Tarwekiemolie en menstruatiekrampen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Annemiek125, 23 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemiek125

Annemiek125 Niet meer actief

Hoi dames,

Vraagje voor degene die tarwekiemolie slikken.
    Ik zit vandaag op 7/8 dpo. De dag ná mijn positieve ovulatie test ben ik begonnen met slikken van tarwekiemolie, eerste maand dat ik dit slik. Nu heb ik erg rommelende darmen in mijn onderbuik en sinds gisteren de hele dag last van lichte menstruatie krampen, vandaag ook weer en verwacht pas ongeveer komend weekend mijn menstruatie, of natuurlijk liever niet, maar goed;)

Herkennen jullie dit van de tarwekiem? Vorige maanden heb ik dit niet gehad en omdat ik het nog wat vroeg vind voor menstruatie dacht ik misschien komt het door de olie?

2. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Dit ken ik niet van de 2 rondes dat ik het slikte

3. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

26 mrt 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben ook deze maand begonnen maar dat herken k ook niet !

4. Annemiek125

Zou het met een eventuele innesteling te maken kunnen hebben die lichte krampen?
    Van mijn zoontje weet ik dus niet meer, is zo'n 4 jaar geleden:)

5. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

26 mrt 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL
    Zou goed kunnen hoor !!
    Ik heb afgelopen vrijdag uit het niks ook krampen gehad zo"n 10 minuten ,,en daarna heel t weekend een tintelend/groeipijn gevoel in mijn linkerbeen/kuit gehad ,, en vanmorgen werd k wat akelig/misselijk wakker.. Beetje duizelig vanochtend .. Beetje hoofdpijn., blijft spannend waar het van komt en moet a.s zaterdag ongesteld worden... Jij dus ook dit weekend??

6. Indiaa

Indiaa Lid

23 mei 2016
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Ik ben helemaal nieuw hier... Lees elke maand mee. Alleen nu ook echt de behoefte om van mij af te schrijven en mijn ervaringen te delen. Deze topic viel me op omdat ik deze maand dus ook ben begonnen met het slikken van Tarwekiemolie van de Kruidvat. Maar ik ben er niet braaf mee, probeer ze wel tenminste 1 keer per dag in te nemen.

Mijn gemiddelde cyclus is 28 dagen maar vorige maand had ik een cyclus van 33 dagen wat bijna nooit voorkomt. Ben ook al ruim 2 jaar van de pil af.

28 mei is mijn nod.. Maar gisterochtend tijdens mijn toiletbezoek kreeg ik opeens slijm met bloed. Zonder dat ik last had van krampen, daarna kreeg ik wel opeens last van lichtelijke menstruatiekrampen. Bijna een week te vroeg, alleen dit lijkt niet echt op menstruatie. Ik heb er nog steeds last van maar het is heel weinig, het is alleen maar tijdens de toiletbezoeken en het is meer slijmerig. Geen idee of dit te maken heeft met de Tarwekiemolie.

Ik ga zowieso 28 mei een test er tegenaan gooien!

7. Annemiek125

Ik ben ongesteld geworden..zo balen..als ik goed berekend heb was mijn luteale fase nu maar 9 dagen...is dit niet veel te kort? :(
    Geen tarwekiem meer voor mij in ieder geval :(

8. Indiaa

Indiaa Lid

23 mei 2016
    8
    0
    0
    NULL
    NULL

Wat jammer babyloveyou! Volgens mij is dat wel iets te kort, verder ben ik zelf ook nog aan t uitpuzzelen wat betreft de luteale fases enzo ik weet er nog niet veel van. Hopelijk heb je er wel baat bij voor volgende ronde!

De bloeding is inmiddels bij mij gestopt. Ik ga even afwachten maar ik denk ook dat ik er mee ga stoppen.

9. Annemiek125

Hopelijk is het voor jou wel een goed teken en ben je zwanger. Ik lees verschillende dingen, de een zegt dat je vanaf 1dpo moet rekenen, dus de 3e dag na je positieve ovulatietest begint met tellen want je gaat er vanuit dat je 2 dagen na de posi test je eisprong hebt om te vroeg testen te voorkomen...
    Maar een vriendin van mij heeft vruchtbaarheidsbehandelingen gehad en bij die kliniek rekenden ze de dag na de positieve ovulatietest, dus vanaf die dag beginnen met tellen van de luteale fase...Nja.. deze maand dus een LF gehad van 9 of 10 dagen. Lees wel veel dat het echt door de tarwekiem kan komen. Ik stop er voor de zekerheid maar mee.

10. Indiaa

Indiaa Lid

23 mei 2016
    8
    0
    0
    NULL
    NULL

Jammer... Ik begon ook met goede moed met de tarwekiemolie. Ik dacht eerlijk gezegd dat het geen invloed zou hebben op de cyclus. Ik heb er zelf een hard hoofd in hoor, ik kon het niet laten en heb vanochtend een kv2 testje gedaan. Deze was negatief.. Dus ik ga er gwn van uit dat me lichaam me weer voor de gek heeft gehouden:) geen tarwekiemolie meer voor mij. Op naar de volgende ronde!

11. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.395
    1.174
    113
    Maar is de dag na je positieve ovu test niet te vroeg? Ik bedoel na je positieve ovu test springt je eitje 12-48 uur later. Ik zelf zou op zn vroegst dus 2 dagen erna gaan gebruiken. Tarwekiem kan nl als je die voor je eisprong neemt je ei uitstellen of vervroegen. Althans dat is wat ik er van weet. Vlak me niet af als ik verkeerd zit 🙈

12. Annemiek125

Ja misschien wel hoor, maar las bij velen dat ze dag na hun posi test waren begonnen. Ikzelf dacht dat als je ovulatie test positief is en dag erna begint met slikken het vast niet zoveel invloed meteen zou hebben meteen, omdat je LH piek er dan al is. Maar heb het idee dat mijn LF korter is geworden erdoor, omgeveer 9/10 dagen. Sommige dames gebruiken de olie de hele cyclus en zijn daar zwanger van geworden, dus ik heb geen idee. Dacht echt dat ik zwanger was, maar helaas. Maar ik bloed wel vrij heftig, dus geen tarwekiemolie meer voor mij ;) wil niet dat strakd mijn LF nóg korter gaat worden. Ik vertrouw vanaf nu gewoon maar op de natuur..haha.

Deel Deze Pagina