende keer maar gewoon hier een ijsje halen ;)

7. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik had het geld gepakt, de ijsjes terug gegeven (of op de toonbank gesmakt :D) en noooooooooooit meer terug gekomen.

8. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Dit eigenlijk..

9. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

Helemaal mee eens!

10. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Grappig, die verschillende meningen. Ik denk dat ik ook het ijs had laten staan. Maar ik moet toegeven dat wij ook wel eens zijn weggegaan zonder te betalen:
    Wij kwamen elke week in een restaurant, later wat minder vaak, maar nog wel regelmatig. Op een gegeven moment had ik voor de derde keer vlees in m'n vegetarische hoofdgerecht. Ik was ZO boos dat dit voor de zoveelste keer gebeurde dat ik ben opgestaan en weggelopen, zonder ons voorgerecht en drankjes te betalen.

Een andere keer, in een ander restaurant: we hadden besteld en het duurde op een gegeven moment wel erg lang voor onze bestelling kwam, we moesten daarna nog op visite dus we hadden niet zoveel tijd. Dus mijn vriend sprak de serveerster aan dat we een uur geleden iets hadden besteld en of het er al aan kwam. De serveerster:"het is helemaal nog geen uur geleden (nee, het was idd 55 minuten), maar ik zal kijken." even later komt ze terug: "ehm, wat hadden jullie ook al weer besteld? Ik heb het vergeten door te geven en het bonnetje al weggegooid.". Toen zijn we ook weggegaan zonder te betalen maar volgens mij vonden ze dat niet vreemd hoor.

11. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik kan me de reactie van je moeder goed voorstellen, ik zou wel de neiging hebben gehad maar het uiteindelijk niet gedaan.
    Had overigens wel vriendelijk bedankt voor de ijsjes en mijn eigen geld teruggenomen.

Ik ben overigens wel altijd zo verstrooid dat ik zo het geld erbij had gepakt. Andersom net zo, als ik te weinig krijg heb ik t negen van de tien keer ook niet door. Ik ben altijd met 1001dingen bezig.. Ben zo vast wel eens benadeeld en ook wel eens een voordeel gehad..

12. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Hij gedroeg zich als een klojo, maar ik vind je geld terugpakken echt niet kunnen.

13. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik had niet die € 20,- terug gepakt maar hem wel ff hard de waarheid gezegd over zijn waardeloze klantbenadering.

14. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik zag dat eerder iemand had neergezet dat die de ijsjes daar zou laten en het eigen geld mee terug zou nemen.
    dat zou ik ook doen denk ik, onder het mom dat ik niet wil dat mijn kind risico loopt beroerd te worden van slagroom of ijs in hun salon.

ik was daarna niet meer teruggegaan, ben geen engeltje maar gister vergat ik dat ik onderop de wagen nog wat flesjes had, dus ik gaf dat direct aan, die konden er niet meer bij dus moest ik apart voor betalen, zo voel ik me toch een stuk beter..

15. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik zou het ijsje ondersteboven op de toonbank gedrukt hebben en mijn geld in mijn zak gestoken hebben :D

Als hij bedorven slagroom verkoopt dan wil ik ook niet weten wat er allemaal met dat ijs uitgespookt is...;)

16. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

dat de ijsverkoper zich zo gedraagd is natuurlijk niet goed maar om dan het geld mee te pikken vind ik ook erg laag. ik zelf zou niet het geld mee hebben gepakt.

17. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft ze nou én haar 20€ én het wisselgeld gepakt? Zo ja vind ik dat echt schandalig.

Verder heb je gewoon te betalen voor wat je koopt. Jullie zijn schijnbaar akkoord gegaan met het ijs (je had het ook daar kunnen laten staan en zeggen dat je hier niet mee akkoord gaat) en dan behoor je te betalen. Wat asociaal zeg, goed voorbeeld ook voor je dochter..

Dat die vent jullie zo benaderd heeft is niet acceptabel en ik had dan ook het ijs laten staan. Maar je kan je eigen niet maar van alles toedichten, dat IS gewoon ordinaire diefstal.

18. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Vele reacties en vele meningen, 1 ding staat voorop, het gebeurd nooit! Misschien dat ik daarom een beetje van slag ben, dat het nu wel zo is gelopen, we stonden te kletsen en op mijn dochter te letten, en natuurlijk wat hij allemaal aan het uitspoken was, het liep ook allemaal zo raar en chaotisch!

Het meeste wat me gewoon dwars zit is dat hij zo begon te dreigen en te schreeuwen in het bij zijn van mijn dochtertje, en ik als een slappe koe bleef staan, wat normaal wel anders is en ik vrij adrem ben in mijn opmerkingen en handelen in situaties!

Er valt niet goed te praten wat er is gebeurd, maar laten we voorop zetten we zijn allemaal echt geen heilig boontje! En nee wij zijn niet ASO! We zijn nette mensen die op eerlijke wijze hun centjes verdienen, ook normaal altijd netjes betalen voor de service en producten die wij kopen of nuttigen.

We zullen zien hoe dit afloopt .......

19. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik dacht dat ze alleen de €20 had gepakt en niet het wisselgeld, maar ze heeft dus beide gepakt :(

Als ik zo zou zijn behandeld zou ik alleen de €20 euro hebben gepakt zodat ik mijn ijsje gratis had gekregen als goedmaker van de verrotte slagroom en slechte service maar had het wisselgeld wel laten liggen

Had die verkoper alleen "verlies" gemaakt op het ijsje, maar dat vind ik eigen schuld dikke bult voor de verkoper aangezien hij rotte ijs probeerd te verkopen en asociaal bezig was

Maar eigelijk had ik daar nogineens wat durven eten aangezien de 1e ijs verrot was, zou geen listeria willen oplopen brrrr

20. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Jah ik vind dat je onbehoorlijk ben behandeld maar vind het dan niet akkoord om hem dan te besodemieteren. Ik had het nooit gedaan maar ben ook een ongelofelijke muts in zulke dingen.
    Ik werk zelf ook in een winkel en bedankt mensen altijd heel erg als ze eerlijk zijn in geld terug geven als ik een foutje mocht maken.
    Als je teveel had betaald ga je toch ook terug en ik ga ook terug als ik te weinig betaald heb.

Deel Deze Pagina