misselijk, maar niet echt overgeven

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Veertje74, 31 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje74

Veertje74 Lid

24 jan 2008
    7
    0
    0
    ben de hele dag met vlagen misselijk, maar heel lichtjes, soms idee dat ik moet braken, maar tot nog toe 2x overgegeven (na een hele drukke dag verhuizen en de ochtend erop). Kan niet echt een peil trekken op wat me extra misselijk maakt. Koffie is het niet, yoghurt eten maakt het minder.

Alsof er een luchtbel bovenin mijn slokdarm zit. Het is nog vrij vroeg in mn zwangerschap, maar dat kan allemaal toch wel? Eerder een miskraam gehad, toen was ik alleen ontzettend misselijk de dag voor de miskraam. Nu is het toch anders, ik neem dus aan dat alles prima gaat.

Zijn er meer dames die zo vroeg in de zwangerschap misselijk zijn (ik ben het al vanaf 4 weken en 1 dag) en hun ervaringen met me willen delen?

Dank!

Vero

2. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

25 jan 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    Ben misselijk geweest vanaf 5 weken tot 14 weken, maar zonder te moeten spugen gelukkig

3. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik merk nu soms lichte misselijkheid. Eigenlijk sinds gisteravond. Toen heb ik voor het eerst weer gewerkt sinds ik weet dat ik zwanger ben. Toen ik eenmaal op bed zat in m'n pyama kwam een licht misselijk gevoel naar boven. En inderdaad alsof er een soort lucht in mijn slokdarm zit. Ik heb ook licht het gevoel te moeten kokhalzen. Maar tot nu toe eet ik nog goed (meer zelfs!) en word ik niet misselijk van geuren.

Bij denk ik dus dat misselijkheid verergert als ik druk bezig ben (geweest).

4. madeliefie

11 sep 2007
    27
    0
    0
    Ik ben al misselijk vanaf een paar dagen na de bevruchting, gelukkig nog niet overgegeven.

Ik ben trouwens 4 weken en 4 dagen. Ik vind het zelf ook al wel vroeg om al zo misselijk te zijn.

5. melloncollie

Ik begin me zo langzamerhand echt beroerd te voelen. Rillerig, hoofdpijn. Misschien ook wel ziek aan het worden maar lijkt me wel heel toevallig. Ik ben normaal nooit ziek.

6. Veertje74

Veertje74 Lid

24 jan 2008
    7
    0
    0
    heb ook bij mijn vriendinnen rondgevraagd, iedereen heeft het anders, dus het kan en is normaal enzo. Altijd fijn om te weten! ;) Het komt ook bij vlagen, op dit moment ben ik bijvoorbeeld helemaal niet misselijk. Maar kan over 10 minuten weer anders zijn.

Meloncollie, ik denk dat jij zwanger bent EN een griepje te pakken hebt. Het heerst. Goed uitzieken dus!

fijne dag allemaal!

Vero

7. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    heb ik ook, ik zie het als positief teken, ze zeggen hoe zieker je bent hoe beter. Al is dat ziek niet altijd even leuk natuurlijk.

Ik heb zelfs braakneigingen als ik water drink

8. melloncollie

ik heb het dus als ik te druk of gestresst doe. En bij vieze luchtjes dus.

9. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

25 jan 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    hahaha heb ik ook gehad, bijna overgeven van water, maar ik kwam toen vocht te kort, en moest iets drinken.
    Want dronk bijna niks op een dag.

En Melloncollie, bij vieze luchtjes heb ik dat ook nog wel eens, ook erg fijn als je op de fiets zit, en je komt langs een viskraam, bleegh

10. melloncollie

Iew :confused:

Ik zat net op de wc en werd zeg maar misselijk van mijn eigen lucht haha was er ook heel snel weer vanaf. :rolleyes:

11. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

25 jan 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    Hahaha dat heb ik dus ook, echt goor gewoon...
    Ook als er iemand anders een boodschap heeft gedaan, ruik ik het gewoon erg goed, en ze spuiten nog niet eens met die spuitbus.

Gadver!

12. melloncollie

Hihihi wordt nog wat....gelukkig heb ik het tot nu toe nog niet bij de kat :confused: Het is inmiddels al weer afgenomen, misselijkheid is bij mij vooral tot een uur of 10 a 11. Maarja wat niet is kan nog komen he :(

13. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

25 jan 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    Ja dat kan, hier is het ook erg met de katten, eentje is aan de dunne en die ruik je zeker als die is geweest, en dan ga ik wel over m'n nek :p

14. melloncollie

Damn...
    nou de kattenbak staat hier helemaal achterin het huis maar zodra ik binnenkom, ruik ik het al. Gelukkig is hij nu druk met een kleedje (die valt hij aan) dus van een drukje doen zal het voorlopig niet komen.....

15. melloncollie

Poeh stond net op het punt om echt over m'n nek te gaan....en dat allemaal door een piep klein beetje brood met pindakaas. Echt erg gewoon!

16. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik ben vanaf 6 weken tot ongeveer 16 weken continue misselijk geweest zonder over te geven.
    Het enige wat me nog smaakte was fruit en droge crackers....

Chocolade luste ik niet, en heb zelfs mn bruidstaart (ja ben getrouwd met 6 weken zwanger) heb ik niet opgegeten! Ook de huwelijksreis is hierdoor wel een klein beetje in de soep gelopen want we waren naar Italie en daar luste ik al helemaal niks!

Maar het was maar een beetje misselijk, dus het kan voor jou nog alle kanten op...

Succes!

17. melloncollie

Dat is balen zeg heb je al dat lekkere eten gemist! Ik eet zelf echt als een bootwerker zoals mijn ma het zou noemen, dus ik kan me nu helemaal niet voorstellen dat ik misschien bijna geen trek meer heb over een poosje.
    Ik zie wel hoe het loopt hoor, maar was echt bizar misselijk, net zo erg als toen ik blindedarmontsteking had en dat was niet leuk. Toen was ik constant misselijk met overgeven, hoop niet dat het nu zo wordt.

18. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    bij mij hangt het dagelijks tot in de keel, dit door eten en geurtjes

19. indey

indey Bekend lid

13 mei 2006
    677
    0
    0
    moeder
    Noord-Holland
    ik ben sinds zaterdagavond na het avondeten heel erg misselijk en tot de volgende dag en overdag niks en dan begint het weer

bij mijn eerste weet ik nog wel dat ik net wist dat ik zwanger was gelijk de volgende dag en de rest van de 9 maanden misselijk geweest.

en heb ook nu hele zere borsten voelen super zwaar aan en heb het idee dat ze zwaarder zijn dan anders rond mijn ongesteldheid

20. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    succes indy

Deel Deze Pagina